Sova hela natten som gravid = barn som sover på natten

Sv: Sova hela natten som gravid = barn som sover på natten

Jo asså jag va så jävla trött så jag sov som en klubbad säl för det mesta. behövde inte gå upp och kissa på nätterna. Nova sov hela nätterna nästan på en gång med ett par ätpauser. när hon va ett par veckor sov hon typ 10 timmar utan att vakna en enda gång.
 
Sv: Sova hela natten som gravid = barn som sover på natten

Det där kan nog stämma. Jag sov hela nätterna som gravid. Var väl enstaka gånger man var uppe för man visste inte hur man skulle ligga på slutet. Men annars hela nätterna sov man som en gris. Och min dotter sen födelsen så har hon sovit hela nätterna. Har aldrig haft någon problem att hon inte vill sova. Om hon nu skulle vara uppe på natten så skulle det vara om hon är sjuk, som hon typ aldrig är. Hon är 5 år. Hoppas att andra ungen blir likadan..:angel:

Mvh
 
Sv: Sova hela natten som gravid = barn som sover på natten

Fick höra av min arbetskamrat att hon fått tipset att inte vara uppe för mycket om nätterna när hon var gravid, för att det skulle ge det väntande barnet en riktig dygnsrytm på en gång.

:rofl:
Det där skulle jag aldrig kunna genomföra. Jag är en riktig nattuggla.

Första veckorna var mina barn lite skrikiga på kvällen, men redan när de var två månader började de sova hela nätter (så mamma kan sitta vid datorn i lugn och ro;)).
 
Sv: Sova hela natten som gravid = barn som sover på natten

Fick höra av min arbetskamrat att hon fått tipset att inte vara uppe för mycket om nätterna när hon var gravid, för att det skulle ge det väntande barnet en riktig dygnsrytm på en gång. Tydligen stämde det med hennes två barn :)

Men nu är ju frågan till er som har barn sen tidigare, och kommer ihåg hur era nätter var: Stämde det för er? Dvs sova hela natten som gravid = nyfödda som sover hela natten eller uppe ofta på natten = barn som vaknar ofta.

Det skulle ju vara guld om man kunde ha nån slags inverkan på detta redan i förväg :idea:

Det stämde tack och lov inte alls på mig. Jag var en nattuggla under nästan hela tiden.

Nu när vi har fått in rutiner på vår son somnar han alltid mellan 8 och 9 på kvällen. Innan dess var det så sent som 1 på natten.
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 629
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 760
Senast: Milosari
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 776
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 903
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp