Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Jag vill också ha hästbäbisar :love: (Vilket vore en sensation med två vallacker i stallet..)

Allt väl här. Tror han trycker på kroppspulsådern ibland för jag har slängar av pressande känsla följt av illamående. Dock vet jag inte om det alltid är direkt kopplat till när jag ligger på rygg, kanske löses ut då men håller banne mig i sig ett bra tag efter.

Vecka 31+1 nu, men låter bättre med vecka 32 ;) Min förhoppning om att kunna rida till vecka 35 verkar inte längre helt orimlig, snarare tvärt om så jag har i smyg flyttat fram önskningen till vecka 38. Men efter alla "..och så small det bara till"-berättelser jag hört så vågar jag inte ta ut något i förskott. Dessutom kommer det ju hända mycket i storleksväg den tid som är kvar, magen är ganska smidig nu men ungen ska ju typ dubbla sin vikt. Skulle bara vara sååå glad om jag kan hålla igång hästarna fram till betessläpp. *håller hårt i tummen*

Vilka mysiga små fölisar. Vad är det för några? Har du dem kvar fortfarande? :) Blev lite småsåld på den med bläsen :)

Om du mår så bra kan du säkert rida ett tag till :) Har ju gått in i v.35 nu och skulle säkert kunna rida om jag var tvungen, men känner att jag inte orkar eftersom jag inte måste... Red senast för tre veckor sen :)

Kan det vara kroppspulsådern som gör det??? Jag har ju länge gnällt över att allt bara blir helfel. Ont, höjt blodtryck, illamående, yrsel och så... Konstigt att inte specialmödravården sagt något om det. Ska fråga BM imorgon när jag ska dit på koll :)

Zazzarazz:
Japp- jag har kvar båda två :) Tänkte ta lite nya bilder när vinterpälsen trillat o gräset växt upp...
Mamman till de båda äger min syster men hon bor här hemma hos mig. Stoet alltså. Ett holländskt halvblod med ganska gammal stam. Leegat- Elan- Marco Polo
Bläsfölisen är efter Qalle- därav Qahlua ;) Han hade hög dräktighet och lätt tillgänglig på vårat gamla sto som inte varit betäckt på typ 15 år... Är väldigt nöjd med resultatet men har han på lösdrift så just nu vet jag inte ens hur han ser ut typ... Hihihi. Sist hade han mammutpäls med ALLDELES för stoooort huvud och liten gänglig kropp, haha.
Den lilla är nästan svart nu. Betäckte med en skimmel men inte fick jag nån för det ;) Silverstone som står på VDL är han efter. Tyckte det var ett kul val då hans pappa är Champion du Lys som stod hos Ludger när jag var där... Han var min favvis ;)

Blir spännande till jul. Då kan man iaf börja lite med 2åringen igen. Hoppas man har kommit in i mammarollen bra då :)

Verkligen spännande!! Och säkert kommer du kunna börja med 2-åringen då! :)

Någon gång i livet ska jag också ha fölis :) Jobbigt bara att jag inte köpte ett sto när jag köpte häst, hade ev varit lite lättare att ta föl på en sån ;)

Det får helt enkelt bli ett framtida projekt :)

Min varvar sparkar och tryckande eller utspjärning av rumpan tror jag att det är. Fötterna trycks med fördel in i revbenen så jag är rätt säker på att hon fortfarande ligger med huvudet neråt.

Här har jag haft en bra natt faktiskt, sovit mycket och haft en aktiv dag så jag är helt slut! Fikat, vart på husvisning och så var det ett långt kalas... Dessutom var vi en sväng förbi mina föräldrar och hjälpte de med lite småfix så jag ska lägga mig brevid sambon och stödvila lite nu innan natten tror jag :)

EmelieR, guuuud vilka söta hästbebisar!

Och jag har beställt ett stoföl varje gång. Har ju byggt en fölbox på typ 30m2... ahhhhh
hihihi

Kaktusblomma TACK!

*kl*

Jag har röjt och fixat i trädgården hela helgen och det känns nu! Det blev väl inte direkt bättre av att jag även ridit båda dagarna, men härligt att komma ut med kusen i solen iaf :laugh:

Det är jättejobbigt att inte kunna hålla samma tempo som vanligt vilket innebär att det är rätt mycket kvar att göra... Men men det kommer något bra av det hela till slut :laugh:

*kl*

Tyckte att jag fått min beskärda del av graviditetskomplikationer redan, men faktiskt måste jag säga att eksemen (PUPPP, bildgoogla om ni undrar hur det ser ut - och nej, det är inte skönt) jag har nu slår det mesta. Längtar otroligt mycket till förlossningen, så att jag kan slippa dem och all annan skit sen. Frågan är väl möjligen hur man ska orka med en förlossning i det här risiga skicket, men det går väl på nåt sätt. :cool:

I nästa liv ska jag bli en höna, så att man kan lägga ett litet ägg och sen vara av med det hela! :idea::angel:

Låter som en mycket trevlig idé- det där med hönan :)
Fast jag beställer min förlossning liiite senare. Hon ska inte behöva komma ut o lyssna på min hosta- som bleknar i jämförelse med din klåda.... Annars mkt mkt efterlängtad förlossning här också.

Här har ni en som fick en fölbebis förra helgen, som ett litet oplanerat bonus tillskott. Stoet konstaterdes dräcktig för ett par veckor sen och är precis inriden och skulle visats på 3 års testet om 2 veckor. Hon hade alltså blivit tjuv betäckt förra året. :grin: Men allt har gått bra och hon fölade helt själv förra lördagen och har varit en undebar mamma hittils. Men fölis är en extremt orädd liten hingst som sparkar och bråkar med mamma och har rymt flera gånger. Så nu får man se till att hålla sin egen mage borta från den där lilla krabaten så man inte få en spark. I fredags var jag tvungen att sätta en extra eltråd längst ner för att han inte ska rymma, vilket inte var helt bekvämt med min stora mage i vägen.
Här är någa bilder på den lilla som jag döpt till Well Here I am, och ska kallas för Walle.

I går var jag och sambon till Babyland för första gången för att börja kolla på saker som måste inhandla. Det var som en ny värld som öppnade sig, herregud va mkt olika saker det finns. VArför måste det finns 20 olika barnstolar? Vad ska man välja???? Jag känner mig helt vilsen i denna värld.:o slutde med att vi mest gick runt och kollade och insåg att det finns hur mkt som helst att köpa om man vill. Vi köpte en grej, och det är verkligen ingen man måste ha från början. En bärsele från BabyBjörn. En start i alla fall....
Annars har jag mått rätt bra i helgen, men det börjar bli svårt att hitta en skön ställning att sova/vila i. Får snabbt ont i ryggen.

VA sööööt den var :) Och ett väldigt passande namn :D

Jadu, djunglen av barnsaker... Man inser vilken marknad det är...

Bland hästsakerna finns det ju lika stort ubud, men där har man koll. Men bland barnsakerna är jag helt lost. Ett exempel: Vad är det för skillnad på barnsängen från IKEA för 700 SEK eller den från BRIO för 3000 SEK? För mig er det väldigt lika ut. Men det kanske är som med hästtäcken. Jag väljer ett HorseWare täcke för tusenlappen framför ett frän H...s, därför att jag vet att kvalitet och passform är 100% bättre.

Haha- eller blir vi fett lurade bara ;)
Jag tycker att en del spjälsängar är ganska rickiga när man drar lite i dom- De går säkert inte sönder för det men jag vill ha en stabil klump. En del barna har ju denna sängen ganska länge...
Fast när de är så stora att man kan ta bort sidorna kan de lika väl ha en vanlig säng så den från Brio var lite too much tycker jag.
Jag har köpt en från Troll med rundade hörnor. Men om den är bra återstår ju att se ;)

Jag tyckte att spjälsänge från B..O var ganska ranglig, och inte helt stabil. Nu har jag inte kännt på den på I..A, så jag kan inte jämföra ännu. Tanken är väl att även köpa en vagga och ha bredvid sängen, men den som fanns på Bayland gnisslade :crazy:, och det känns ju inte så kul att ha bredvid sängen. Får nog åka till flera ställen och kolla runt....

Dåligt att de inte smörjer upp visningsexemplaren. Ibland blir man mörkrädd ;)
Jag ville också ha vagga först men inser att jag nog känner mig tryggare med sängen då mina monsterhundar kan vara lite ego o lägga sig där det behagar dom.... hihihi

Vi får se hur det blir. Men det är sååå gulligt med vagga :)

Nu har jag anmält mig och sambon till en profylaxkurs. Är lite skeptisk men mina vänner har rekommenderat det varmt. Någon annan som gjort det eller ska gå ?

I går var jag och sambon till Babyland för första gången för att börja kolla på saker som måste inhandla. Det var som en ny värld som öppnade sig, herregud va mkt olika saker det finns. VArför måste det finns 20 olika barnstolar? Vad ska man välja???? Jag känner mig helt vilsen i denna värld.:o slutde med att vi mest gick runt och kollade och insåg att det finns hur mkt som helst att köpa om man vill. Vi köpte en grej, och det är verkligen ingen man måste ha från början. En bärsele från BabyBjörn. En start i alla fall....
Annars har jag mått rätt bra i helgen, men det börjar bli svårt att hitta en skön ställning att sova/vila i. Får snabbt ont i ryggen.

Har ni nån aning om vem som kan vara pappan till fölungen? Mamman ser fin ut i alla fall, vad är det för stam på henne?

Vi hade en liknande upplevelse av Babyland, herregud vad mycket saker det finns att köpa! Vi blev nog närmast avskräckta och handlade ingenting i slutändan. När det börjar närma sig ska vi ta en vända till IKEA och köpa en skötbädd, men sen får det räcka tror jag. En manduca bärsele står på min önskelista också, men måste ju se om det är en bebis som gillar bärselar först! :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka