Sommarpremiering 2010

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare NAndersson
  • Startdatum Startdatum
Sv: Sommarpremiering 2010

Väcker denna tråden till liv lite grann...

Ni som anmält, får man ingen bekräftelse på att anmälan har kommit fram och är giltig?

Man brukar få katalogen utskickad ca en vecka innan.
Någon annan bekräftelse får man inte. :)

*kl*

Nu har jag fått katalogen till premieringen i Tvååker :bump:

Hur många minuter tror ni det tar för varje ponny/häst? 5? Mindre?
Försöker räkna ut när man ska va på plats...

För övrigt tycker jag det va lite ridponnyer. Någon som vet om det brukar vara så?

jag ska visa vårt 3åriga shetlandsto i Tångelanda den 27/7.
hästens o min första utställning.

På en premiering tar domaren ganska gott om tid på sig, man brukar räkna med 6 hästar i timmen. Givetvis skiljer det sig från domare till domare osv, men ungefär...

Jag skall visa i Svenljunga: 28 juli Devin Shetland fd 07 och 29 juli Freja ardenner fd -99 stamboksföring

Försök att hålla dig lugn, samt träna en del innan så du vet att det sitter. :laugh:

Det är också bra att kolla på andra i ringen innan du skall in så du vet mer exakt hur du skall springa m.m.
När jag var på min första utställning så hade jag tänkt göra just det, men det visade sig att jag var först ut av alla... :eek:
Men det ordnade sig det med, var inte rädd för att fråga andra om hjälp på plats!

Är det Morgan som dömer där? I såfall förklarar han precis hur du ska göra,när du ska ställa upp, när du ska skritta, vända o trava.

Lite OT kanske, men gör inte alla domare så?
Jag har bara visat häst en gång, och då var det just för Morgan, så är nyfiken på om domarna brukar göra så eller om han är ett undantagsfall?

Ja de är Morgan som dömmer då.

Tar hem stot nästa helg ifrån betäckningen, ska sedan träna på att ställa upp. skritt o trava så hon går fram ordentligt... :D

Väcker denna tråden till liv lite grann...

Ni som anmält, får man ingen bekräftelse på att anmälan har kommit fram och är giltig?

Nej, men ungefär en månad innan visningen (3-4 veckor) får man en katalog med dom deltagande hästarna. Har du betalt o skickat in blanketten innan 20 maj (tror jag d var?) så ska du vara anmäld :)

Såg att du också ska visa en 2åring i Dingle, då kanske vi ses!

Me too.
Grattis till mig, jag ska visa först av alla :crazy:

Härligt, eller inte. :cool:
Det fick jag göra på min första utställning också, kändes lagom bra...
Men som tur var fanns det snälla människor som kunde hjälpa mig lite i sista sekund! :bow:

Fick lite "bättre" startplacering på den tiden jag visade min dåvarande nordsvensk. Hade man ju en stund på sig att spatsera omkring med kuse och lugna ner sig..
Eller ja, min lille skithäst på 2 år fick syn på en ardennerhingst och ville ta ett litet snack med honom en kort sekund :eek:

:D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den stoppade skyddsjakten på den ponnydräpande vargen i Västra Götaland skapar oro bland hästägare. Allan Grimling utanför Falköping har...
Svar
0
· Visningar
242
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 388
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 051
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
991
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden V