Sommarpremiering 2010

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare NAndersson
  • Startdatum Startdatum
Sv: Sommarpremiering 2010

Det brukar bara vara 3-åringar som mäts, eller ston som ska stamboksföras som inte har mätintyg sen tidigare.

Vi ses i morgon, och lycka till:laugh:

delvis KL

Lycka till allihopa! :banana:

Rapportera gärna resultat m.m. sen.

Här kommer mina resultat, även om jag helst inte vill skriva dem :angel:

Typ: Välutvecklad, ngt lågställd - 8
Hals, huv, bål, kors: Långt huvud, väl ansatt hals, bra bål, kort bakdel - 7
Extremiteter och rörelsernas korrekthet: Tät, tåvid fram, instabila hasar - 6 :confused:
Skritt: Avspänd, god steglängd - 8
Trav: I framvikt - 7

=36p

Jag som hoppades att hon i alla fall skulle bli klass 1 :cry:
Anledningen är att hon för 5 veckor sen fick 42p, men det hade varit för bra för att hända igen, men som sagt trodde jag att hon skulle kunna få 38. Domare är helt klart olika. Men hur kan det skilja så mycket som 6 poäng? :confused: De måste ju döma efter samma reglemente? Eller är det så att de använder skalan olika? Vad som är en 7:a för en domare kanske är en 6:a eller 8:a för en annan?

Aja hon skötte sig bra i alla fall, även om hon inte direkt gjorde sitt bästa heller, lite okoncentrerad. Men hellre det är att hon hade ballat ur eller liknande. Hon har fått miljöträning :p Där var en skitläskig fuxfärgad shettis :cool:

Dagolina: Hur gick det för dig? Jag missade det mesta av din ponny :p Vi va upptagna med tidigare nämnda shettis :angel:

Premiering o utställning är ju 2 helt olika saker, på en premiering bedöms ju "avelsvärdet" på hästen långsiktigt, på utställning bedöms det hur hästen ser ut för dagen

Tråkigt att det inte gick riktigt som du hoppats... :(
Men det är bara att komma igen!
Några bilder från dagen? :laugh:

Det är jag mycket väl medveten om, men 6 poäng är fortfarande mycket i mina ögon. Jag trodde som sagt inte att hon skulle få 42 idag igen, för hon va super den gången.

Känns som det borde va tvärtom? Att det skulle va högre på en premiering, eftersom man ska se bortom dagsformen, men kanske är jag som tänker fel.

Han trodde i alla fall att hon skulle va bättre nästa år, hon är lite i växtfas, som han också nämnde.

Martenix: Nej inga kort direkt, hade ingen kamera med oss :angel: Den glömdes hemma :cool: Mamma hade något på mobilen men har inte sett dem ännu.

Knapplån

Då börjar premieringen i Dingle också närma sig :D. Men först ska jag byta min sommartjocka häst till ett tunnt bete och ta ut henne på lite promenader (har inte promenerat med henne på ca 1 månad pga av att jag bröt handleden och precis tagit av gipset). Sen så blir det såklart premierings och transportträning :)

Vi fick poängraden 88797=39p och klass I.

Hon ville inte visa sin trav och vi är lite besvikna över att inte ha fått ett diplom, men men 39p är ju igenligen inte dåligt alls :p

Nej, det tycker jag du inte skall deppa över, även om jag säkert också skulle gjort det en liten stund... Grattis! :bump:

39 poäng är ju jättebra :) Traven kan vara riktigt klurig att få bra poäng i, eftersom det kan vara så olika tycker jag när dom visar upp sig som bäst i den.

Det va ju bra poäng! Fast förstår att det är lite småsurt sådär efter när det bara saknas en poäng :cool: Speciellt om man vet att det kan göra bättre ifrån sig. Hade ett sånt sto i stallet för några år sedan som hade en "kärring-dag" :devil:just den dagen hon skulle visas för diplom. Ponnyn travade knappt framåt... Hon va tidigare visad med guld, då är det lite jobbigt dagen efter :grin:

*kl*
Någon som vet om det är någon talangjakt för tvååriga ponnyer i höst?

KL

Tack alla!

Nä, nu tar vi nya tag mot 3-årstestet i Nossebro och ev utställningen i Floby istället :d Skulle vara roligt att få guldpoäng som vi kan stamboksföra henne på.

Jag ska visa två arabston i enköping den 19/9 :) Någon mer som ska dit? (ska läsa tråden nu :D )

Jag var och hälsade på min ettåring på betet igår och det verkar som han börjat växa i raketfart, så jag har bestämt mig för att bara visa stoet på premieringen i år, så hoppas jag kunna visa honom nästa år istället.

Sen har jag en fråga:
Mitt sto är född 1993 och har aldrig vart visad förut. På anmälningsblanketten kryssade jag i att jag ville ha exteriör bedömning av äldre häst, ska man även säga till domaren när man kommer fram och visar hästen att man vill ha poäng isf?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den stoppade skyddsjakten på den ponnydräpande vargen i Västra Götaland skapar oro bland hästägare. Allan Grimling utanför Falköping har...
Svar
0
· Visningar
242
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 388
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 051
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
991
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30