Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Det vill vi allihopa verkar det som... Vi hästmänniskor är nog för otåliga för att vara gravida... Hur länge har du kvar?

Åh, det är så jobbigt med såna dagar, jag hade en hemsk i veckan. Nu har jag bara haft en hemsk natt med lite sömn. Kan liksom inte hitta någon ställning som funkar och när jag vaknar känner jag mig helt mörbultad i kroppen istället för utvilad... Är lika smidig som ett kylskåp innan kroppen kommit igång lite. Idag har dock min kära mamma hjälpt mig få fint på balkongen, så jag har suttit där och njutit av solen och blommorna, jättehärligt och väldigt energigivande!

Ja uscha. Kanske är hästarna och träningarna som lockar för mycket? Är i vecka 33 (32+3). Egentligen inte så lång tid kvar men det känns som en evighet. Nästa helg ska vi åka ner till uppsala, sitta i bil i flera timmar känns inte så lockande när jag får hur ont som helst i revbenet av 10 minuter framför datorn. :( Hur länge har du kvar?

Jag hatar dom här dagarna... Tyvärr är dom alldeles för ofta... Hade tänkt åka upp till stallet idag och försökt organisera upp där lite... Men jag pallar inte... Det är så tydligt att jag är ledsen och alla bara frågar och tjatar om när bebisen kommer å kommenterar hur stor och fin magen är osv osv. Då blir jag bara ännu mer lessen.

Känns as surt att en hel helgdag bara känns helt meningslös... Menmen, känns iaf lite bättre nu, efter att ha sovit någon timme... Skulle behöva fixa iordning här hemma, men känner ingen motivation till det heller... Och i solen vågar jag inte vara, eftersom jag redan har massa pigmentsförändringar utan att ha solat... Tänker att det kanske blir värre om jag utsätter det för direkt solljus...

Ska försöka sova lite till. Och går inte det.. Ja, då vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på...

Jag har gått i 34 fulla veckor idag och tycker att det är en eeeeevighet kvar :( Tvivlar på att jag någonsin kommer vilja slänga bort nio månader såhär igen, nånsin (och då har jag haft en walk-in-the-park graviditet om man jämför med många andra gravida)... Så jag förstår att du tycker att det är långt kvar...

Typ 34 och en halv vecka.... Och det lär ju tyvärr inte bli lättare känns det som nu...

Ligger din och sparkar i revbenen eller vad menar du med den smärtan? Jag har ju problem med min galla som rätt vad det är tror den har gallsten.... Det gör ont- och blir en pina i bilen det med.

Jag kommer ALDRIG gå igenom dessa 9 månaderna igen.... Jag skulle kunna ta ut med kejsatsnitt ikväll o låta de ta livmodern också.... Och då har jag inte heller mått superdåligt hela tiden. Men det är inte min grej iaf.
Fast jag längtar efter den lilla- och förstår att jag har det som lugnast nu när alla förstår att man är helt slut och den inte har tittat ut :)
Alla i vårtråden städar o fixar- jag vill inte göra något. och jag är inte ens bra på att sova för att man inte är tillräckligt SLUT....
Men får jag en kväll som igår tar jag nog tabletterna de skrev ut på sjukhuset för ett tag sen- för en natt som den inatt gör jag inte igen.........
Tror du man kan bli nersövd med stomipåse o dropp tills de e dags??? Känns som om jag inte har mer liv just nu ändå....

Känner typ också att jag skulle kunna tänka mig att föda ikväll! Kanske vore bra att avsluta på jobbet först och få till mitt himla lönesamtal som knaprar i mitt inre just nu. Är extremt besviken på min arbetsgivare sen förra året och får väl se hur de tänker hantera situationen iår... Det är lite pga vad som hände förra året som jag har valt att starta familj just nu. Kände att jag lixom inte får det jag är ute efter där jag jobbar och alternativet var att byta jobb, men då kändes det som familjegrejen skulle komma för långt in i framtiden...

Tur att man inte ska ha massa saker att oroa sig för iaf ;)

Idag har bebis iaf gjort sig påminnd typ hela tiden. Känns nästan som att hon rör sig för att jag inte ska vara orolig för henne iaf :) Men, hon lär ju märka av min sinnesstämmning... Tänk om man får värsta nedstämda barnet bara för att man själv är så labil och instabil hela tiden? Mardröm!

Nejdå- den har det superbra :) O så känner den igen oss när vi bölar över avbruten sömn o såriga dattar sen ;)
Det positivaste från mig idag....

För mig har det också varit jättelätt tills typ nu. Lite ligger så himla långt upp. Fast som tur är så kan jag oftast sova bra. Vaknar bara någon gång ibland och måste gå på toa. Tur är väl det!

Var det menat till mig? Joo han ligger och sparkar på revbenet. :(

Jag har tur där. Min sparkar mitt i vänster sidan alltid. Och skjuter upp rumpan precis under revbenen....
Mitt minsta bekymmer ;) Pinkeriet är värre. Men så har hon legat på plats länge med... Fast ruckbar fortfarande...

Juni
2/6 EmelieR
5/6 zazzarazz
22/6 Kaktusblomma
25/6 Modett
Juli
23/7 aneka
27/7 Charlotte1975
Aug
6/8 vippan
6/8 Litenloppa
13/8 Bubbaz

Juni
2/6 EmelieR
5/6 zazzarazz
22/6 Kaktusblomma
25/6 Modett
Juli
23/7 aneka
27/7 Charlotte1975
Aug
6/8 vippan
6/8 Litenloppa
13/8 Bubbaz
16/8 Milschen

Va kul att vi blir flera :) De i hösttråden har redan gått om oss ju ;)

Inatt har jag sovit riktigt bra så trots förkylning så mår jag betydligt bättre än igår :) Kanske jag tom orkar göra något utan att vara yr idag :)

Och inatt har jag sovit superdåligt, fick betala för att jag sov på dagen igår typ... Haft galet svårt att andas, tycker att bebis kan ta sig neråt nu, så jag får ha mina lungor i fred ;)

Haha! O när den vänt sig neråt så får du kissa istället..... Min har legat på plats läääänge nu. Och jag kan ändå inte ligga på rygg för att lungorna blir ihoptryckta. Så det är inte därför den ska vända sig iaf :)
Eller trycka sig neråt på rätt håll- vilket du nu menar.

Mmmm, det känns som att hon ligger åt rätt håll. Förra gången jag var hos bm gjorde hon det.. Men, hon är ju stor och lång (enligt UL:et) så hon kommer säkert fortsätta trycka ur all luft ur mina lungor. Hon har iaf gått från att sparka till att trycka trycka trycka... Ibland undrar jag om det kommer komma en fot eller hand genom magen lixom ;) 40 dagar kvar...

I väntan på årets bäbis så kan jag visa en bild på förra årets ;)
26118_385619156273_739051273_4129562_6603262_n.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka