Spännande hus till salu!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Spännande hus till salu!

Jag andades ut när jag kom till toalettbilden. Stor även någonstans att huset har nya ytskikt..

.. Men det hjälper föga om dom nya ytskikten ser ut sådär.

Har tappat bort länken men samtidigt som jag hittade den där furulådan, så hittade jag även ett hus med en mycket underligt placerad tvättmaskin. Den stod liksom mitt nedanför trappan, i hallen mellan kök och vardagsrum. Hur tänker folk.

Någon frågade här på buke hur man matchar ihop inredningen sammanhängande i hela huset. Såhär gör man inte:

8697327.jpg

Funderar över hur många meter matta som gått åt här?

SFD57F0D57949834EAF91115064AC46005E_800x800.jpg

Någon som får lust att skrubba sig med denna tingest? Ser ut som att det blivit nödläge när toapappret tagit slut:

SFDB69E1ED0846942F3879C3DF41546BE97_800x800.jpg

Gjorde lite research och här är den, tvättmaskinen. Inget fel på huset i sig, men vad gör den där?

9432081.jpg

**kl**

Jag har följt den här tråden med stor behållning, och sett underbara hus, som jag gärna skulle flytta till, "intressant" heminredning, och ett och annat skräckexempel av olika slag, men apropå hur folk tänker, så finns det en sak jag verkligen undrar över:

I tråden har det förekommit ett och annat exempel på väldigt påkostade köksrenoveringar, där spisen finns på en köksö med fläkt ovanför, och alltså är nästan helt fristående i rummet, detta utan att att det finns speciellt mycket bänkyta "bakom" spisen.
Det finns alltså inget som emot stänk som det åtminstone blir när jag lagar mat, dessutom finns ingen utslagsvask, så för att nå en vask måste man bära en kastrull med kokande tvärs över golvet.

Hur sjutton ska man kunna steka fläsk eller något annat som stänker utan att skura golvet "bakom" spisen efteråt? Eller är det bara meningen att man ska koka vatten på en så placerad spis och hämta färdigrätter för övrigt?

Nu vet jag inte hur dessa personer tänker. Men personligen skulle jag gärna ha en köksö men då som sitta vid yta från ena hållet och en arbetsyta från andra hållet. Mycket för att få köket till en mer social umgängesyta. Men det är min tanke bakom att vilja ha en köksö.

Det är inte iden med köksö som jag blir fundersam över, jag skulle gilla att ha en arbetsbänk på en köksö, gärna med en liten vask, och kunna stå och förbereda maten eller fixa tillbehör på olika sätt, som t.ex. att skära grönsaker, göra sallad, röra ihop kalla såser osv. och samtidigt kunna prata med övriga i köket och inte stå med ryggen mot.

Det är just det där med spisen utan "stänkstopp" vid stekning som jag inte förstår mig på. Om spisen har 50-60 cm arbetsbänk "bakom sig" som stänket kan hamna på, så blir det nog inte så besvärligt, men det har synts exempel i tråden där köksön varit ungefär lika djup (bred eller vad det borde kallas) som spisen, och det verkar inte fullt genomtänkt.
Även en så simpel sak som att steka ägg, kan skicka iväg projektiler uppåt en meter, och t.ex. bacon sprider stekstänk "över hela spisen" och kaklet bakom spisen blir ju fullt med kladd, som utan kakelväggen skulle hamna på golvet. Samma golvyta där man sätter fötterna och dels blir golvet kladdigt, och dessutom riskerar man att sprida kladdet med fötterna i resten av huset...

Det håller jag med om. Har vi tur i våra tankar kanske dom sätter ditt ett stänkskydd vid matlagning :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 079
Senast: gammalek
·
Hemmet Är det bara jag som älskar hem- och inredningsbilder från hur folk bor? Hemnet är trist för där är det så fruktansvärt avskalat och...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
20 236
Senast: 1887
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar