Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Haha! fort med din fölis o saaaaakta med allt annat typ.... Går in i v 36 idag =D

Har bett vårdcentralen ringa upp mig så att jag kanske kan få något tips på vad man kan ta för hostan... Vill iaf inte behöva hosta på förlossningen om jag slipper. O de som varit dåliga häromkring har varit dåliga lääänge och tagit betydligt bättre mediciner än vad jag ska göra. För inte tänker jag riskera min bäse nu iaf...

Fyyyy vad man är gnällig....

Åh vilken härlig bild, jag är helt kär i ditt stos uppsyn, hon ser sååå nöjd och klok ut trots sin ringa ålder! Och lilla terroristen ser kaxig ut vid mammas sida :love:

Jag tycker det är bra att vi kan och får gnälla här i tråden.:D
Sen behöver man bara gnälla lite när man kommer hem....

Ja det är jätteskönt! Usch haft en skitnatt inatt igen och blev dessutom skitarg på sambon i morse för att han förde liv med några pappåsar... Dessutom hade han fräckheten att gå till tandläkaren så min väckarklocka ringde i samma veva som han gick, det var ju också fel. Jag orkar knappt ta mig ur sängen, så hur i helskotta orkar jag jaga upp mig över saker som han inte styr över *suck*.

Igår kväll hade jag nog värsta hormonsvallningarna också, grät nog tre gånger under kvällen. Två gånger till nåt på tv'n, bla draknästet... och en gång för att sambon sa att maten var god, trots att jag tyckte att jag hade misslyckats då vi inte hade en ingrediens hemma, ja, psyket nästa?

Jag kan joina... Jag fick en hysterisk gråtattack för att jag skulle behöva gå o lägga mig...

Men faktiskt sov jag ganska bra i natt- jag packade upp min amningskudde och la under armen. Så nu kommer jag upp till de högre kuddarna bak utan att vika mig i sidan- det var jätteskönt.
Stackars sambon därimot hörde mig snarka som en galning. Jag som är tyst som en mus i vanliga fall....

Det låter som det vi har tänkt ha hemma också, med undantag för att vi har spjälsäng istället för vagga. Tänkte också avvakta lite med att köpa fårskinn, tänkte använda filtar/täcken sålänge. Annars funderar jag lite på vad man brukar ha i en barnvagn? Har man något lakan i? Någon kudde? En filt tänkte jag ha, men annars? Känns som att man vill ha lite vätskydd där i också.

Vår son är född på vintern så vi har bara haft åkpåse. Nästa barn kommer till sommaren och då är det varmt och behövs inte så mycket. Kudde och filt räcker.

Är det skillnad på madrasskydd och plastad frotté?

Plastad frotté får jag nog köpa lite mer av tror jag, jag har köpt två stycken på ikea, men det kan ju vara bra att ha i vagnen och i egna sängen också som du skrev...

Det blir väldigt svettigt att ligga direkt på plastad frotté eller med bara ett lakan mellan. Jag har plastad frotté och sen madrasskydd i sängen. Inget i vagnen.

Bland hästsakerna finns det ju lika stort ubud, men där har man koll. Men bland barnsakerna är jag helt lost. Ett exempel: Vad är det för skillnad på barnsängen från IKEA för 700 SEK eller den från BRIO för 3000 SEK?

En del sängar har t.ex. höj och sänkbar långsida. De kostar nog en slant extra. På en del sängar kan man montera bort långsidan när man inte vill ha den mer. En del sängar MÅSTE ha alla fyra sidor för att fungera. Det kan vara bra att fundera på sånt innan man köper en säng.

Men annars är det nog så att märket kostar på en del produkter.

Håller med det där knakandet kunde man gärna slippa... min foglossning känns dessutom mest typ mellan benen! :confused: Jag menar det är ju sista stället man vill att det ska göra ont eller knaka :eek: (jo, visserligen så kommer förlossningen gör ont just där men annars)

Fast jag kan nästan sova på mage ännu, iaf halvt, typ framstupa sidoläge :)
så det är typ så eller sidan som gäller men alla sätt är bara bekväma en stund, sen är det vändningsdags igen, eller en tur till toan... Börjar misstänka att liten vänt sig neråt då jag måste springa på toa OFTA även dagtid, vilket jag inte behövt tidigare, tror den ligger och trycker neråt.

Man känner sig som världens slöaste när man sover länge på dagen och sen orkar man knappt göra något ändå här hemma, bara att stå och laga mat eller fixa till diskbänken kan ge ryggont... Skulle hjälpa sambon att skruva ihop ett klädskåp igår, det var dumt, att sitta på golvet långa stunder är inte en bra idé men inte tänkte jag på det innan det var dags att ta sig upp därifrån :crazy:

Jo, jag funderade oxå på det med vagnen... Har en mjuklift och i denna är det ingen lös madrass (mjuk ändå) så har funderat på hur man kunde lösa med att iaf ha ett lakan, men det blir ju svårt. Ett lakan är ju iaf lättare att tvätta än hela liften, men funderar på om lakanet verkligen ligger kvar på plats om man bara lägger det i löst.

Skönt att det är så för ngn annan också. Sover mer halvliggandes på sidan. Jag har kört sportbh det sista utan kupor (topp mer) för den sista bh jag köpte med byglar var i strl E, blev så jäkla trång för ett tag sen så den gav mig märken o skavdes... Måste ju snart köpa amningsbh, undrar vad det blir för storlek då?? :o

Bara 99 dagar kvar idag! :D

Jaja... men iaf kunna ligga på rygg utan o kvävas ;)
Ändå ligger min så långt ner. Tänk om hon legat kvar uppe.. Eller jag har nog haft henne långt ner hela tiden.
Städar och stökar idag. VARFÖR blir det alltid mer att plocka undan varje gång man städar??? Kan NÅGON komma o stjäla min hamstergen?

Har dessutom gjort chokladpannacotta till ikväll- de e inte ofta jag fixar... Har dessutom börjat göra lite chokladpraliner med nougat i. Så det kankse inte är så konstigt att städningen går trögt... Haha
Ska bara- men det är bra
Jag har hunnit betala betet till min åring och skrivit avtal där, jag har gjort efterrätter, städat skafferiet, Hittade 2 st örngott som jag sydde in så de ka se lite bättre ut runt kudden, tvättat 2 tvättar och myst med vovvarna. Så det kankse inte gör så mycket att dammsugaren inte är på. Sambo kanske vill ta en vals sen ;)

Jag städar källare och garderober. Jag vill ha det FÄRDIGT! Men det är grymt mycket att göra. Sortera papper osv. Samtidigt som jag skulle vilja tokstäda lägenheten. Men jag hinner inte med allt :( Nu ska jag åka och handla t.ex. Hur lång tid tar inte det?

Alltså, ni som går hemma om dagarna, är inte ni sjukskrivna? Då är det ju inte rimligt att man ska kunna städa och feja och fixa, i så fall borde man väl klara att jobba också?

Är man sjukskriven så är man ju det av en anledning, att man är arbetsoförmögen. Kunde man jobba skulle man ju vara på jobbet istället. ;)

Funderade också på detta... Varför är så många hemma och hinner städa å greja? Jag jobbar två veckor till sen går jag hem med föräldrapenning. Jag kommer inte orka lyfta ett finger, ska bara vila vila vila och vila fram till förlossningen. Och fixa håret iofs också och gå på ansiktsbehandling... Men fixa hemma?? Nähä, inte mer än vanligt iaf :)

Nu jobbar jag visserligen, men jag orkar inte göra mycket när jag är hemma. Jag får liksom ta små projekt i etapper och så har jag ju en sambo som får göra sånt jag inte fixar.

Jag hade en liten egolyxdag igår, var på ansiktsbehandling och till frissan! Så skönt, men att ligga på rygg en dryg timme var inte alls att rekommendera vid fogproblem... Ajaj säger jag bara, men hyn är fin :)

Jag jobbar heltid och åker till hästarna i princip varje dag nu. Kan inte låta bli pga fölis. Tanken va att trappa ner på stallbesöken.:D När jag kommer hem är jag så trött att jag inte orkar göra någontin i princip. Har en snäll sambo som lagar maten nästan varje dag. Har ofta mkt planer till helgen, men just pga tröttheten så blir det inte mkt gjort......

Känner igen det där!

Jag har iofs dragit ned på stallbesöken nu när jag har fått mer hjälp. Men jag är där iaf 4 dagar i veckan som moraliskt stöd och pussperson till hästis. När jag kommer hem är jag också döööööd! Jag somnar så fort jag fått lite mat i magen :)

Fast samtidigt kanske det är bra att man gör något efter jobbet. Skulle jag inte åka till stallet skulle jag åka hem och sova kl 16....

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix