Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Det är klart de var, ännu oroligare förmodligen, eftersom risken att dö eller få ett dött/skadat barn var mycket större då.

Problemet med graviditetskomplikationer som jag ser det är inte att man blir orolig, problemet är att man mår så jävligt av dem. Och fanns inte modern sjukvård skulle man må ännu jävligare.

Luden; mina CTGn tog också evigheter i slutet. Förutom Tavegyl, så kan Lergigan hjälpa för att få sova om nätterna. Annars är kyla bra, sov med öppet fönster, duscha iskallt och lägg kylklampar i sängen, det underlättar.

Det var ju verkligen uselt att de inte tog proverna på en gång! Visserligen var man ju tvungen att fasta 12 timmar innan (i alla fall jag), men det går ju att ordna till dagen efter. Trist att behöva vänta en vecka till om inget händer naturligt. Hoppas Tavegylen hjälper något för dig, jag kan inte vara utan mina för då börjar jag klia omedelbart.

Jag är glad att jag bor där jag bor, för jag har än så länge ingenting negativt att säga om vården här, bara tvärt om. Har fått snabb och bra hjälp med allt. :bow:

Hoppas klådan lugnar ner sig för dig och att förlossningen sätter igång av sig självt snart.

KL

Ingen bebis i sikte! :bump::angel:
Fast jag vaknade inatt och magen var stenhård... :eek: var min tanke...

Har tillbringat dagen vid poolen och stekt i solen, åkt trampbåt och cyklat runt den gigantiska campingen.

*kl*

Full aktivitet i magen.
Håller på att packa och städa hemma det sista.

Nu är jag nervös. Bebis kommer imorgon vid lunch...

Ohh du får en liten hejjar-dans eller kanske mer en pepp-dans!

:banana: :bump: :bump: :banana:

Tänk imorgon kväll får du gosa bebis!! :love:

Lycka till i morgon! :bump:
Förstår verkligen att du är nervös. Jag blir mer och mer nervös för varje dag, fast jag vet ju i och för sig inte slutdatum heller...

Jadu- här var det tyst idag... Aaricia sniffar förmodligen på sin bäbis nu får vi hoppas :)

Hur är det med er andra?

Här "firar" vi 12 v idag... Som present fick jag ett akutblöjbyte ;) Har börjat med stl 3 i blöjor nu och de höll tätt ;) Tycker att det har läckt ut på sistonde ;)

Vilken fin present du fick! :D

Här har vi haft en vaken dag men sen runt kl 3 ca somnade äntligen sötnötisen så då hann jag äntligen städa lite! Kunde till och med dammsuga under hans säng utan att han vaknade! :) Så nu är det fint här hemma! För i morgon kommer min syster upp från Helsingborg! Första gången Milton får träffa sin Moster! :)

Här har vi precis växt i strl. 1 så att dom sitter bra runt låren så det inte läcker ut! :p Han hade så spinkiga ben i början! :)

Åh nu ligger nog du och snusar bebis, hoppas att allt har gått bra och att ni mår bra allihopa!

Annars är det bra med oss, första veckan som sambon jobbar sen Mathilda kom och det har funkat bra. Jag är jätteglad att han kunde vara hemma så länge, nu är hon lite lättare att lämna själv när man ska gå på toa, göra frukost m.m. Nu är hon ju road av att sitta och titta i babysittern, ligga och titta på sängmobilen eller babygymmet osv.

Jag njuter av att vara hemma! Har fått sova kanon och väkt Julia 2 gånger i natt för mat. Var till hästarna på fm, och sen till BVC för att kolla vikt. I måndags vägde hon 3200, i onsdags 3520 och i dag 3610. Så snart e vi tillbaka på startvikten. Hade växt 2,2 cm också.

Åh vad roligt!!
Hoppas allt har gått bra!

Kl

Fortfarande och tack och lov lugnt här....
Tillbringat dagen vid stranden och badat i havet när jag inte låg utsträckt så här:
CIMG2259.jpg

Bjuder på en i stående

CIMG2167.jpg

Kl
Nu är hon här.
Hon kom vid lunch och allt har gått superbra.48 lång och vägde 2880.
Jag har inte kommit upp på benen ännu, men snart så.
Hon är pigg och stark med rosiga kinder. Jag är såld :love:

Ja här är det lugnt också. Har ju BF idag men ingen bebis som gjort någon ansatts att komma fram.
Var till BM idag o allt så bara fint ut så nu är det bara till o vänta men jag har gett lillkillen därinne ett ultimatum- då det inte tilltalat herrn att komma ut nu så får han vänta tills efter helgen för i helgen har mamma inte tid :angel: Ska ju kolla in kvalitets på söndag. Kompisen ska visa upp sin unghäst.

Grattis till lilltjejen Aaricia! :bump:

Skönt att du fått komma hem igen Charlotte1975

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 847
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård