Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Grattis till Alva!

*Charlotte1975*

Huga va trist att läsa att du blivit inlagd. Hoppas du kryar på dig snabb så du får åka hem till Julia o gubben.

Stort grattis till Alva! Är imponerad att du gick igenom förlossningen utan smärtlindring.

Själv har jag lyckas sova lite under natten. Vaknat med frossningar ett par gånger. Hade 39.3 i feber i morse och då hade jag fortfarande Alvedon i kroppen.

Snart kommer Julia och kan vara här under dagen. Lyckades pumpa ut 30 ml i morse som hon kan få.

usch o fy.... din stackare...
Ang mjölken så tror jag inte att J behöver så mkt mer än det du pumpar ut :) De äter ju mkt små mängder i början :)

Nirvana! Jättegrattis! Va skönt att det gick så bra! Ang koliken så kan du ju ha tur att det "bara" är som magen ska komma igång... Här hemma har vi "anfall" ibland när det ska fisas... i början var det betydligt oftare... jag började ge sempers magdroppar efter att ha tagit upp det med bvc

Fy sjutton ! Jag tycker verkligen synd om dig (eller rättare sagt alla) som blivit så sjuk av mjölkstockning.
Hoppas att det går över fort.

Grattis till fina tjejen :)

KL

Idag blir Mikaela redan 3 månader :eek:
och vi ska till BVC för kontroll och sprutor...
Vikt och längd ser jag verkligen fram emot för hon börjar redan växa i sina stl 62 kläder efter att ha haft stl 50 i nästan 2 månader :)
Men usch vad jag inte ser fram emot sprutorna!
Dessutom så ska sambon ta bort sina stygn från blindtarmsop idag, nu mår han bra igen bara lite öm när M lyckas sparka han på såret :devil:

Hon har börjat förflytta sig massor uppåt genom att ta i och sparka med benen, tycker det är superkul, och så gillar hon att "dra" sig upp till sittande när man håller i hennes händer. och hon ler och snackar som bara den, helt underbart rolig :love:
Däremot sover hon mycket mindre på dagtid nu, ett längre sovpass på några timmar oftast på tidig eftermiddag annars bara lite powernaps hit och dit, men hon sover ju nästan alltid bra på nätterna, först ett 4-5 timmarspass sedan mat och så ett 2-4 timmarspass, varierar lite beroende på när vi kommit i säng och så :)

Ja vi får hoppas på det, får se hur hans vikt är på torsdag och se vad som händer efter det!

HELVETESKVÄLL!! Skulle bygga ny beteshage till hästarna, kämpade och slet i över 3 h, såg hela tiden hästarna på andra sidan vägen. Klar vid 21.30, skyndar mig in för att mocka och lägga in maten åt dem. Ut igen 21.50 - hästarna borta och hagen trasig :eek: Börjar leta själv i skymning och ösregn, måste tillsist in och byta skor. Maken slänger H i vagnen och ger sig också ut för att leta, även en annan hästägare i byn hjälper till.

Nåja, lång historia kort så står hästkräken i stallet nu (orkar inte tänka varma tankar om dem för tillfället), andra hästägaren hittade dem tillsist längst borta i byn. Skitlugna och strosande, inte ett bekymmer i världen. Då har vi hetsat runt i skog och by i renget i ett par timmar. Jag som var nog trött redan efter hagbygget..
Ja vad härligt det är när de små liven hittar på bus :devil:
Våra tog en tur till grannkommunen första natten på sommarbetet...

*kl*

Det är roligt att se hur den här tråden har utvecklats. Från små magar som börjat puta, till stora gravidmagar och halsbränna, till förlossningsförberedelser, till hälsningar från BB med nya familjemedlemmen, till amningsbekymmer, viktuppgång och BVC-besök. :D

Själv går jag nu in i vecka 39 och var på sista kontrollen hos bm idag. Norpan ligger fortfarande i säte, vilket bara ca 3% av alla barn gör i denna vecka fick jag veta.
Pga sammandragningar var och varannan timme är det skönast att vara stilla. Orkar inte gå i normalt tempo längre.
Ska packa det sista till BB-väskan och i slutet av veckan sker det planerade kejsarsnittet.
Just nu är jag ganska tom på känslor. Jag vet inte vad jag ska känna, eller borde känna. Det är bara så absurt att jag har en bebis i famnen innan helgen. Vår bebis...

Really roligt :mad:

Och TADAA! Tror ni inte jag sitter här med mjölkstockning nr 3. Lär väl vara nattens äventyr som utlöst den här gången. Damn you, känsliga bröst! Kan tillägga att jag pumpade ur 110 ml ur högerbröstet innan jag la mig för jag anade redan då lite ömhet..

Åhhh jag blir helt tårögd nuförtiden när jag tänker på den magiska och underbara stunden då man får se sin bebis för första gången!!! :love: Helt fantastiskt! :love:
Störtgrina när jag kollade på Livet på BB i onsdags när Joy äntligen fick ut sin bebis efter mycket om och men! Så underbart! :love:

Jag kommer också ihåg känslan... Kommer man nog gör ahela livet :)

Nu så kommer iaf min amningskudde väl till pass. Ebba har skaffat en clubfotölj ;)
37969_1516570430911_1133984997_1439166_2076607_n.jpg

KL

Grattis Nirvana!!!

Tänkte dessutom uppdatera er från campingen på Öland.

INGENTING HAR HÄNT!! Tack och lov. Vi bor på Böda Sand längst upp på norra Öland och det innebär att det är typ 9 mil till kalmars sjukhus... :eek: Jag hotar bebisen varje kväll att nåde henne om hon får några dumheter för sig....

Igår var vi på Kolmården och mina fogar gnällde inte en gång.
Idag har vi legat på stranden och njutit av solen. Tog ett dopp i havet men jisses vad kallt det var!

Over and Out!

(snälla bebis stanna i magen tills vi kommer hem)

Åhhh jag blir helt tårögd nuförtiden när jag tänker på den magiska och underbara stunden då man får se sin bebis för första gången!!! :love: Helt fantastiskt! :love:

Tja, magiskt och underbart vet jag inte, men visst är det kul.;) Fast man kanske inte ska bli för besviken om man vid det laget är så trött och slutkörd att det där första mötet inte blir ren magi, så att säga. Det får man ju ta lite som det kommer. Men det är tur att de föds förprogrammerade till att vara sociala och ta kontakt med folk de första timmarna, det bäddar ju för att det blir ett bra möte. Trist om bebisen började skrika i misär det första som hände första gången man hade den i famnen, men den risken är ju liten. :laugh:

KL

Uppdatering från KS. Läkaren hann inte träffa mig idag, så jag vet inte så mkt mera. Troligen kan sambon och Julia bara kvar i natt för vi verkar bli själva på rummet.

Mår du bättre, då? Fortfarande lika ont i brösten? Och gick det bra för sambon att ratta bebis själv under natten?

Fast jag tyckte inte heller att det va så magiskt och fantastiskt just då, det va jag alldeles för trött för. Men jag inser nu i efterhand hur fint det faktiskt va! :love: Jag grät inte när Milton kom ut men jag gråter nu när jag ser bebisar komma ut för det får mig att tänka tillbaka hur underbart det faktiskt va att han kom ut! :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 848
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård