Spännande hus till salu-del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men gud vad sorgligt.. Men det är inte säkert att det är utom räddning då dem verkar ha gjort allt i sin makt för att inte visa närmare bilder på det. Kan lika bra bara vara kosmetiska fel. Men sicket potential det ligger där. Om det inte legat i Stockholm :wtf:

Jag googlade. Allt är utbränt på de översta våningarna och bottenvåningen svårt rökskadad. Att taket är kvar är ett mirakel för det finns inget som håller ihop huset och håller det uppe.

Men så tråkigt :( Vad var det som hade hänt, eller det stod inte?

Först en brand på sommaren (förmodligen elfel). Renovering påbörjades (bla är taket nytt) men sedan kom den senaste branden strax innan nyår samma år. De tror att det kan ha pyrt i flera dagar innan någon upptäckte den eftersom ägarna inte var hemma (de var hemma och larmade vid första branden). Taket var tydligen en del av problemet eftersom det gjorde att det var svårt att komma åt att släcka vid andra branden.

Hägerstad slott är ett slott beläget i Hannäs socken i Åtvidabergs kommun. Det byggdes under 1860-talet.

Slottet har bland annat använts av Norrköpings kommun som vårdanstalt för missbrukare.[1] Intill slottet ligger naturreservatet Hägerstad slotts ekhage som bildades år 2002 och som förvaltas av Länsstyrelsen Östergötlands län.[2]

År 1995 blev slottet privatbostad och genomgick en renovering. År 2007 bytte slottet åter ägare och ytterligare renoveringar genomfördes. Slottet drabbades 2011 av två bränder med sex månaders mellanrum med brand-, vatten- och rökskador som följd.

1*Antingen är det fruktansvärt otursdrabbat
2* Det har varit en jäkla klåpare där när det renoverades
3* Någon ville komma åt försäkringspengar

@BobberiBoo: Jag tänkte på nr 3 också men ägarna var tydligen långt hemifrån vid andra branden. De ska isåfall ha anlitat någon vilket inte känns så troligt.

Jag tror på nr 2 och det är tydligen vad räddningstjänsten trodde också.

Haha ja då är jag inte den enda som tror sånt om folk iaf :D Men sorligt nevertheless.

Vi hade en spektakulär brand i centrala Falun för ett antal år sedan som kom lite väl lägligt efter en mycket dyr renovering :grin: Den var anlagd, det är man säker på.

Att sedan räddningstjänsten gjorde ungefär allt fel hjälpte inte. I deras egna interna utredning gav de sig själva underkänt.

Vi hade en spektakulär brand i centrala Falun för ett antal år sedan som kom lite väl lägligt efter en mycket dyr renovering :grin: Den var anlagd, det är man säker på.

Att sedan räddningstjänsten gjorde ungefär allt fel hjälpte inte. I deras egna interna utredning gav de sig själva underkänt.
Känns ju skönt när brandmännen tabbar sig totalt ibland också :meh::meh:

En bekants bekant köpte upp en gammal jaktstuga som låg mellan hans marker när ägaren dog. Gammal sleden stuga som där inte var många rätt på längre, och hoppsan hejsan strax efter överskrivningen så blev det ett elfel i huset :eek: :cautious:

Det är förmodligen färgen på syrenerna som är helt avgörande för om man ska bjuda eller inte :up:

Min värsta mardröm är att bo i ett sådant där tight bostadsområde :wtf: Då tar jag hellre en lägenhet.
Ja, det är galet trångt där - min första tanke när jag kör in där är "Var lägger de snön???"
Det kommer ju trots allt en del i Umeå under en vinter, om man har tur. ;)
Är det inte lite konstigt att de inte ens har lagt ut ritningar på huset?
Har man inte hunnit städa innan fotograferingen borde man väl ändå kunna visa planlösningen på så sätt, plus att mäklaren brukar ju beskriva huset invändigt på något sätt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 091
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 144
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 743
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 079
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar