Sova hela natten som gravid = barn som sover på natten

M

Midna

Fick höra av min arbetskamrat att hon fått tipset att inte vara uppe för mycket om nätterna när hon var gravid, för att det skulle ge det väntande barnet en riktig dygnsrytm på en gång. Tydligen stämde det med hennes två barn :)

Men nu är ju frågan till er som har barn sen tidigare, och kommer ihåg hur era nätter var: Stämde det för er? Dvs sova hela natten som gravid = nyfödda som sover hela natten eller uppe ofta på natten = barn som vaknar ofta.

Det skulle ju vara guld om man kunde ha nån slags inverkan på detta redan i förväg :idea:
 
Sv: Sova hela natten som gravid = barn som sover på natten

Stämde utmärkt! Jag sover alltid på nätterna eller alltid mellan 23-06 minst, så även under graviditeten. Inte ens på nyårsafton orkade jag vara uppe till tolv.
Det var väl första veckan gossen var nyfödd som man fick jobba lite extra med att få honom att sova på nätterna. För det mesta var han själv trött då och somnade för kvällen framåt 21-tiden, någon natt var han vaken när vi la oss, men inte gnällig utan mer nyfiket tittande på mamma. Sedan somnade han. Vi har aldrig *peppar, peppar* behövt varit uppe pga att han inte sovit på nätterna. Jo, en mycket kort period på någon vecka i 8-månadersåldern när han vaknade mellan 1 och 4 på natten och ville leka. Vi lyckades dock få honom att somna om utan att behöva gå ur sängarna själv. Det är det bästa att inte behöva gå upp, då vaknar man inte till så mycket utan kan somna om snabbt igen. /Alanis
 
Sv: Sova hela natten som gravid = barn som sover på natten

Jo, det stämde faktiskt på mig. Jag har alltid haft bra nattsömn och sov bra hela graviditeten, och min dotter började också mycket tidigt (en vecka gammal) sova hela nätter. De första 3-4 månaderna kunde hon vakna ibland på nätterna och vilja äta, men långt ifrån alltid, och hon sov alltid långa, sammanhängande perioder. Nu är hon sju år, och det är faktiskt så att de enda nätter hon någonsin varit vaken är när hon varit sjuk...
 
Sv: Sova hela natten som gravid = barn som sover på natten

Vad kommer all denna nonsensfakta ifrån?;)

Har alltid varit en utpräglad nattmänniska som har varit uppe och hoppat nattetid även under mina graviditeter.
Mina barn sover gott om natten trots detta!:D

Har även hört att du blir en natt eller morgon/dag-varelse beroende på vilken tid på dygnet du är född.
Då jag är snittad med alla mina så är ingen född på natten.
Det måste vara det som gör att dom är morgontrötta grisar och helst inte går upp innan kl 09 om dom får välja!:p

Dvs. i mitt fall har inget stämt och jag tror tyvärr inte att kvälls/nattknip eller växtvärk osv hänger ihop med huruvida ens mamma sov på natten eller inte!
Tänk så många gånger man har lyckats få en liten soffliggare på dagen under graviditeten..
Vad skulle det innebära i fablernas värld?;)
 
Sv: Sova hela natten som gravid = barn som sover på natten

Man brukar säga att bebisen behåller samma dygnsrytm som i magen, och för oss stämde det. Miranda var väldigt lugn i magen nattetid (sparkade ingenting då), och hon fortsatte sova nattetid när hon föddes :p. Man hör vissa gravida som inte får sova alls på natten för att bebis sparkar och lever om- kanske det är dessa barn som sedan är vaken hela nätterna utanför magen ;)
 
Sv: Sova hela natten som gravid = barn som sover på natten

Fick höra av min arbetskamrat att hon fått tipset att inte vara uppe för mycket om nätterna när hon var gravid, för att det skulle ge det väntande barnet en riktig dygnsrytm på en gång. Tydligen stämde det med hennes två barn :)

Men nu är ju frågan till er som har barn sen tidigare, och kommer ihåg hur era nätter var: Stämde det för er? Dvs sova hela natten som gravid = nyfödda som sover hela natten eller uppe ofta på natten = barn som vaknar ofta.

Det skulle ju vara guld om man kunde ha nån slags inverkan på detta redan i förväg :idea:

Haha, om det vore så väl!!

Jag sov hela nätterna under båda mina graviditeter.
Ettan var vaken varje timme hela nätterna de första 2 månaderna.

Tvåan sover lite bättre, men man vaknar ofta av att han ligger och "pratar" nattetid (är nu 2 mån).
 
Sv: Sova hela natten som gravid = barn som sover på natten

mina tre första sov jag hela nätterna på.
-Ettan sov konstant i 3 månader,
-tvåan var vaken upp till 12 ggr per natt. Sov första hela natten vid 1.5 års ålder. (laktosintolerans konstaterades då)
-trean sov bra men brukar forfarande vakna och vilja till oss (4 år gammal nu)
 
Sv: Sova hela natten som gravid = barn som sover på natten

Båda mina var gullungar i magen och sov hela dagar och nätter och störde inte mamma alls. Men så satt jag och körde häst och de blev vaggade hela tiden nästan.
Jäntan (nr2) var vaken på kvällar och slog lite kullerbyttor men med magmassage så somna hon sen. Grabben (nr1)fick jag väcka lite då ochså i magen eftersom jag kände av honom så sällan.
Grabben sov sig igenom sina första 6 månader. Ammades på natten och jag kunde styra det ochså lite, genom att ta upp honom sovandes och ge bröstet för att sen få sova 5 sköna timmar innan han ville ha igen.
Flickan blev det lite si och så med. Båda har somnat direkt efter amning ca 5-6 minuter.
Åhhh gravid. Jag blir så nostalgisk. Det är den bästa perioden i mitt liv. Jag kände mig så stark och frisk. Känns lite sorgligt att jag inte kommer att få vara det någon mer gång....
gulan
 
Sv: Sova hela natten som gravid = barn som sover på natten

Men nu är ju frågan till er som har barn sen tidigare, och kommer ihåg hur era nätter var: Stämde det för er? Dvs sova hela natten som gravid = nyfödda som sover hela natten eller uppe ofta på natten = barn som vaknar ofta.

Pfft, jag sov INGENTING som gravid, min dotter hade full rulle från kl 22 på kvällen till runt 4-5 på morgonen inne i magen. Sov på nätterna gjorde hon ändå när hon föddes, från 1 månad har hon sovit hela nätterna med fåtal undantag.
 
Sv: Sova hela natten som gravid = barn som sover på natten

Gick å la mig kl 22 som gravid, kunde vakna någon gång vid 1-2 och behöva kissa (max 5 ggr under hela graviditeten)
Rasmus somnar alltid mellan 22-22:30 och sover fram till 7-8.
 
Sv: Sova hela natten som gravid = barn som sover på natten

Om det ändå vore så väl....

Sov hela nätterna när jag väntade min dotter (behövde inte ens gå på toa nattetid), men inte sov hon på nätterna inte... Tror hon var 5 eller 6 månader när hon började gå ner från att vakna 4-5 gånger/natt till att bara vakna 2 gånger.

Min mamma har alltid varit en nattmänniska, (även då hon varit gravid), och jag och mina 3 systrar har enligt vad vi fått höra sovit hela nätterna redan från början (jag var visst 1 vecka när jag sov hela natten första gången, min lillasyster 3 dagar och kunde inte ens väckas för att ammas)
 
Sv: Sova hela natten som gravid = barn som sover på natten

det stämmer.

Eller inte hur jag var. Utan som ungen var i magen var den även utanför.

Dottern vaknade och bökade massor ca 5 varje morgon och i 2 års tid klev hon upp mellan 5-6 på morgonen... nu ÄNTLIGEN har det vänt :banana:

Jag klev ju självklart upp kl 05 då varje morgon för man blir ju kissnödig om bebis har morgongymnastik i magen!!!

(ÅHHHH JAG SAKNAR SPARKARNA :love: )
 
Sv: Sova hela natten som gravid = barn som sover på natten

Stämmer på mej och min kompis iaf. Jag gick aldrig upp och min vaknar två gånger och äter, somnar direkt igen. Hennes vaknar fortfarande varannan timme (6 månader gammal) och vill gärna vara vaken och leka en stund.
 
Sv: Sova hela natten som gravid = barn som sover på natten

Jag var vaken på nätterna många gånger när jag var gravid, Saga sover hela nätterna, dessutom utan att vakna ;)
 
Sv: Sova hela natten som gravid = barn som sover på natten

Jag sov hela nätter under graviditeten (inte heller jag behövde upp och kissa). Dottern har inte sovit en hel natt än och är över 1! Det har inte ens varit nära, när hon var riktigt liten vaknade hon var till varannan timme under nätterna...

Jag tror det är humbug. Men självklart kommer det att stämma på en hel del, men det bekräftar inte teorin!
 
Sv: Sova hela natten som gravid = barn som sover på natten

Hahaha!! Skulle edt stämma skulle min son vara vaken till 3 på nätterna, sova till halv tolv-tolv på dagarna och sedan vila lite på däremellan..... Idag somnar han halvåtta ca, sover till 1 draget då han i sömnen äter en skvätt, vaknar halv sju och är uppe till 8. Somnar, sover en timma och sedan har vi dag!
 
Sv: Sova hela natten som gravid = barn som sover på natten

Stämmde inte här. Jag har varit en riktig sömntuta under graviditeterna, men inte har mina barn sovit för det. :(
 
Sv: Sova hela natten som gravid = barn som sover på natten

Pfft, jag sov INGENTING som gravid, min dotter hade full rulle från kl 22 på kvällen till runt 4-5 på morgonen inne i magen. Sov på nätterna gjorde hon ändå när hon föddes, från 1 månad har hon sovit hela nätterna med fåtal undantag.

Låter ju nästan som här. Jag sov på dagen och var vaken på nätterna, följde sonens rytm i magen för att kunna sova. Men han sov hela nätter väldigt tidigt.
 
Sv: Sova hela natten som gravid = barn som sover på natten

kl
Om bäbisen kommer att ha samma dygnsrytm utanför magen som inuti kommer nog inte min bäbis att sova en sekund :crazy:
Den lever rövare där inne mest hela dygnet, och speciellt på nätterna!
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 629
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 760
Senast: Milosari
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 776
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 903
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp