Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

*kl*

Testade bärselen idag! Men det krävdes två förvirrade föräldrar för att få ner H i selen och sedan ur den :D Någon som har en Graco Kyo och kan tipsa om några bra knep?

H tyckte att det var en lite annorlunda men okej upplevelse, fast tror nog att han gärna sett lite mer av omgivningen. Fast det kommer väl när han blir snäppet längre, så ögonen hamnar över kanten.

dsc04969_101195131.jpg

Tack alla! Nu e vi hemma. Fick stanna en natt till om vi ville på bb, men kände att allt fungera ok så vi valde att åka hem. Känns skönt att vara hemma och tjejen har skött sig exemplariskt när mormor, morfar och morbror varit på besök.

I natt har jag haft extrem ryggvärk, ungefär som mensvärk fast tusen gånger värre. Framåt morgonen orkade jag inte mer utan bestämde mig för att gå upp. Det gick ju ändå inte sova. Jag gick till toaletten för att kissa och då märkte jag att det kom blod och det ganska så mycket. Jag blev lite smått chockad och undrade för mig själv om det var normalt eller inte och vad det kunde betyda? Jag ringde till förlossningsavdelningen och de välkomnade mig in på kontroll så vid 09.00 var jag där och de kunde konstatera att jag börjat få värkar och det ganska så kraftiga, därav ryggontet. Jag hade även börjat öppna mig och var öppen cirka 1,5 cm. Jag fick åka hem och vila mig för att sedan åka in igen när det blir mer akut.

Nu sitter jag här och har värkar ungefär 1-2 gånger i halvtimmen. Hur lång tid ska jag vänta? Hur lång tid kan det ta innan man är tillräckligt öppen? När bör man åka in? De hade ont om plats och jag har inte lust att åka 6 mil fram och tillbaka i onödan.

Heja! Va kul!!! Spännande ju :)

JAg har inga direkta svar på dina frågor.... Har du jätteont kan de ju inte neka dig att stanna. Då behöver du ju smärtlindring... Men det måste vara trevligare att gå rundor hemma än på sjukhuset så länge det går. Här säger de att vi ska åka in när värkarna blir regelbundna med ca 5min imellan. Samtidigt så vet man ju inte... 6 mil e ju längre än mina 2.... Finns det inget ställer man kan "checka in" på om det skulle vara så att ni inte får komma in ännu? Brevid vårat sjukhus finns det en B&B...

Hoppas du får snusa bäbis inatt nu då :)

Jag har 3 mil enkel resa.

Jag har inte så ont att jag känner att jag behöver smärtlindring. Visst gör det ont men värkarna varar som tur var inte så himla länge och är inte så regelbundna ännu.

Jag antar att det bara är till att vänta. 5 min mellanrum? Hur tar man egentligen tiden? Tar man från det att värken börjar tills nästa värk börjar eller slutar man ta tiden när det slutar att göra ont?

varktimer.se använd den så ser du hur långt du har imellan värkarna och hur långa dom är. Står instruktioner på sidan! :)

Hoppas du får snosa bebis snart! :)

Spännande! Jag skulle inte vilja sitta i bilen i 3 mil med kraftiga värkar, och skulle nog åka in eller vara i närheten innan de blir allt för tätt mellan. Jag hade 10 minuter till BB och fick 3 värkar under bilresan in. Folk som passerade oss måste undrat vad jag höll på mig.

Stort lycka till!

Kan tillägga att vi nu bestämt namn för vår tjej, och det blir JULIA.

Jättefint namn!!

Jag har 2 mil in till sjukhuset..... det var inte skönt att åka, vilket vi gjorde 3 vändor..... alla med 5 minuters mellanrum på värkarna.....
Jag halvlåg i sätet och svor.

Jag har 5mil in till bb. Jag åkte in när det va ca 3-4min imellan. Men jag hade inga problem att sitta ner vanligt i bilen under värkarna. Jag vart bara lite tystare :p

Jag skulle "dött" om jag skulle behövt suttit i bilen i 5 mil med värkar. Själva sitt ställningen i bilen passade inte mig.

Läste min journal i dag. Jag minns att de var många byten av BM under förlossningen, pga många förlossningar under natten. Av journalen kunde man läsa att det var 8 olika under ett 4 timmars lopp. Men de kanske inte e ovanligt, vad vet jag.

Jag har nu kraftiga värkar på lite oregelbundna tider. Ibland kommer de var 5:e minut ungefär och ibland väntar de till var 10:e och var 15:e minut. Jag ringde förlossningsavdelningen nyss och då sa hon som svarade att jag kunde komma in när jag hade var 5:e minut regelbundet eller när jag kände att värkarna var så pass jobbiga att jag behövde smärtlindring.

*till alla*

Här är ni ju färska med att nyss fått barn så jag har en lite fråga som någon av er kanske kan svara på.

Min sambo vet inte riktigt vad/hur han ska göra när det gäller hans "10 dagar" samt föräldrapenningen, alltså han vet ju att han ska ta ut det men inte om han måste skicka in några papper på sin lön?
Jag vet inte vad dom 10 dagarna baseras på, lägsta nivån eller ens inkomst?
Om han nu ska skicka in sin lön till FK, ska han då fylla i någon blankett? När ska dom senast ha dessa uppgifter? Vart hittar man dessa ev blanketter?
Vi har BF om ca 7 veckor.

Har försökt söka på FK:s hemsida utan resultat sen har även sambon ringt till dom men köerna är för långa.

Jag har oxå en fundering. Jag blev beviljad HP och efter det skickades det in yttligare någon lapp med lön och hur mycket man vill ta ut. Men den har jag inte fått någon bekräftelse på, ska man få det eller kommer det komma pengar från FK nu den 25:e? Jag gick hem den 2 aug.

Dom 10 dagarna valde vi att vänta med att fixa till tills hon var född. Det var bara att skicka ett sms till det. skulle stå tio dagar i det så får man en blankett hem att skicka in vilka dagar han väljer att ta ut. Det måste ju inte vara de tio första. Min sambo hade sem när E tittade ut.
Sedan fick han bifoga en lapp om vad han skulle jobba inom det närmsta ?året?
Behöver man pengarna fort så ska man nog skicka in detta innan för min sambo har inte fått något och det är åtminstonde två mån sen vi skickade in...
Min mammapengs inkomst var nog redan räknad för jag fick mina för typ 2 v sedan , 6 v efter inskickat via datorn.
Pengarna för sjukskrivningen gick fortare.... sjukskrevs 6 v innan beräknad bf men kortades ner 14 dagar eftersom hon kom tidigare- valde därför att börja mammapeng direkt för att inget skulle gå fel...
Vet inte om man ska tänka likadant på hp.

Blanketten vi skickade in om sabons uppgifter kunde ansvarig på kontoret- kanske har ni samma tur om det är flera anställda :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 849
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar