Kollegan som hade jätteproblem fick hjälp av "personsomkollararabetsställningpåkontoret" vad det nu hette och av att börja träna styrketräning. Hon verkar vara mycket bättre nu.
Alltså styrketräning=gymmaskin på lunchen, träning bla axlar.
ergonom
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kollegan som hade jätteproblem fick hjälp av "personsomkollararabetsställningpåkontoret" vad det nu hette och av att börja träna styrketräning. Hon verkar vara mycket bättre nu.
Alltså styrketräning=gymmaskin på lunchen, träning bla axlar.
Tack!ergonom
Borde inte tandläkare se ökade slitningar på tänderna?Är du spänd eller öm i käkarna när du vaknar på morgonen? Jag är som sten i käkarna när jag vaknar och har stressiga dagar. Det försvann med bettskena. Efter första användningen och jag vaknade, det var som en dröm! Så himla skönt! Det var inte ens smärtsamt att kliva ur sängen! Tydligen pressar vissa upp tungan när de sover också vilket ger liknande besvär vad jag förstod. Då skulle man tydligen ömma på undersidan eller vad man ska säga. Det borde en duktig tandläkare kunna guida dig igenom.
Nu har min ena dotter tagit bettskenan och gömt den. 3000 spänn pröjsade jag och den försvann efter ett par månader så det har inte blivit en ny men det börjar kännas dags för det är en sån plåga. Ont i nacke, huvud och käkar. När jag vaknar på morgonen måste jag vrida omkring huvudet lite så nacken får knaka loss sig för att jag ens ska kunna röra mig.
Notera att jag inte har pratat med annan vård än tandläkare och naprapat/kiropraktor om spänningshuvudvärk så jag har ingen diagnos på det.
Jag hade inte det, och sååå våldsamt slits nog inte tänderna av att man biter ihop dom eller gnisslar. Jag hade bara spända käkar som ibland gjorde ont, och så knastrar det lite i min högra käkled.Borde inte tandläkare se ökade slitningar på tänderna?
Jag har inte en susning. Mina tänder är väldigt lite slitna och stenhårda (såpass att jag i många år skämdes över att de där taggarna på framtänderna aldrig slets ner som kompisarnas gjorde, nu har jag funnit mig och taggarna är kvar, 28 år gammal ). Ingen har nämnt gnisslade tänder i samband med tandläkarbesök förrän den nya tandläkaren gjorde en generell koll i samband med inskrivning till nya kliniken. Då var jag väl.. ptjau.. 27 kanske? Jag tyckte då att det var lite konstigt att ingen nämnt det men fann det inte värt att spekulera i.Borde inte tandläkare se ökade slitningar på tänderna?
En dum fråga, kan man snarka och bita ihop käkarna samtidigt?Jag hade inte det, och sååå våldsamt slits nog inte tänderna av att man biter ihop dom eller gnisslar. Jag hade bara spända käkar som ibland gjorde ont, och så knastrar det lite i min högra käkled.
En dum fråga, kan man snarka och bita ihop käkarna samtidigt?
Är dock inte speciellt spänd i käkarna.
Mina tänder har börjat spricka av att jag pressar på nätterna. Dessutom syns tydliga märken på tänderna. Så jo, det kan slita väldigt mycket.Jag hade inte det, och sååå våldsamt slits nog inte tänderna av att man biter ihop dom eller gnisslar. Jag hade bara spända käkar som ibland gjorde ont, och så knastrar det lite i min högra käkled.
Ja, jag har bitit av mina framtänder ca 3 mm och fått bygga upp dem med plast. Min bettskena av hårdplast har stora märken efter mina tänder i sig, som jag har svårt att fatta att jag gjort. Käkmusklerna är otroligt starka.Mina tänder har börjat spricka av att jag pressar på nätterna. Dessutom syns tydliga märken på tänderna. Så jo, det kan slita väldigt mycket.
Ja, men det blir inte märken för alla som gnisslar, eller biter ihop så att det orsakar spänningshuvudvärk.Ja, jag har bitit av mina framtänder ca 3 mm och fått bygga upp dem med plast. Min bettskena av hårdplast har stora märken efter mina tänder i sig, som jag har svårt att fatta att jag gjort. Käkmusklerna är otroligt starka.