Sova i eget rum?

Status
Stängd för vidare inlägg.
P

PytteLiten

När har era barn fått flytta över från erat sovrum till eget rum på natten?

Jag har en pojk på snart 15 månader. Visserligen trivs jag med att ha honom i vårt sovrum och vi stör inte varandra nåt. Men nån gång ska han ju få flytta över men... Det som "hindrar" nu är ju att jag tycker så synd om honom som inte kommer få se nån mamma/pappa när han vaknar... Kanske jag är blödig men...:confused:
 
Sv: Sova i eget rum?

Elin flyttade till eget rum strax innen hon fyllde två, då började spjälsängen vara alldeles för liten och hon vaknade av att hon slog i sidorna. Det gick verkligen toppenbra, vi förberedde henne och pratade om det och sedan så ville hon själv gå och lägga sig i sitt rum. Vi gjorde ett försök när hon var 1,5 år men det gick helt åt skogen... Medans kompisar har lyckats utan problem vid den åldern och även tidigare... Så man måste nog känna in sitt eget barn och prova lite.
 
Sv: Sova i eget rum?

Vi bodde i en tvåa med den äldsta så fram tills han var 1½ sov han i vårt rum. Sedan flyttade vi till ett hus och då föddes lillebror och så fick de vars ett rum från början. Lillebror sov tre dagar i vårt sovrum sedan flyttade han in i rummet bredvid. Alltid funkat bra märkligt nog.
 
Sv: Sova i eget rum?

Mina har nog varit 4-5 år innan de flyttat sängen till sitt rum, den yngste har haft mörkrädsla så han sover av och till i vårt sovrum trots att han är 11 år, han har två sängar!
Däremot har de alltid haft egna sängar jag kan inte sova med "inkräktare" i sängen.
 
Sv: Sova i eget rum?

Sonen, 4½, sover ännu i samma rum som mig och pappan. Han flyttar vecka-vecka så det har känts som om han behöver den här "tryggheten", han ser så lite ändå av sin mamma resp. pappa.

Men men, jag antar att senast när han börjar vilja ta hem flickvänner vill han börja sova i eget rum!!! :) Så det är inte för evigt.
 
Sv: Sova i eget rum?

Men hur gör man med det egna samlivet när barnen sover i sovrummet så länge?
 
Sv: Sova i eget rum?

förhoppningsvis har man väl mer rum än ett sovrum att hålla till i :) !!
 
Sv: Sova i eget rum?

Men varför flytta honom om ni alla trivs med det??
Sonen var nog närmare två tror jag när han började sova i sitt rum, då kändes det bra för oss alla.
Sen har han, ända tills i vintras kommit till oss mitt på natten, så han har vaknat hos oss i alla fall :) .
Sen när vi fick bebis i januari (sonen var 3½) så blev det för trångt i sängen och han fick börja sova i sin säng hela natten, nu kan han komma och gosa på morgonkvisten bara istället.

Gör inget för att man läser i böcker att det ska vara på ett visst sätt, gör det för att det känns rätt för ER.
Och i vårat fall i alla fall var det inga problem att vänja sonen vid att sova i egen säng när vi ansåg att det var dax för det! (oavsett att vissa böcker säger att det kommer att vara omöjligt före barnen är i skolåldern) :smirk:
 
Sv: Sova i eget rum?

Våran pojk har vi haft i spjälsäng och eget rum av och till från att han föddes och nu är han sju månader och sover hela nätter i sin egen säng.:)

När han blev sex månader så började han sova sämre så det var väl då vi hade han där på "heltid",i början lät jag han ligga kvar i våran säng efter att jag hade ammat,men det funkade inte så då var det bara till att bära tillbaka han till spjälisen,men nu har vi börjat med välling och då behöver han inte äta på natten heller *skönt*
:banana: :bump: :banana:

Jag känner att det är lite jobbigt när han sover i rummet intill så jag ligger ofta vaken och längtar efter han:love: ,men det går väl över hoppas jag.:angel:
 
Sv: Sova i eget rum?

Min son var 3 när han fick eget rum. Flyttade till en trea samma månad han fyllde 3.
Fast han kommer fortfarande över på natten *suck*
Han blir 5 i augusti.
 
Sv: Sova i eget rum?

Mina barn har bott i eget rum från början. Det vart endel släpande när de skulle äta men det funkade väldigt bra med de två första. Trean var förskräcklig och klev ur spjälsängen innan han kunde gå och kröp in till oss...
 
Sv: Sova i eget rum?

Våran dotter har haft eget rum sedan hon var 6 mån & det har funkat jättebra...
De första 6 mån så bodde vi hemma hos mina föräldrar så då var vi "tvungna" att ha henne i samma rum, men hon sov i sin egen säng (utom när jag var för lat:D för att lägga tillbaka henne efter nattammningen)
 
Sv: Sova i eget rum?

Sara, nu 8 mån, flyttades in i eget rum när hon var ca 2 månader (sov redan sen tidigare i sin spjälsäng). Det har funkat fint men den sista tiden har hon varit krånglig på nätterna och vill flytta över till vår säng. Inatt var hon så jobbig att jag allvarligt funderade på att sälja henne (BILLIGT) på Bl*cket...

När hon vaknat i sitt eget rum tycker jag bara det låter urmysigt när hon ligger där och pratar glatt för sig själv. Om hon skriker är man ju där på 4 sekunder.
 
Sv: Sova i eget rum?

Sonen flyttade till eget rum igår, han är sex månader om en vecka. Det var jätteskönt att kunna ligga och läsa "högljutt" ;) och med lampan tänd igår kväll. Han är så lättstörd, så jag tror att han sover bättre i sitt eget rum.
 
Sv: Sova i eget rum?

Ja, jo de e väl det där med allt man läser och hör. Då känns det bra att kolla lite med omvärlden... :)

Han sover visserligen i sin egna spjälsäng fast då i vårt sovrum och eftersom han sover som en stock 12-14 timmar så är man ju lite rädd att förstöra det om han skulle flytta till eget rum. Jag vet att han kan vakna till lite och liksom "kolla" oss om vi sover för att sen somna om.

Så det är inte det att jag vill "bli av" med honom ur rummet. Tvärtom! :love:

Men med första älsklingen så blir man ju lite osäker ibland... :crazy:
 
Sv: Sova i eget rum?

Nikkis skrev:
Men det är faktiskt sant..och jag är Inte den första kan jag lova :o :angel:

Jo, jag vet, jag har aldrig varit med om de i sk medveten ålder men har kompisar som varit de... :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 482
Senast: Modest
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 428
Småbarn I vårt nya hus finns på mellanvåningen tre sovrum och ett litet allrum. Vi kommer såklart att ha ett utav sovrummen och sen funderar vi...
2
Svar
20
· Visningar
2 670
Senast: Soapbubble
·
Hemmet Kom att fundera på det här med gillestugor, kanske för att vi har två stycken och att jag just nu sitter i en... Vad har ni för...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 725
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp