Spännande hus till salu - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men det var ju köket som VAR höjdaren, ge mig ett äkta 50-talskök any day :love:.
Flygfotot som visar gården i sin glans dagar gör ju bara att jag tycker synd om den lilla gården som fått förfalla så :(.
De kökena är så vanliga här, så alla river ut dom och sätter in ikea.

Kan inte alls förstå varför.:cautious:
Det är oftast dyrare att försöka bygga om till dagens standard... Mitt kök är från slutet av 50 början av 60 och det håller på att knäcka min rygg... Diskbänken är för låg för att få en trevlig arbetsställning och om vi lyfter den så blir det istället för litet mellanrum upp till överskåpen som jag älskar eftersom de är platsbyggda och rymmer mängder... Så jag svär över mitt kök och drömmer om trissvinst så jag kan bygga om hela köket, platsbyggt igen men på rätt höjder....
Sen skulle jag visserligen vilja bygga om en hel del annat i huset, det är inte helt genomtänkt att ha trappan till övervåningen precis innanför ytterdörren... En lite plan jag skissar på, som antagligen skulle bli alldeles för dyr för att genomföra, är att flytta ingång till andra sidan huset, betydligt mer logiskt med tanke på hur huset står på tomten, och öppna upp köket på mot trappan upp och ha en altandörr ut där ytterdörren är idag. Men det finns en hel del faktorer som talar emot det också så jag drömmer bara... :D

Bild1.jpg

Bild2.jpg

Jag måste bara skriva om husvisningen jag var på. Huset var ju med i denna tråd i vintras. Det blev över förväntan om man säger så. Vi fick gå i hela huset och titta helt själva (inkl vind och källare). Kan ju meddela att jag inte blev mindre kär i huset. Vilka detaljer det fanns överallt...Nedervåningen var intakt ingen som hade renoverat alls dock på andra våningen hade någon renoverat (läs förstört) med lite 80-tals inspirerat.

Fast trappor utan räcke eller ledstång är väldigt vanligt i "privata hus", tycker jag ser det i vart och vartannat hus, spec i de "nya, moderna, stilrena" husen. Hade aldrig vågat ha så själv.

Här har vi så, för vi har inte kommit på någon bra lösning för att sätta in en ledstång. Trappan är gammal och smal, och man går bäst ute vid väggen, sätter vi upp någonting där tappar vi därmed den bästa golvytan att gå på. Funderar på att sätta någonting på innervarvet, men rep passar inte in, och hur man ska få till trä på ett bra sätt där vet jag inte, därav att vi är utan.

Snart kommer väl någon och säger att det är en moské, och det vet vi ju hur farligt det är med sådana byggnader... Nej, tacka vet jag en hederlig svensk pingstkyrka. Med blonda barn som sjunger i kören. Susande björkar utanför. Och Ulf Ekman som predikar.

Vad jag har förstått så har det varit ett stall tidigare?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 079
Senast: gammalek
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 140
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Hemmet Tråden började bli lite lång så jag fixade en ny! http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1172590&images=1 Ja...
103 104 105
Svar
2 088
· Visningar
172 858
Senast: vallhund
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var första kvällen hemma och jag noterade hur tidigt det blev mörkt på kvällen. Det var förvisso äkta skitväder ute men jag gjorde...
Svar
0
· Visningar
255
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama