Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Juni
2/6 EmelieR
5/6 zazzarazz
20/6 Western_Ivy
22/6 Kaktusblomma
25/6 Modett
Juli
23/7 aneka
27/7 Charlotte1975
Aug
6/8 vippan
6/8 Litenloppa
13/8 Bubbaz
16/8 Milschen

Framförallt en sak som påslakanset... Hur kan de kosta mer än vad de gör till vuxna??? På ullared gick de på 99:-. Bra pris...
Jag köpte alla bassaker där i stort sett. Kostade inte speciellt mycket faktiskt. Och då har jag absolut INTE snålat och köpt på mig mycket extra saker. Jag är en shopoholic i en helt ny värld :)
Vad jag inte gillar i bäbisaffärerna är att de är sååå otroligt säljsugna. De blir ju nästan sura när man går utan att ha köpt något på vissa ställen. Och med mycket förhoppning så dyker de en om man visar sig igen.... Jag köpte allt hos konkurrenten istället. Gillar inte påflugna försäljare....

Jo, håller med, helt otroligt vad dyrt vissa saker är... min tanke var att till vagnen köpa ett vanligt lakan till typ 90 säng, sedan klkippa lagom delar och så fålla kanterna, Vips så har man flera lakan till ett bra pris ;)
Samma med örngott till spjälsängskudden, svärmor är bra på att sy ;)
påslakan och täcke fick vi sambons gamla som svärmor sparat så de har ju samma mått :)
Lakan köpte vi "dra-på" varianten på ikea 2pack för under hundringen så det var helt ok.
Hade gärna åkt till Ullared, men det kostar lite för mycket just nu, annars brukar vi försöka åka dit 1gång/år så det blir lite semeter och man får mycket för pengarna :) men det blir ju oftast några dagar iväg eftersom det är en bit dit... Lite osmidigt att bo på Gotland ibland :) har desutom bara en babyaffär här så man har ju inte så mycket att välja på.
Svärmor har dessutom blivit helt shoppinggalen på bebiskläder så vi behöver bara komplettera lite, det är toppen! :)

Är det skillnad på madrasskydd och plastad frotté?

Plastad frotté får jag nog köpa lite mer av tror jag, jag har köpt två stycken på ikea, men det kan ju vara bra att ha i vagnen och i egna sängen också som du skrev... Ullared har vi för långt till, så där kommer jag inte kunna köpa något. När du hade köpt plastad frotté på löpmeter, har du gjort det i någon tygaffär då eller?

Jag måste bara höra med er om det är någon som har upplevt att det "kluckat" när bebis sparkat? Idag hände det två gånger att det hördes när hon sparkade, väldigt suspekt!

Japp- i tygaffärer brukar de ha det :) Är säkert bra att ha över skötbädden också om man vill. Och när hunden löper ;)
Madrasskydd är bara en tunn bäddmadrass som skyddar ursprungsmadrassen. Är mkt enklare att slänga in i maskinen också än att ta av bäddmadrassens skydd... Lärde mig det också när hunden löpte... Ser ni den röda tråden?
Man ska inte ha hund i sängen... men det är ju myyyysigt.

Ditt kluckande lät spännande men har aldrig hört det själv... Min därimot har börjat ha hicka ofta... Då hoppar det me ganska bra.

Då förstår jag! Ja, man lär sig väl allt eftersom, men kan man lära sig av andras nitar så är ju det en bonus ;)

Kluckandet var riktigt weird, det var liksom inte hicka utan det var en ganska ordentlig revbensspark och så kluckade det till som vågar kan klucka typ... Haha, appråpå att hoppa ganska bra så sa min sambo åt mig att ligga still i sängen igår morse, men jag låg still, däremot rockade lillan loss :D

KL

Nu har jag bokat gravid massage nästa vecka. Hittade ett ställe på väg till stallet som var hyfsat billigt. Kan bli flera gånger....

Det gör du helt rätt i!

Jag har turen på min sida och min sambo är massageterapeut, vilket jag dragit stor nytta av när värken i rygg/höfter/rumpa blivit för stor. :banana: Enda problemet är att jag börjar få problem med kramp i benen, men där har jag en massa kliande utslag som inte tycker om att bli masserade, så det kan han inte göra så mycket åt.

Hoppas du blir nöjd med massören nu bara.

Åh vilken lyx! Min sambo är ingen massageterapeut, men han masserar mig efter bästa förmåga ändå :)

Jag har också planer på att gå till en massör, ska bara lyckas boka tid någonstans...

Det är sjuuuukt skönt! Om jag hinner så kommer jag också gå en gång till innan det är dags :)

Pssst- fick ett tips om att lägga ett saltkorn under tungan när man får kramp i vaderna. Det ska jag prova nästa gång....
Fast det har blivit mkt bättre sen jag började vila...

Ang massage så gillar jag inte alls när främmande personer ska hålla på o dra i en. Kan inte slappna av i vilket fall...

Här händer inte många knop....
Jag fortsätter hosta hela nätterna. Har köpt upp halva apoteket utan minsta effekt... Sover sämre än dåligt men allt verkar bra med Bäse Bus. Kan ju säga att rörelserna känns mer nu när slemhinnorna är retade....
Man känner sig lite elak när magen drar ihop sig hela tiden när man hostar... Men men - det går väl över tills man gifter sig....

Usch då lät inge roligt alls, hoppas du kryar på dig snart!

Här är det väl rätt ok, som vanligt. Sover dock väldigt dåligt så jag är riktigt trött hela tiden tycker jag. Ska till BM imorgon, får se hur värdena är då, jag funderar på om järnet är lågt och att det gör mig trött eller om det bara är den dåliga sömnen.

Här är också tröttheten det värsta... Fast jag sover mycket bra, typ hela tiden. Hela nätterna och även på avslappningen på yogan osv.

Idag har jag och sambo varit på profylax. Det var intressant som det mesta med det här med å vara gravid som man får lära sig. Har faktiskt börjat se fram emot förlossningen, för jag undrar hur jag kommer ta den... Även om det inte gör något att den troligtvis är fem veckor fram i tiden. Men är trött på å va en valross.

Lilltjejen rör sig iaf mycket nu. Är vaken på dagarna och bökar runt :) Tror hon sover på nätterna, hon väcker inte mig iaf, skönt! :)

Jo, det med att sova... jag sover helt ok MELLAN alla gånger jag behöver gå på toa eller vända på mig!
Så, man vaknar ju ett antal gånger/natt. Men jag har peppar peppar aldrig vaknat av att bebis ordnat runt.
Men det är främst foglossningen som gör att man vaknar så fort man behöver vända på sig och att det är svårt att hitta en bekväm sovställning.

För mig är det också foglossningen som ställer till det. Jag slipper tack och lov gå upp och kissa på nätterna, men jag måste utföra projekt vändning 152665454 ggr per natt... Om man bara var halvvaken innan så vaknar man när det smäller i bäckenet, låter så läskigt!

Sömnen är usel just nu här också. Har svårt att somna pga klåda, så jag somnar inte förrän vid 2-3 kanske, och sen vaknar jag igen vid sex av att det kliar... En bra natt kan jag somna om och småslumra fram till 9-10 nånting, men imorse kliade det alldeles för mycket för att det skulle gå. Längtar verkligen till när jag slipper det här!

O tänk- här är en till...
Tänk när man inte behöver gå upp på natten för o kissa en gång i timmen och tänk när man kan ligga på mage igen... och tänk på när man får tillbaka sina lungor...
På riktigt har jag ångest för att det börjar bli kväll. hostan, kan inte ligga- inte sitta, måste kissa. Skvätter i byxorna när jag hostar... allvarligt behöver jag fortsätta....
Och då slipper jag foglossningen, ditt djävulska kliande och så.

Kan någon påminna mig om detta om några veckor då jag sitter här o skriver att det är jobbigt att behöva amma på nätterna och lillan är ledsen.....

Senast ändrad:

Juni
2/6 EmelieR
5/6 zazzarazz
20/6 Western_Ivy
22/6 Kaktusblomma
25/6 Modett
Juli
23/7 aneka
27/7 Charlotte1975
Aug
6/8 vippan
6/8 Litenloppa
13/8 Bubbaz
16/8 Milschen
20/8 Luden

Jag är också sjukt trött och sover vädligt dåligt. Får springa upp flera gånger och gå på toa och hittar ingen position som är skön att sova i. Har i 2 dagar även haft sjukt ont i nacken och vet inte hur jag ska avbelasta de på bästa sätt. Skulle kunna somna på jobbet på EM, men vaknar när man får åka och hälsa på älsklingsdjuren efter jobbet. Kolla sötnosarna. I går kunde man se 2 tänder upp och 2 tänder nere på den lilla och han fyller 2 veckor på lördag. Snacka om att det går fort.

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka