Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Hmm... Ja, jag känner ju inget.. Mer än att magen växer, och att bebis rör på sig där inne... Men funderar på att testa å rida lite idag och då kanske det känns annorlunda mot när jag gjorde det senast... :)

Jag börjar på allvar att fundera på om min kropp inte förbereder sig det minsta för förlossning... Har inte kännt en enda sammandragning och har kännt av fogarna någon enstaka gång... Vår bebis har kanske bestämt sig för att bo där inne forever... Hmm... ;)

Jag känner inte mina sammandragningar. Alla pratar om drag hit och dit men jag känner dem inte, skulle jag inte få den där mensvärkkänslan som avslöjar dem så skulle jag inte märka av dem. Sitter också gärna med händerna på magen och kan känna att den blir hård men jag känner det inte i magen.

Bara för att jag skrev här igår så tror jag att jag hade sammandragningar igår. Efter yogan var magen alldeles hård och det kändes typ som konstant spänning i magmusklerna... Sen åkte jag till stallet och fick inse att jag nog inte kunde aktivera pålle, efter att ha burit runt på en alldeles för tung låda... Så jag åkte hem och la mig och då var magen hård och jag hade aningens mensvärksliknande känsla. SEN har jag sovit superdåligt för första gången... Det är någon som har snott min lungkapacitet... ;) pust!

Grattis.;) Jag har haft det nästan konstant nu i 3 dagar så fort jag rör mig eller ska göra något. Är lite trist att känna sig "handikappad" redan nu. Att hålla jämna steg med mkt pigg häst och föl går så där..... I går galopperade fölis ut ur hagen under staketet och jag var tvungen att springa snabbt säkert 60 meter. Var mkt mer än jag klarar insåg jag sen.

I helgen blir det fix med barnrum och lite shopping av barnsaker hoppas jag.:laugh:

Juni
2/6 EmelieR
5/6 zazzarazz
22/6 Kaktusblomma
25/6 Modett
Juli
27/7 Charlotte1975
Aug
6/8 vippan
6/8 Litenloppa

Juni
2/6 EmelieR
5/6 zazzarazz
22/6 Kaktusblomma
25/6 Modett
Juli
23/7 aneka
27/7 Charlotte1975
Aug
6/8 vippan
6/8 Litenloppa

Jag tycker min övar mindre o mindre.... Därimot fortsätter nerborrandet av huvudet.... Från mensliknande "smärtor" till mer "jag sitter fast" och får vänta lite innan jag kan resa mig ordentligt ibland...

Apropå sova dåligt så har jag sovit dåligt på sistone, och behövt vila på soffan som följd. Upp och kissa, obekvämt att vända på sig (tungt att få med magen!) och intensiva drömmar.

Ja, jag måste verkligen ha sovit superdåligt inatt... För jag är helt hysteriskt trött nu... Skulle kunna somna här på mitt skrivbord på jobbet... Nästan så jag funderar på att ta helg. Men då vet jag att jag bara har 11 dagar kvar sen där jag måste göra helt galet mycket på jobbet. Fattar inte hur jag ska hinna med allt...

Sen ska hästis träna för min dressyrtränare för första gången på två månader ikväll och då vill jag gärna vara med. Det känns superkul att få lite avstämt om jag och "alla" mina medryttare är på rätt spår. Plus att jag saknat min tränare så himla mycket att prata med, så jag ser verkligen fram emot att få prata lite med henne :)

Åååh, vad roligt med träning (även om du inte tränar själv) - är så pepp på att dressyra nu! Hoppsugen är jag också men där går gränsen.

Mindre roligt med denna trötthet, däremot. Inte kul att bara tänka på när man får nästa chans till sömn..

Å jag är så ridsugen så jag inte vet var jag ska ta vägen. Å vill planera in tävlingar och hela faddirittan, men samtidigt känns det inte kul att göra det, eftersom jag inte har en aning om hur det kommer kännas sen, när man är en till i familjen... Var prioriteringarna kommer ligga då...

Pratade dock med min pappa igår som skämtade om att jag ju inte kommer kunna rida på minst ett år och jag blev depp på riktigt (även fast jag hörde och förstod att han överdrev...) Konstigt hur man reagerar för allt...

Jag tror att när bäbisen väl är ute kan man nog se vad man tycker är rätt. Blir det prio ett att följa hästen så kommer du att fixa det- om det nu inte skulle vara så att just du skulle få ett barn med särskilda behov. typ kolik eller värre saker... Man mognar nog in alldeles helt som man ska på vägen...

Jag är också helt pepp på att dressyra nu, saknar det verkligen! Var och tittade på intressant träning i gamla stallet idag, riktigt roligt att se :)

Nu vill jag gnälla lite igen.... VARFÖR ska man bli förkyld nu me.... Igår kväll fick jag kramp i hela kroppen, riste i en kvart så idag har jag träningsvärk... Ingen feber- snarare tvårtom men ändå feberfrossa...
Inatt har jag varit uppe minst 10 ggr så nu är jag helt slut... Hur ligger man bekvämt med huvudet högt när man mår skitdåligt av att ligga på rygg??? Musklerna i magen gör sååå ont när jag hostar. Dessutom skruvar Räkelina ner huvudet ännu längre och jag har ganska mycket menssmärtor...
Förstår ju att det är körtlar och slemhinnor som är ansträngda av förkylningen och därmed gör mig ännnnnnu känsligare...

Usch jobbigt att vara sjuk... Men just nu skulle jag ärligt hellre vara sjuk än att känna mig som jag gör.. ALLT är hopplöst!!! Jag bara gråter och gråter och gråter när jag är vaken. Jag pallar verkligen inte... Och hur ska det då gå när bebisen är på utsidan??? Tänk om det kommer bli lika jobbigt som för flera andra med amning/rutiner etc... Enda anledningen att jag längtar nu är för att kroppen ska bli normal och att så småningom hormonerna ska bli som vanligt... Jag vill inte vara en sån lipsill som jag är nu... Jag är ledsen för allt och jag stänger ute alla runtomkring mig och har ingen lust med någonting. Är till exempel hysteriskt hungrig.. Men eftersom precis ALLA måste påpeka hur stor jag är så kan jag inte ta mig för att äta... Jag får lixom ingen ordning på om jag är hungrig för att jag behöver mat, eller hungrig för att jag är så himla lessen... Orkar verkligen inte vara såhär lessen längre, gör allt jag kan för att inte vara det, har egentligen ingen anledning att vara det och ändå är jag det... Fattar verkligen inte... :(

Så, dagens gnäll från mig...

Hihihi! Tur vi får gnälla lite.... Jag gör inget vettigt jag heller.... Nu mår jag liiite bättre iaf. Äckligt med muskelryckningarna är det. Bakade kladdkakor bara för att göra något. Får nog frysa dom hos svärmor för jag har ingen plats ;)
Jag verkligen läääängtar tills detta är över trots att jag inser att det inte blir lättare... Men det blir ju inte lättare för att den ska jäsa i 6v till liksom... Jag kan ändå inte göra något. Känner mig svimfärdig när jag försöker göra minsta lilla. SÅÅÅÅÅÅÅÅ tråkigt....
Hade eg tänkt och åka o titta på elitlaget idag men istället ligger jag här o trycker... Har ju hjälpt sambon att dra ut 20 skruvar i stallet. Vi håller på att montera ner de gamla uteboxarna så vi kan få ngn ordning ngnstans här....

Åh jag är så less på att vara gravid. Det bara gör ont i revbenet heela tiden. Tycker bebis kan komma NU! :(

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka