Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Fast då skulle man ju inte behöva gå på UL om dom visade så tydligt :P
Iofs vill man ju se att bebis mår bra också, men iaf! :p

Är impad av alla som vet datum med sån säkerhet! Jag höftade till hela vägen men lyckades faktiskt pricka UL´s datum sånär som på 1 dag.

Förresten ang UL så sa min BM ngt intressant igår.. att UL kan visa upp till 1 kg fel i viktuppskattning :eek: Så när min i vecka 30 uppskattades till 1700 gr kunde BM som kollade alltså ha sagt "vikten är ca 1700 men kan lika gärna vara 700 eller 2700" :crazy: Måste ju höra till de stora ovanligheterna att det diffar SÅ mycket!

Vilken lite skrutt ;) När jag var på 3d ul i v 29 så vägde min 2500 ca... På ul v 32 räknade de ut att hon skulle väga 3900 fullgången om hon gick upp 200g/ vecka. Hon kom ut 2v tidigare och vagde ca 3500 så där hade de koll iaf.

Men jag har också hört om flera där det varit så...

Ägglossningsdatum vet jag ju inte men tillverkningen hade jag koll på... Min sambo jobbar iväg så det finns inte möjlighet alltid ;)
På tal om sambosar- va löjligt att de behöver skriva på papper att de är pappor. Ok om man hade blodtypat men den enda frågan jag svarade på var om vi bott ihop hela graviditeten....
Om jag nu hade haft sex med flera då? Eller det är bara intressant om pappan inte vill erkänna sitt barn???

Låter väl lite väl mkt. Förstår att det kan skifta i slutet, men att en bebis i vecka 30 skulle skifta så mkt tror jag inte på.

Min egen våg verkar det vara något fel på, för jag går stadigt rakt upp i vikt. Undrar om man någonsin kommer bli smal igen, just nu känns det inte så.

I går kväll var det liv i magen och man kunde tydligt känns en liten fot på vänstra sidan av magen som sparkade hårt, riktigt coolt.:D

Haha, ja din hade ju en liten kalaskula ;) Min läkare på specmödra sa ju att det finns ett samband mellan mammans födelsevikt och hennes barns, och jag vägde 3050 så gissar (och hoppas!) att han inte blir någon bjässe. Om han inte häckar därinne till mitten av juli då, som jag börjat befara. ;)

Charlotte: visst är det fränt när man mer och mer börjar kunna känna vad det är för del som åker runt därinne! Rumpa, fötter, knän, armbågar..

Sen hörrni så läste jag igen om teorin vila = förlossningen startar på FL nyss! Förklaringen var i stil med att när man vilar så anser kroppen att man har tid/det är ett bra läge att föda till skillnad från tvärtom när man håller igång. Därför skulle inte de gamla skrönorna om att springa i trappor mm. funka. Tja, jag har ju hittills hållit igång för full och bäbisen är inne, så kanske måste ta mig en vilodag imorrn eftersom det ändå ska ösregna! Fast då kan jag ju å andra sidan riva tapeter i kontoret som vi ska måla om..

Ja ta du och vila lite imorgon och se om det händer nåt, men du har inte glömt det här med kön va? Att vi har våra platser så min måste ploppa ut (som sambons kompis så fint uttryckte sig...) innan det är dags för din :D

Sambon har dessutom ätit upp alla bullar som jag tidigare bakade för att ha något hemma att bjuda på om vi får besök sen, så det blir till att baka lite mer... Funderar på om jag ska dra igång det idag eller imorgon, svåra beslut...

Jag fick ju göra en viktuppskattning när jag var på förlossningen i tisdags och då beräknades hon väga 3508 gr, så jag tycker absolut att det är dags att komma ut nu. Skulle vara kul att se hur det stämde om hon kom ut snart så man kan ana om det stämde eller inte.

Ang det här med vikten. Tuva beräknades ju väga över 4 kg, kanske tom närmare 4,5 kg, men kom ut och vägde ca 3,6 kg, så det är nog svårt att förutbestämma vad bebisarna kommer väga när de kommer ut :)

Fick du också göra ett tillväxtul?
Jag har också hört att det kan vara väldigt missvisande, men å andra sidan så är det ju bara en matematisk formel baserad på vissa mått på bebisen så det kanske inte är så konstigt att det blir fel ibland...

*kl*

Måste bara visa!
Har hämtat hem barnvagnen idag!! :love:

version-52cb3a154fb1890ccfc82cebf2fd6605

version-1efc3d72830e30bc404d2f7012b6806a

Den beställdes ju i v.18 så det va kul att äntligen få hem den!! :)

Haha, ja din hade ju en liten kalaskula ;) Min läkare på specmödra sa ju att det finns ett samband mellan mammans födelsevikt och hennes barns, och jag vägde 3050 så gissar (och hoppas!) att han inte blir någon bjässe. Om han inte häckar därinne till mitten av juli då, som jag börjat befara. ;)

Då behöver jag kanske inte vara så orolig över att få en femkilos-klump iaf då!
Jag vägde ju bara 2800 när jag föddes, liten men naggade god heter det va :D
Har ingen aning om jag föddes för tidigt dock. Va även bara 38cm lång! Så igt borde jag ju vara född förtidigt tycker jag.
Fast tror inte bebis kan va så stor då jag inte alls har fått så stor mage som jag befarade! Har iaf beställt en 3kilos-klump! Får se om det lyckas! :grin:

Yepp det är en EL nitro!

Måste säga att jag är impad av den redan. Vi har grusgård/gång utanför lägenheten å jag trodde den skulle bli tungkörd där, men den bara rullade på jätte fint! Å inte så farligt tung att bära upp till tredjevåningen om man var två som bar! Men sen kommer den stå nere i förrådet men vill ha den uppe några veckor nu så den får lite hemma lukt ist för plast och kartong lukten som den har nu!

38 cm lång var litet... jag var 47 cm lång o vägde 1980g född 7 v innan :)
Min bäbis hade inte så bråttom ut. v 38+1, 48 cm lång och 3455g.

Haha, men OM jag lyder ditt råd och testar en vilodag och det visar sig vara raketbränsle för förlossning så vill jag ha ansvarsfrihet från kö-trängande :D

Aneka: Det låter ju som att du var lite tidigt ute om du var en sån liten plutt :) Jag var omkring 48-49 cm. Fast längden spelar ju förstås inte så stor roll, i jämförelse med vikt och huvudets storlek :D Önskar förresten att vår vagn behagade komma någon gång, framförallt eftersom babyskyddet är i samma leverans.. :crazy:

Jo, fast jag är kort idag med så det va nog inbyggt från början. Fick bara bli 157cm tydligen :( Hoppas verkligen att bebis ärver pappans längd på 180! Spec eftersom vi får en pojke!

Har dom inte sagt vilken vecka allt ska komma? Till oss sa dom att det skulle komma nästa veckan men den kom visst redan idag! Inte mig emot! :) Babyskyddet har vi redan haft hemma i någon månad och sitter nu redan i bilen så jag slipper ha det stå här hemma och ta plats! :)

Nä vänta lite nu, jag kan nog faktiskt inte tumma på turordningen... Då får du hellre hålla igång imorgon :D
Hoppas att ni får vagnen och ffa babyskyddet snart, du kan inte ringa och höra om det är på ingång?

+ Kaktus: Jag var in för ca.. 3 veckor sedan och frågade om den var på G och då trodde de att försändelsen skulle komma omkring den 10:e :crazy: så måste nog ringa idag och fråga, tänkte avvakta morgondagen ifall det är så att torsdagar är deras leveransdag. Vi vet ju med oss att vi var i sista minuten med att beställa så leverans av barn och vagn skulle bli ganska samtidigt, men å andra sidan påstods det att vagnen ofta kom snabbare än utlovat.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 837
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar