Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Usch ja... Jag har tur att jag slipper det iaf :) Tar jag det bara lugnt en kvart i sängen på morgonen så är mitt fixat ;)

KL

Grrrrr.... Skulle vara duktig och anmäla mig till Försäkringskassans info träff om föräldrarpenning. Alla tillfällen i Sthlm är fullbokade och då har jag kollat allt från Norrtälje till Södertälje och de träffar som finns fram till juni. Måste ju vara fler än jag som vill gå och inte får plats innan sommaren.:mad:

Jag dricker visiblin och klarar mig. Annars ligger jag i riskzonen att bli helt förstoppad. Jag är glad att magen håller sig. Dessutom är det skönt efter förlossningen att magen fungerar som det ska eftersom man är lite öm i underlivet. Så jag dricker det så länge som det behövs efter att barnet kommit också!

jag var inne på försäkringskassan här och frågade lite om FP och frågade samtidigt om denna kurs då dom hade en planerad om ett tag... frågade om den var värd att gå på och fick svaret att de säger typ samma saker där som det står i infopapprena som man får utskickade, så jag hoppar över den kursen.

Jo man kan säkert läsa sig till svaren. Men jag är lite slö och har svårt att ta mig tiden att sätta mig hemme och läsa, och skulle tycka det var enklare att få en presentation där man dessutom kan ställa frågor. Mailade FK och frågade om det kommmer flera tillfällen. Fick något autosvar att det är mkt att göra nu, och att svar kommer inom 5-7 dagar. Härlig kundservice....Antar att jag om 5-7 dgar får svar om att det inte kommer flera tillfällen.

*KL*

Var hos BM igår på koll.:D
Första gången som det mättes SF och lyssnade på hjärtljuden.
Fick även veta att hon ska sluta i Juni, så då kommer jag att få byta, men de visste ännu inte till vem.. Blir säkert bra även om det är trist att behöva byta.

De var som följande:
BT 120/76
7,4 i sockervärde
123 i Blodvärde, hade 160 vid inskrivningen så nu blir det niferex
SF var 22 cm, Ligger normalt, men under linjen.
Hjärtljuden var 135 slag/minut. Knodden låg o vilade men vaknade o sparkade på micen!:devil:

AJg var hos en vanlig läkare idag och konstaterades frisk i det fallet :) Skönt :)
Vi planerade hur jag skulle hålla mig så frisk som möjligt under amning och när jag skulle avbryta för att börja medicinera. Känns skönt. Nu har jag nog koll på allt inför barnafödsel och känner att jag kan ta dagarna som de kommer =D
Därimot hade jag mycket högre blodtryck än vanligt idag.... 170/90 typ. Jag har alltid haft väldigt vanligt eller lågt blodtryck. Så det får nog kollas lite extra på fredag när jag ändå ska på föräldraträff... Nr 2 och sambon stannar på jobbet. Så intressant var det inte med dom. Jag går för att jag är ledig. 3:dje tillfället lämnar vi återbud för då ska jag med hunden på återbesök. Det känns viktigare ;)

Själv tror jag att bebisen börjar fixera sig. Nej inte helt slutgiltigt, men det ilar som f*n nedåt. Inte alls skönt. Den bökar och har sig hit och dit och kanske kanske testar utgången lite då och då :angel:

Och när är det dags för dig? Har du barn innan?
Lääänge sen vi hade lista på vem som ska ha när... Någon som känner sig manad?

Min testar mest att spela pingpong med kisseblåsan... Lite "mensvärk" då o då- och så har jag fortfarande inte fattat skillnaden mellan förvärk och sammandragning....

Whiii! Var o tittade på min barnvagn igår som har hittat hem :)
Vi ska inte hämta ut den riktigt ännu men eg var jag lite sugen på att plocka hem skötväskan... Den blir nog en bra väska att ta med till förlossningen....

KUL! Vad var det för vagn ni skulle ha? Vår har också kommit till butiken, men vi ska inte hämta den riktigt än. Tänkte göra det nästa eller nästnästahelg :) Ska köpa på oss alla andra saker då också. Spjälsäng och alla tillbehör och sånt :)

Jag vet inte heller skillnaden på förvärk och sammandragning, men jag tro att det är sammandragningar jag har. I går fick jag det så fort jag rörde på mig och samma sak i dag. Får gå sjukt långsamt, annars gör det riktigt ont.:cry: Att bära och böja sig ner är inte aktuellt just nu. Hoppas detta är övergående...

Jag börjar på allvar att fundera på om min kropp inte förbereder sig det minsta för förlossning... Har inte kännt en enda sammandragning och har kännt av fogarna någon enstaka gång... Vår bebis har kanske bestämt sig för att bo där inne forever... Hmm... ;)

Jag kan väl starta listan då bara för att jag inte har något annat att komma med idag ;)

25/6 Modett

Har man mycket Sd säger folk att det är bra för då "tränar" livmodern.

Har man inga SD säger folk att det inte har någon betydelse.

Så välj bara det alternativet som passar bäst ;)

Jag börjar på allvar att fundera på om min kropp inte förbereder sig det minsta för förlossning... Har inte kännt en enda sammandragning och har kännt av fogarna någon enstaka gång... Vår bebis har kanske bestämt sig för att bo där inne forever... Hmm... ;)

Precis så hade jag det med förra (första) barnet... jag visste ju inte riktigt vad jag skulle känna ens :)
Det som jag kände var att det liksom drog, stramade och ömmade ner mot ljumskarna, särskilt vid ridning, och det var att livmoden växte och livmoderfästerna töjde på sig.
Nu har jag inte kännt något sådant, men nu är det väl redan uttöjt... :laugh:

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden