Spännande hus till salu-del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jag tycker ju dom lyckats bra i sitt tema då det väl är en konferansanläggning med westernridning/inriktning.? Bostadshuset var ju ok tycker jag..
http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-gislaved-gislaveds-kommun-ljungsbo-lyckas-20-9197515 Det här är ju lite tragiskt, man undrar ju om någon bott där..? Men jag gillar fina verandor och man undrar ju om ett sådant hus går att rädda öht?
Vi letar hus själva men fy vilket dilemma..
Gode tid... Jag hade aldrig köpt det om det inte låg i centrala Stockholm och det fanns pengar att tjäna. Men ja, verandan var nog fin en gång i tiden.

Mycket grus... Mycket speciell inredning, inte jättesnyggt att måla en toasits i guld...
Är det ägarens alla kläder eller är den en affär :p
Håller med!
Mycket grus. Alldeles för mycket grus, tycker jag.
Och då gillar jag ändå grus och har det själv hemma.

Tycker temat är helt ok, men dom har dragit det lite för långt.
Hade dom haft lite mindre av allt så kunde man tänka sig att det är en egen stil.
Nu känns det mer som ett koncept och lite för iscensatt för att vara helt bra.

Gillar dock några detaljer som barockkronorna och det mattsvarta.
Guldet och de väldigt sirliga detaljerna blev dock lite för mycket för min smak.

För att det är genomtänkt in i minsta detalj. Det är för perfekt. Jag blir orolig av det. Sådana människor skrämmer mig. Vad händer den dagen (och den kommer ju) när ordningen störs?
Ah, då förstår jag. :)

Själv tycker jag dom där kliniskt vita hemmen med vit soffa, några väl utvalda, dyra designmöbler, utan gardiner, inga grejer framme alls, är mer skrämmande. ;)

Ho, ho, bor det någon här? :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 092
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 145
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 743
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 081
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar