Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Själv har jag vart en sväng till förlossningen då bebis varit så extremt slö i magen i två dagar och de tyckte att jag skulle komma in på en koll. Allt var som tur var som det skulle och jag hade en jättebra bm när jag var där, känns lovande inför förlossningen sen. Jag kopplades till ctg och fick även göra ett ul där visserligen överläkaren fick komma in och kika på då hon inte ville röra sig trots ganska stora provokationer från läkaren som gjorde ul från början.
Usch, det måste varit jättejobbigt för dig, minutrarna innan bebisen började röra sig... Skönt att allt var bra i alla fall.

Nej man behövde inte sms:a sa hon, och visst - man har ju 60 dagar på sig att ta ut de där dagarna så ser man det på så sätt måste man väl inte sms:a men tanken (åtminstone för oss) är ju att dessa dagar ska tas ut i samband med förlossningen och man kan inte, enligt deras sida, efterhandsanmäla. Utdrag:

Du måste anmäla att du vill ha tillfällig föräldrapenning senast samma dag som du vill ha ersättning för. Det kan du göra direkt här på webbplatsen. För att senare kunna begära ersättning behöver du en e-legitimation som du laddar ner från din bank på internet.

Du kan också anmäla genom att ringa vår Servicetelefon på 020-524 524 eller sms:a TIODAGAR och ditt personnummer till 71020.

Tycker de/hon i luren kommer med motstridig info, och inte är det så lätt att "bli mer påläst" med tanke på hur lite av infon på hemsidan som tycks rikta sig till pappan/partnern dvs den som inte är gravid och föder barnet. Suck..

Men du, skönt att få bekräftat att bäbis mår fint trots lite mindre rörelser!

Men hon verkade ju helt tvärtemot.
Ja å det är ju verkligen lätt att blir mer påläst när det inte finns någon mer info än så. Står ju inte ens på deras hemsida att pappan också ska skicka in arbetsintyg.

Dum som jag va så glömde jag fråga om detta när jag va på info möte med f-kassan. Kom på det när jag kom hem, inte bra!

Åhh va fin hon är! Ser verkligen ut och njuta av att du kom och hade ögonen på fölis för ett tag!

Hoppas att det är bra med dina händer så ni får åka på eran semester!

Kaktusblomma: Skönt att du åkte in till förlossningen och fick se att allt va bra och att det va en alldeles lagom vikt på bebis!

Ja det var verkligen jätteskönt att komma in och få bekräftat att det var bra. Jag var nog mer orolig än vad jag själv trodde så när jag hörde hjärtljuden började tårarna rinna och det gjorde det även på den gulliga bm som satte ctg:t.

Skönt för dig också att få hjälp med dina handleder, måste vara jättejobbigt. Hoppas att ni kan komma iväg på semester :) Och din tjej är ju hur söt som helst, hon ser ju helt utslagen ut stackarn ;)

Modett, ja precis, jag har också förstått att det är jätteviktigt att höra av sig första dagen om man vill ha ut ersättning, annars står man ju utan både lön och fp. Knepig kvinna din sambo fick prata med.

Exakt, tycker ändå att jag letat runt en hel del så infon där är under all kritik. För gud nåde en om man inte skickar rätt och i rättan tid, då står man ju som Kaktus säger utan både lön och FP :mad: Nu har ju F förvisso en hel del komptid som han kan ta ut kring födseln om det behövs men så har ju inte alla det.

Och nu är beteshagen i princip klar, har liiiite tråd kvar att dra i nederkant och så ska jag koppla in elen, men de har fått beta där igårkväll och från kl 14-22 idag :laugh: Så snart är det fritt fram för bäbben att göra entré :D Är såååå härligt att se nöjda hästar gå och mumsa gräs :love:

Lägg in SMS numret i mobilen då :) Då är det ju bara att skicka ett sms den dagen det är dags :) Resten sköter ju sig senare. Är det båttom med pengarna så skicka in era anställningssaker innan. I senaste laget ändå skulle jag tro ;)
Nån sa att 50 dgr inte är lång tid för försäkringskassan att betala ut dessa tio dagarna. Om det är sant vet jag inte.

Min sambo la in hela sms:et färdigt till numret i utkast så behöver han bara skicka det sen när det är dags.

Ååååh, igår hade jag kunnat byta bäbis med dig för en stund! God damn vad han kan härja *trött smiley* I ett par timmar dundrade det fötter, knän och armbågar åt alla håll. Inte bara känns hela insidan mör redan efter första timman - det är mindre lätt att kunna somna också.

Testade till sist en taktik där jag helt sonika låg och gungade i sängen (tur maken inte är lättväckt :D) och då minskade sprattlet ganska snabbt. Kände mig åtminstone liiite som en bra mamma som lyckades söva min vilda unge :angel:

Worst night ever! I natt har händerna varit sjukt onda. Känns som det ska sprängas.:o Orkar absolut inte ha det så här i 5 veckor till. Kommer kräva operation "omgående" när jag ska till SÖS idag.

Stå på dig! Själv ska jag iväg till BM nu så bäst jag sätter lite fart och börjar göra mig redo..

Sitter på SÖS och väntar och läkaren är minst en timme försenad. Så tyvärr kommer vi nog inte iväg i dag. Sambon har möte i em som vi skulle ta på vägen till Skåne. Kommer bli för tight nu ......

Det är så jag brukar ha det, hon brukar kriga ordentligt i magen och nu har hon börjat röra sig lite mer igen. Skönt för sinnesron, men inte för stackars revben...

Charlotte, Jag håller tummarna för dig nu när du förhoppningsvis får träffa läkaren!

Åh, så drygt! Man kan ju bli galen av denna väntan..

Kaktus: Skulle nog också bli fundersam om den här lilla blev stilla, för han viftar för jämnan. Men igår var det rent extremt även för honom! BM sa idag att de kan bli lite lugnare innan förlossningen men behöver inte bli det (som med allt annat, var är de där idiotsäkra tecknen?!).

Ja, man vill ju ha säkra tecken... För äckelinfo så har min slempropp släppt nu iaf, eller börjat släppa. Känner inget annat direkt och det är ju inget säkert tecken på att något är på g, men något händer ju iaf :)

Drygt en timme för sent fick jag träffa läkare. Han ansåg att de för tillfället inte var akut men att simningarna måste hållas under uppsikt och ville att jag skulle komma tillbaka nästa vecka. Så jag fick med mig journaler och får om de blir värre åka in akut. Eftersom vi nu e på väg till Skåne dvs annat län går de inte att boka tid. Suck! Bara hoppas att de inte blir värre.
Har nu lämnat hästarna för ca 4 veckor. Fölis kommer att ha blivit jättestor till jag kommer hem. Känner redan hästabstinensen. .......
Bebis lever runt för fullt, i dag börjar vecka 35.

Men ååååh, vad det släpper slemmisar till höger och vänster då :D Två av mina gravida vänners slemproppar har släppt och de ska ju ha 27:e och 28:e, de försöker tränga sig i kön :devil: Har väntat att min ska göra det typ.. hela juni :D även om jag vet att vissa inte märker av det alls.

*kl*
Allt var förresten ok hos BM idag, undertrycket aaaaningens högre än vad det brukar vara (noterade jag efter diskussionerna här i tråden även om hon inte sa ngt ;)), 80 ist för 70. Letar inte alls tecken :angel:

Och det är hans rumpa som orsakar mina illamåendeslängar, han växlar mellan att tackla den hårt till vänster eller pressa den rakt upp mot magsäcken och det är då jag börjar må illa. Vanligt, ansåg hon.

Men!! Fick just veta att hon som skulle ha den 28:e just fått en liten tös! God damn, vilken anarki :D

Men, ja vilken anarki! Jag känner inte av något mer annat än att jag snyftar till Greys just nu ;)
Jag har sagt att det skulle passa bra om hon kom till helgen för jag ska in till stan och färga mina ögonbryn och fransar på fredag och det vore ju dumt att missa :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 837
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar