Jag förstår Ts att hen inte anser att hen har fått någon hjälp. Ordet hjälp innefattar för den vanliga människan att man får effekt, att man slipper problemet, får man ingen effekt och problemet är kvar så ser man det inte som hjälp. Jag vet mycket väl att vården inte kan avhjälpa allt men det som är så frustrerande är att man oftast blir avfärdad, liksom bortviftad med att det "bara" är spänningshuvudvärk när man kommer till vården men långvarig huvudvärk och huvudvärk oavsett typ är verkligen inte bara.Du skriver att du inte får hjälp av vården...
men du har åtminstone fått mer utredning än vad som är vanligt - och mer än som i normalfallet är befogat - utifrån detta.
Så: du har fått massor av hjälp av vården i form av träningsråd, utredning och kloka råd för undvikande av läkemedelsberoende och undvikande av läkemedelsutlöst smärta.
det är ganska mycket hjälp.
Sedan att ditt problem inte lösts, är en annan sak.
Men hjälp har du fått.
dock ser det ju ut, utifrån att du skriver i andra inlägg att du inte orkar träna, som om du inte lyckas uppfylla din del av hjälpen, den del som är allra viktigast.
Sorry om tonfallet uppfattas hårt - det är inte avsett så, utan avsett att påvisa att du har fått hjälp som du av olika skäl inte sett är hjälp respektive inte lyckats ta till dig.
Jag är verkligen för att göra så mycket man bara kan själv men att man inte kan träna när huvudvärken blir funktionshindrande ser jag verkligen inte som att man inte följer sin del, snarare att vården inte har insett hur stor problematiken är. Det är märkligt att ständigt pågående huvudvärk ses som en bagatell i vården när migrän ses som något man självklart ska få hjälp med. Båda kan vara lika jobbiga och att det pågår hela tiden är iallafall för mig jobbigare än migränanfall då och då. Med ständig huvudvärk är man sänkt hela tiden, man kommer aldrig ikapp. Får aldrig må på topp. Har man migrän med intervall på någon vecka så hinner man komma ikapp emellan.
Jag blir dock nyfiken och om du vet får du gärna svara, vad är det för träning man ska göra? Jag har aldrig fått några råd om träning (kanske för att jag var som en duracellkanin på speed när huvudvärken uppstod första gången och snarare behövde vila än röra mig mer) och jag skulle gärna vilja veta, kan det hjälpa så kan det resonerar jag även om nu den huvudvärk jag har inte längre klassas som spänningshuvudvärk.