Sommarpremiering 2010

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare NAndersson
  • Startdatum Startdatum
Sv: Sommarpremiering 2010

Jo men precis, men man får inte lasta ur hästen förän man lämnat in någon hästägarförsäkran m.m. Därför undrar jag lite om hur lång tid sådant brukar ta? :laugh:

Jag har inte visat själv på premiering men på de shetlandsutställningar jag varit på har det gått snabbt att skriva under försäkran. Själv är jag en sådan som gillar att vara i god tid så om premieringen börjar, säg klockan 10, hade jag sett till att vara där redan runt ca 9,30. Då är det ca en timme till din häst visas på ett ungefär och då hinner man fixa hästägarförsäkring, se hur ringen ser ut, värma upp mm.

Börjar det kl 9 så bör du ha skrivit på hästägarförsäkran, värmt upp o stå redo kl 9. Man vet aldrig om där är någon struken. Ja du bör nog ha med dig egen nummerlapp

Nähä då, nummerlapp behöver du inte ;) Jag visade i Dingle förra året och då fick man iaf en. Du hämtar nummerlappen när du lämnar hästägarförsäkran i sekretariatet.

Ja det va så hon sa. 15 st i timmen.

Ja man ska ju hinna med att anmäla sig och då antar jag att man samtidigt lämnar hästförsäkran?

Som någon redan sagt så hade jag också varit där innan starttid om man har startnummer 6. Avundas dig som har tidigt startnummer :mad:

Ja, det är faktiskt riktigt skönt att starta tidigt i detta fallet.
Tack för alla tips om när jag borde vara klar, skall definitivt se till att vara där i god tid! Det där om att någon kanske stryker sig skulle jag nog inte kommit på själv, skulle vara väldigt typiskt mig att stå där med tidsnöd... :cool:

angående nummerlapp så tar jag med mig en egen för säkerhets skull tror jag, den tar ju inte så stor plats. ;)

Samma här, jag är alltid i tidsnöd haha!

Jag tar också med egen nummerlapp, då är den på och klar innan :D Slipper man tänka på det när man kommer fram :idea:

Kommer inte ihåg vilket ställe du skulle till? *nyfiken*

Jag har aldrig fått någon lapp på utställningar häromkrig. Däremot har det funnits att köpa.

Jag skulle till Dingle, och du?

Kan inte alla sedan lägga in resultat och eventuellt bilder från premieringen? Är alltid kul att ta del av. :laugh:

Jag skulle till Dingle, och du?

Kan inte alla sedan lägga in resultat och eventuellt bilder från premieringen? Är alltid kul att ta del av. :laugh:

Okej, jag ska till Tvååker, nu på torsdag, verkar som vi är först ut :crazy:
Vi får väl sätta ribban för er andra haha :p

Det hade varit superroligt och se alla andras resultat :bump:
Glädjas tillsammans åt bra resultat och sura ihop om det gått dåligt :angel:

Tänk bara på att det är samma älskade häst du åker hem med som du hade med dig dit, oavsett poängen

Det klart, och poängen säger ju inte allt. Men det kan vara intressant att få en oberoende bedömning av sin häst. :laugh:

Tänk bara på att det är samma älskade häst du åker hem med som du hade med dig dit, oavsett poängen

Det är ingen fara ;)

Jag vet vad jag har i min ponny, men det betyder inte att jag inte kommer sura över domarens poäng för det :devil:
Det känns liksom lite bättre efteråt haha.

Hon är dessutom bedömd innan med bra poäng så om hon inte får det på torsdag, tar jag det som att domare dömer olika :idea:

Senast ändrad av en moderator:

Någon som har några "dagen-innan" tips??

T.ex hur man får bort kåda.....? :crazy:

Det får man inte:D
Iallafall inte jag...brukar ta saxen ock klipppa bort kådan.

Har själv börjat packa alla saker nu och ska tvätta häst i kväll när det blivit lite svalare.

kåda får du bort med fett, smör/margarin/olja o sen bada pålle ordentligt efteråt.

Nej jag brukar inte heller lyckas :p
Samma här, det blir ponnybad senare i kväll, och fixa alla grejer och skriva på papperna m.m.
Känns som jag har glömt minst hälften... :crazy:

Tack arabia för tipset! Det ska provas :laugh:

Glöm inte ta med:

häst, pass, hästägarförsäkran, nummerlapp, utställningsgrimma/träns, borstar, pälsglans, spö, VATTENHINK. Har ni med detta så klarar ni er iaf.

Kom på en sak till ni absolut inte får glömma, ett gott humör.

Glöm inte ta med:

häst, pass, hästägarförsäkran, nummerlapp, utställningsgrimma/träns, borstar, pälsglans, spö, VATTENHINK. Har ni med detta så klarar ni er iaf.

Kom på en sak till ni absolut inte får glömma, ett gott humör.

Haha älskar att du skrev med hästen på listan :rofl:

Allt annat är mer eller mindre redan tänkt på :D
Stoppade nyss ner försäkran i passet och la det med katalogen, så jag kan kika på dem andra också :bump:

Kom precis på en sak, vet du om dem mäter ponnyerna? Eller det är kanske bara treåringarna? Om dem ska stambokföras då?

Någon gång tyckte jag dem mätte hästar lite här och var...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den stoppade skyddsjakten på den ponnydräpande vargen i Västra Götaland skapar oro bland hästägare. Allan Grimling utanför Falköping har...
Svar
0
· Visningar
242
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 390
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 053
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
992
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka