Spännande hus till salu!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Spännande hus till salu!

Jag tänker på Simon från Sveriges fulaste hem, när han myntade begreppet ful-furu. Ofta använt hemma hos oss... :)

Jag skulle gå och kolla efter koppakiski överallt, de gillar ju furu. :yuck:

320px-Hylobius_abietis_3_bialowieza_forest_beentree.jpg

Men vad i självaste?! Det enda jag tänker är ljuddämpning. Men vad ska man med det till i ett sovrum? (Nu menar jag liksom rockbandsljuddämpning, inte kroppsliga nattaktiviteter :o )

Roligt ska det nog vara att dammsuga taket. Undrar verkligen varför dom satte dit den, skulle vara intressant att höra.

Ser med närmare granskning att det verkar vara en musikintresserad familj med tanke på antalet instrument.

Man önskar ju någon köpte det, rev ut hela inredningen och gjorde stall igen. Det måste varit vackert som stall en gång i tiden.

KL

En vän har spanat på ett fint hus som är till salu för 2,6 milj. Taxeringsvärdet är 440.000. Hur kan det skilja så stort. Det är ju inte ens i närheten??

Men så hemskt tyckte jag inte att det var, om inte träet legat så mycket kors och tvärs och man tydligt att hade sett gammal lackat furu möter nu furu så hade det kunnat vara rätt coolt. De har brutit av det ganska bra med moderna atteraljer, ex köket (även om planeringen med spisen såg hemskt opraktisk ut), och de vita garderoberna (tänk furukök och furudörrar på garderoben också, då hade det varit ännu värre).

Badrummet med badkaret tyckte jag var rätt fint.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 081
Senast: gammalek
·
Hemmet Är det bara jag som älskar hem- och inredningsbilder från hur folk bor? Hemnet är trist för där är det så fruktansvärt avskalat och...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
20 236
Senast: 1887
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar