emma74
Trådstartare
Sv: sova eller inte sova på dagis - det är frågan
duger det att vi börjar nervarvning efter middan och börja lägga oss i sängen och vid 7-8 och med lite tur somnar hon efter "slagsmål" kl 11... HELA kvällen går åt att lägga henne och jag ser knappt min äldre son från det han kommer hem, hinner inte läsa och hjälpa med läxor...
men jag orkar vara uppe till 11 men då får hon sova för lite...
och vi har inte förbjudit henne att sova middag - vi har försökt att ta upp det till diskussion med personalen för att hitta en lösning...
Det kanske blir värre om barnet inte får sova?barnet somnar ju för att denna behöver sova.Om barnet inte får sova middag kanske det bir så att denna för det första blir på sämre humör & kanske somnar tidigare på kvällen, men vaknar på natten istället & det blir en än sämre rutin.
Personligen tycker jag inte en 3 åring är för gammal för att sova middag, jag tror bestämt att alla oavsett ålder mår bra av det men orkar ni inte ha barnet vaket till 23 tiden så...
Däremot tar barnet igen sömnen genom att sova middag & kanske behöver sova på e.m för att orka med.
Att barnet somnar 23 är nog bara en övergående period & detta är absolut inte ovanligt heller.
Ni kanske får börja söva tidigare & vara noga med att varva ner i tid innan läggdags.
duger det att vi börjar nervarvning efter middan och börja lägga oss i sängen och vid 7-8 och med lite tur somnar hon efter "slagsmål" kl 11... HELA kvällen går åt att lägga henne och jag ser knappt min äldre son från det han kommer hem, hinner inte läsa och hjälpa med läxor...
men jag orkar vara uppe till 11 men då får hon sova för lite...
och vi har inte förbjudit henne att sova middag - vi har försökt att ta upp det till diskussion med personalen för att hitta en lösning...