Kookaburra
Trådstartare
Hej alla ni privatpersoner som importerat från Spanien!
Ni måste ju ligga inne på MASSA dyrbar info som jag är superintreserad av! Jag skulle bli så evigt tacksam om ni har ork och lust att svara på mina frågor, eller bara några av dem. Jag tycker att jag har tagit reda på det mesta - men det finns ändå luckor som man gärna skulle vilja få lite feedback på av er som faktiskt varit MED om det och har erfarenheten! Här kommer dem:
(Antar att vissa grejer får man inte svara på i forumet, så det går lika bra att PM:a.. )
Massa frågor och MASSA TACK!!!
Ni måste ju ligga inne på MASSA dyrbar info som jag är superintreserad av! Jag skulle bli så evigt tacksam om ni har ork och lust att svara på mina frågor, eller bara några av dem. Jag tycker att jag har tagit reda på det mesta - men det finns ändå luckor som man gärna skulle vilja få lite feedback på av er som faktiskt varit MED om det och har erfarenheten! Här kommer dem:
(Antar att vissa grejer får man inte svara på i forumet, så det går lika bra att PM:a.. )
- Vad för häst importerade du? Själv är jag ute efter en HA.
- Hur gjorde du med vet.bes, exportröntken i Spanien?
- Vad betalade du för vet.bes. i Spanien?
- Veterinärkliniker i Spanien kring Malaga, några tips?
- Hur gjorde du med försäkring under själva transporten?
- I vilket bolag försäkrade du i och hur löste du detta med karensdagar och hemtransport?
- Gick det bra att bara 'uppgradera' försäkringen här i sverige, eller är det en separat olycksfallsförsäkring som bara gäller under transport? (Vet ju att jag måste vet.bes här i sverige för att få till en full försäkring)
- Hur gjorde du med alla papper och vilka papper måste man se till att ha/få från Sverige resp Spanien?
- Vilka myndigheter måste jag ringa för att få lov att ta in häst?
- Hur såg själva betalningstransaktionen ut när du köpte hästen (alltså hur gick det till)?
- Hur verkade hästen må när den kom 'hem'?
- Hur gjorde ni med foderinvänjning, fick ni med något därifrån att blanda ut med?
- Andra viktiga detaljer som jag bör känna till och som ni känner att ni vill dela med er av...
- Och sist och allra störst... Hur var själva känslan när hästen knata ut ur transporten?
Massa frågor och MASSA TACK!!!