Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Är det imorgon de tar ställning till igångsättning då? Jag hade nog legat på innan det blir värre för dig. Jag tror inte att det går över nu när det kommit så sent i graviditeten. Jobbigt för dig...

Jag blev igångsatt 38+0 och såhär i efterhand gick allt superbra även om jag var besviken på att min förlossning inte blev som jag hade trott... Jag hade målat upp en bild för mig- det är nog dumt...

Va skötn att det går på rätt håll :) Och att kläderna kommer väl till pass. Min Skrutta har ju inte börjat kräkas förrän hon var 2månader så de första stl ligger oanvända här... Värmen vi haft i somras tog inte på klädberget heller ;)
Men nu kräks och dreglas det... Så nu kan man byta en gång i timmen om man vill det...
Har ett plagg i 68 på min skrabba idag. Det ser inte större ut än vad 56 gjorde i början... Kanske dags att beta av 62kläderna nu i snabb takt... Sjukt eg. Man får nog för många kläder i present. Jag ska nog ge annat till mina vänner ;)
FAst lite får jag handla själv- inte en enda pyjamas har trillat in i presenterna och det är fortfarande det vi använder mest av här hemma ;)

Ja, igångsättning kommer att diskuteras imorgon (vecka 38+6 då). BF om drygt en vecka, men har ju liksom ingen aning om bebis tänker komma tills dess eller kanske vänta några veckor till. Och jag vet inte om jag vill vänta så mycket till nu när det kliar så här.

Personen som jag pratade med per telefon igår nämnde ju igångsättning i så fall efter helgen och en annan bekanting sa att de inte brukar göra igångsättningar precis före en helg, men kliandet har ökat ganska markant, så jag vet faktiskt inte hur jag skulle vilja göra. Har ju Mabuse's problem i bakhuvudet och skulle vilja undvika dem om det går liksom. Visst, det kliar, men känns inte extremakut, samtidigt vill man ju ha så goda förutsättningar som möjligt för att förlossningen skall flyta på bra. (Även om jag vet att man aldrig kan veta vad som händer och ja, jag är förberedd på det värsta.)

Imorgon förmiddag vet jag mer, har tid kl 9:30 fast det känns som om det är en evighet dit...

Men om levern "börjar ge upp" borde det väl vara bättre att sätta igång dig innan helgen? Om du nu inte motsätter dig en igångsättning... Eller bebis mår lika bra iaf?
Jag hoppas att allt går bra imorgon och att du får sova lite grann iaf. Har du provat att behandla klådan med något?

Men fy - var det sänkan som var så hög ? Då är det en riktigt ful infektion må jag säga. Jag trodde inte att man kunde få det av en mjölkstockning.

Hoppas nu att antibiotikan biter och att du blir frisk snabbt!

Vad skönt att lilla dotterns vikt har vänt kurvan uppåt.

(tror för övrigt att jag såg dina hästar häromveckan - de går i hage hos mammans uppfödare va ?)

Nej de e inte sänkan. Förstod de som att de e en ny metod att mäta infektionsvärde med. Har inte riktig koll... Har ingen feber i dag heller och ska få hjälp med amningen från någon från bb. Det är inte bara mjölkstockning utan även en bröst infektion.

Stämmer bra att mina hästar går hos stoets uppfödare. Vi har stallplats där. Saknar hästarna så, tur att jag han åka ut till dem i lördags innan jag blev dålig.

*kl*

Bvc idag då! Milton har gått upp till 3345g så det blir +155g sen i måndags! Det tyckte bvc tanten att jag skulle vara nöjd med! Så behöver inte ge något extra eller hålla koll på exakt hur mkt han får i sig! Skönt! :)

Va skönt för er båda :) Nu slipper ni vara oroliga för att det inte räcker till :)

Charlotte- jag hoppas verkligen att det blir bättre snart... Eller ännu bättre kanske jag ska skriva ;) Fungerar det bra på sjukhuset annars? Fick sambon stanna i natt också?
KAn man få medicin mot infektionen eller ej om man ammar?

I dag får vi åka hem. Infektions värdet nere på 100 i dag, så jag får fortsätta medicinera hemma. Inget problem att amma på medicinen jag får, men de kan påverka magen på bebis. I går skickade de först hem sambon pga platsbrist. Jag skulle ha kvar Julia men kände mig knäckt för hon hade fått ont i magen och varit mkt missnöjd under kvällen. Då e de inte kul att dela ett litet rum med en främmande person. Dessutom har jag alarm vart 3:e timme för mat och pumpning och måste tända och stöka runt. Men efter en liten stund kom en sköterska in och bad mig ringa tillbaka sambon. Hon tyckte de va oacceptabelt att jag skulle vara själv och öppnade upp en avdelning som stod stängd bredvid. Underbar människa! Hon sa att hon troligen skulle få mkt skit för det, men de struntade hon i. Så vi sov jättebra alla 3 hela natten med paus för mat. Ska bli så skönt att få komma hem och få gå ut lite. :)

Va skönt för er att du ska få komma hem och att din infektion har gått ner så mkt! :)

Vad sa läkaren?
Eftersom du inte skrivit något kanske du är kvar på sjukhuset, eller?
Jag är verkligen inte avundsjuk på din klåda, är själv så glad att min valt att lägga sig igen. Det är ett helvete med klåda, jag tar mycket hellre smärta....

*kl*
Var hos BM idag, v 39+2 och det mesta såg bra ut, förutom att SF-måttet inte ändrat sig de senaste tre gångerna. Detta resulterade i ett nytt UL (nr 7 med denna bebis), vilket visade en välvuxen bebis med lite lite fostervatten runt sig. Har fått tid för nytt UL om en vecka om han inte tänker titta ut innan dess. Beräknad födelsevikt blev samma som förra gången 3695 g, vi får väl se hur det stämmer.

Lång historia i förkortat format:

¤ Sov uselt i natt pga lite kraftigare sammandragningar.
¤ CTG-koll som tog evigheter.
¤ Blodprovstagning - levervärden och gallsalter. Att få svar på GS tar en vecka. Blir sur, om BM hade fixat med detta i måndags så hade vi legat fyra dagar före med provsvar osv.
¤ Prat med oinformerad och oengagerad läkare (varför kan de inte snabbläsa journalen och iaf uppdatera sig om orsaken till besöket i förväg). Koll av livmodertappen, inte helt mogen ännu, men på G.

Summa sumarum: Fick en ny tid för vidare prat nästa vecka då GS-proven ska vara klara. Fick tavegyl utskrivet för att lindra klådan. Jag hoppas jag kommer igång naturligt och föder innan dess för nu är jag less på spec-mödravården.

Skönt att bebis mår bra- o du med verkar det som...
Nu tycker jag iofs att det är dags för en ny bäbis så varför inte din??

E har denna veckan börjat utforska sina händer ordentligt. De blir väldigt kalla av allt dreggel...
Hon sover mycket och är ganska nöjd när hon är vaken nuförtiden. Man märker lite på henne att det finns så mkt mer att utforska :)

Så himla härligt med personal som faktiskt bryr sig om och löser problemen! Och härligt att du får åka hem :)

tavegyl i tablett el vätska?
Öh, ingen aning... :o Har inte hämtat ut det ännu, men jag gissar på tabletter.

Ska väl även tillägga att om klådan blir markant värre innan nästa inbokade besök så var det så klart bara att ringa för en tidigarelagd konsultation utan kompletta provsvar.

Senast ändrad av en moderator:

trist att man ska behöva bli så dålig för att skaffa barn.... Vi är ju ganska många som haft ngt bekymmer undertiden som gravid... jag kan inte låta bli att tänka på de stackarna som fött barn förr i tiden... var de lika oroliga som jag? o kunde ändå inte få några svar....

Fast jag tror inte man va lika orolig då, för då va man inte lika medveten om alla risker!

Fast jag tror inte man va lika orolig då, för då va man inte lika medveten om alla risker!

Åh, det tror jag de var! Säkerligen kände alla någon som dött i barnsäng eller fött dödfödda barn. Den risken är ju MYCKET mindre idag (tack och lov!)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 847
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård