Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Så söt! Och massa hår.
:-)

Uppdatering från mig.
Vi mår bra hela familjen. Vår nya stolthet heter Mitra. Hon är två dygn idag. Hon väger nu 2620 så vi stannar till imorgon för att se att vikten ökar som den ska. Har träffat läkaren idag och allt ser bra ut. Jag hade en body i storlek 44 som passar. Liten och söt kan jag lova!

När jag kom in på operation var hon vaken och sparkade. Bedövning lades och hon var ute på någon minut. Hon skrek så snart hon kom ut och hittade bröstet inom en timme.
Op.såret är bara en tunn strimma,ömmar, men har full rörlighet och inte ont.

Lägger upp bild senare, skriver från mobilen, knepigt.

Åh, vilken liten en :love:

Insåg, förskräckt, häromdagen att jag kan fetglömma att H skulle kunna ha några sina första små bodysar i strl 50. Vissa av dem passar preciiiis fortfarande men han har vuxit ur mycket. Redan! Att han vuxit mycket både syns och känns dessutom - varför ska det gå så fort?!

Haha! Ska du ha samma seperationsångest som jag??? Jag har lagt undan alla 50+56kläder- vilket blev en halvsänglåda:crazy:
Inser att 62 kommer växas ur fort så här tvättar vi inte ;) Vi tar nytt varje dag....
Jobbigast är att hösten närmar sig och jag har massor med söta oanvända klänningar. De är ju inte så praktiska då de åker upp och blir för bart i bärselen... :(

Många snälla kompisar och släktingar har jag haft iaf :)

Hehe, kommer ihåg innan bebisarna föddes, det var flera då som var övertygade om att det var jätteviktigt att ha massor av kläder handlade på förhand, för att man omöjligt skulle kunna hinna handla efter födseln. :angel: Känns kanske som att det finns en korrelation mellan att handla massor innan och ha en del oanvända saker nu...;)

Fast nu har jag hamnat i lite samma sits ändå, fick två fulla kassar begagnade bebiskläder av en kompis i förra veckan, och det som är i st 56 kommer vi nätt och jämnt hinna använda. Tyvärr, för det är en del riktigt fina saker där.

Grattis!
Oj vilken liten tjej. Skönt att allt gick bra.

*Charlotte1975*

Söt liten trollunge :love:

2 dagar över nu o fortfarande still lugnt. Ja det är iof inte särskilt stilla i magen då det börjar vara ganska trångt nu men ingen indikation på att han ev skulle vilja pallra sig ut..
Men jag hoppas att ditt "rekord" får stå sig Modett ;) skulle uppskatta om han behagade dyka upp nu i veckan. :angel:

Vilken sötis! Fint med så mkt hår! :)

Aaricia: Gud så liten och söt hon måste vara! Kul med lite annorlunda namn! :) Vill gärna se bild på er lilla skatt!

*kl*
Milton har precis växt i stl: 50 så att han även fyller ut den på bredden och inte bara på längden!
version-41ea68ff34921bd5208670ec00a62a13

Men vi har alldeles lagomt med kläder i stl: 50 och 56. Precis så vi hinner använda allt innan nästa tvättstugetid! Men i 62 har vi huuur mkt som helst, där kommer det bli jobbigt att använda allt! Vi har nästan bara fått stl: 62 av vänner och bekanta! Håller tummarna för att det börjat bli kallt tills han växt i den storleken!

Så söt Julia är!

Ang shoppa kläder och sånt är jag glad att jag hade det nödvändiga klart när hon kom så vi kunde välja när vi skulle ge oss ut. Nu har vi iof köpt väldigt lite kläder, det är väl en 4-5 plagg, men vi har fått massor.

Jag är ju en av shopoholicarna men just kläder har vi inte köpt så mkt av- bara pyjamasar ;)
Jag hade ju precis allt annat shoppat i förväg...
De beg kläderna jag har fått ligger oanvända....

Haha! Ska du ha samma seperationsångest som jag???

Verkar så :D Funderar seriöst på att rama in H´s första outfit, som han fick ha direkt efter förlossningen. 2 ggr har han hunnit ha den! Tvingas inse att många av de superfina kläder han fått kommer användas kanske ingen eller max 1 ggn.

Fast nu har jag hamnat i lite samma sits ändå, fick två fulla kassar begagnade bebiskläder av en kompis i förra veckan, och det som är i st 56 kommer vi nätt och jämnt hinna använda. Tyvärr, för det är en del riktigt fina saker där.

Det låter ungefär som här! Har ett gäng "små släktingar" så vi har fått massvis med finfina begagnade kläder. För att inte tala om travarna med nya finfina kläder som farmor och co köpt, tack och lov inte BARA i de minsta storlekarna men nästan..

2 dagar över nu o fortfarande still lugnt. Ja det är iof inte särskilt stilla i magen då det börjar vara ganska trångt nu men ingen indikation på att han ev skulle vilja pallra sig ut..
Men jag hoppas att ditt "rekord" får stå sig Modett ;) skulle uppskatta om han behagade dyka upp nu i veckan. :angel:

Ja något ska man väl vinna efter 14 dagars övertid! Den berömda peppdansen kommer hääär :banana:

Han påminner ganska mycket om H :) Alltså är han skitsöt :D

KL

Och jag har nästan inga kläder alls till bebisen. Har några bodies och någon pyjamas i stl 50 och några i stl 56. Sedan fick vi en hög kläder från makens syster i storleken efter det (tror jag). Räknar med att vi klarar oss första dagen efter hemkomst från förlossning/BB, sedan har mamma lovat att shoppa mer när bebisen väl anlänt och man vet vilken storlek som behövs. (Första barnet/barnbarnet, vi har ingen koll alls på hur stor/liten en bebis är :D)

Nu ska jag och Mathilda snart ta bussen och hämta hennes ena kusin som är 11 år. Vi ska gå ca 1 mil hem och sen ska hon vara "barnvakt". Nyss ringde hon och frågade om jag skulle mata Mathilda på vägen om hon blev hungrig och jag sa ju ja. Då frågade hon vad jag gillar för pålägg på mackan för hon tänkte göra och ta med det till oss, gullungen!

Nu ska jag och Mathilda snart ta bussen och hämta hennes ena kusin som är 11 år. Vi ska gå ca 1 mil hem och sen ska hon vara "barnvakt". Nyss ringde hon och frågade om jag skulle mata Mathilda på vägen om hon blev hungrig och jag sa ju ja. Då frågade hon vad jag gillar för pålägg på mackan för hon tänkte göra och ta med det till oss, gullungen!

Va gulligt av henne att tänka på dig också! :)

* detta gillar vi*
Va mysigt ni ska ha det idag :)
Min snart 12åriga systerson brukar passa Ebba när jag jobbar lite utomhus :) Han är jätteduktig. De leker i babygymmet, gungan, är ute o går i selen och så det bästa. Hon får sova i hans knä ;)
Synd att han börjar skolan snart ;) JAg behöver ju han bättre här ;) Haha!
Faktiskt så känns det konstigt att inte vara nära henne hela tiden... Man är helt enkelt en lite tvestjärt ;)

Bubbaz- de e dags nu. Vi skakar rumpa här hemma för dig :)

*kl*

Tänk tiden då man kunde sova igenom det mesta.. Och i alla möjliga och omöjliga ställningar.

img_8823_102891283.jpg

Apropå sova så tycker jag inte att jag gör mycket annat nu för tiden. Så fort H somnar slocknar jag också. Kroppens försök att ta igen första månadens sömnbrist?

Gosh så söt! Helt utslagen! :love:

Ang. din sömn så är det säkert så! Eller så kräver H mkt mer av dig nu när han är vaken? :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 847
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar