Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Så skönt att ha färgade fransar. Fattar inte varför jag inte gjort det tidigare...

Kollar oxå på greys. Har kors sett avsnittet tidigare, men det är ju sååå bra:)

dotra ligger i mitt knä på vår amningskudde från doomoo,den är verkligen grym! Absolut värd sina pengar om manvill ha en skön amningsställning :D

Det måste ha varit min hejjardans som gjorde det!! :D

Så Hejjar på lite till så kanske bebis vill komma ut till helgen! :banana::bump::banana:
För missa färgningen kan du ju inte göra. Färgade min ögonbryn förra veckan och det är helt underbart va skönt det är att slippa måla dom. Förstår inte hur det kunde ta 23år innan jag kom på den smarta idén! :confused: :D

zazzarazz: Är det en "hård" amningskudde eller är det en sån som är ganska formbar? Jag funderar på vilken jag vill ha men jag tror jag vill ha en som är formningsbar, fast igt har jag ju ingen aning! :grin:

Ja det är ju jätteskönt att ha det färgat, ffa om man är så ljus som jag är så varken bryn eller fransar syns annars. Folk tror ju typ att jag är sjuk om jag inte har färg där ;) Skulle det nu dra igång tidigare så får jag väl färga brynen hemma, har färg men vill helst göra det på salong.

Vad mysigt det låter som att ni har det! Jag har köpt en amningskudde som jag hoppas att jag kommer att gilla, det är en fylld med stoppning, inte frigolitbitar. Hur är din?

Aneka, Ja det måste vara hejardansen! Fortsätt med den är du snäll, vore skönt att slippa gå över och ha det klart till midsommar så man kan vara hemma då :D

Självklart ska jag fortsätta med den nu när den verkar hjälpa!! :)
Får verkligen hoppas du slipper ligga inne på midsommar det kan inte vara allt för trevligt!

Min amningskudde är för hög :( Fast den är skön att ha bakom ryggen ;)
Jag köpte med kulor i men har lagt i kuddstoppning i den nu istället för att se om det blir bättre :)
Jag hade den för att höja kuddar när jag sov dålit i slutet som tjock med. O den är suverän att ha runt Skruttan när hon sover...
Tänkte sätta en tryckknapp nerevid så man kan knäppa ihop den. Blir en jättebra babysitter då.
Ja- va säger man- amningskuddeanvänder vi till allt ändå ;)

*kl*

Otroligt lite (förlossnings)action här. Var banne mig mer livat för 1-2 veckor sedan, då fick jag ju rent dämpa förvärkarna med alvedon och dusch där en kväll. Nästa fredag, dvs om 8 dagar, är Bäst Före och jag ska ju inte gå över tiden?! Börjar tro att han kommer få slitas ut med våld i mitten av juli :crazy: ;)

Hehe, jag förstår din känsla... Här har bebis återigen börjat röja i magen. Jag har dock vart på förlossningen hela natten i någon blandning av drömmar och funderingar. Väldigt verkligt var det så jag var lika besviken varje gång jag vaknade till och insåg att jag låg hemma i sängen utan känningar.

Hihi, så frustrerande :D Hörde en teori (gud vad många sådana det finns..) igår om att förlossningen inte sätter igång om man inte är utvilad (eller ja, tillsist blir den väl så illa tvungen) så funderar skarpt på att parkera mig i soffan och inte lyfta ett finger i onödan. Fast då har jag ju så mycket jag vill hinna göra, och det är kalasväder nu och lovat sämre mot helgen så måste väl passa på.. :angel: Att ligga på sofflocket är inte riktigt för mig.

Haha, jag vaknade tidigt av att jag var vrålhungrig så jag gick upp och käkade frukost, försökte vila men var rastlös med massor av energi så jag har skrubbat skötbordets alla delar, vikt tvätt och fixat, felanmält vårt förråd osv och klockan är bara 11. Enligt din teori blir det alltså ingen bebis här alltså, damit!

Jag ska nog gå och fixa med lite rabarber och se om jag kan skruva ihop skötbordet igen så kan jag sätta mig i solen med en bok sen :)

Jag gick på Ikea dagen innan. Det kanske är ett tips? Trött var jag också ;)

Det pratades tidigare om skillnad mellan SD och FV (hittade jag på den där förkortningen om förvärkar?)

Egentligen spelar det ingen större roll om man kan skilja på det eller inte. Eller om man har det eller inte osv. Men när mina FV satt igång på riktigt så tryckte det rejält nedåt och så fick jag mycket mensont efter det. Ont i ryggen också. Spelar egentligen ingen roll. Det blir bebis ändå även om alla är olika ;)

Men hörrni... JAG KAN SOVA PÅ MAGE NU!!! *mohahha alla era "tjockisar"* :banana:

Och till alla andra som frågade om min amningskudde:

Den är i något mjukt material och stoppningen är ngt aningens prassligt material, som småsmåsmå kulor och väldigt formbar. Tuva sover väldigt väldigt gott i den ;)

LALALALA BIIIINGO!
Jag hörde inte det där dravlet om magsovande, hörde det inte alls, jag hörde det inte!

Nu har jag skruvat ihop det där förbaskade skötbordet och gjort iordning det och är helt slut! Har både ordentlig huvud- och ryggvärk så nu får det bli lite vila!

Sov en liten stund i soffan här på fm, är ju förbaskades trött men har som ingen ro att vila när det är så mkt som behöver göras! Känns mer som att jag måste passa på att göra så mycket som bara är möjligt NU för vem vet hur mycket tid och ork som finns SEN? Så har hunnit tvätta, vattna blommor, riva och mocka provisoriska hagar och snickra en ställning till batteri + aggregat som jag ska släpa ut till hagen så snart jag ätit lunch.

Brandgul: Vi har ju som långt till IKEA så hoppas att det inte är nyckeln som låser upp förlossningen :eek: typ 60 mil ToR. Gick dock på stan ett tag igår och det känns i kroppen efteråt..

Som sagt- amningskudde e de som gäller.... hihihi

O sova på mage- jag bara njuter när jag lägger mig och kan vända överhuvudtaget. Denna veckan har det sista på mina dåliga muskelfästen också släppt så nu kan jag tom rulla i sängen :)

Och man orkar så mycket mer också nu :) Min trädgård börjar se ok ut förutom alla delar som ska skrapas av när vi lägger ny grusgång såklart... Hoppas på att börja gräva nu i sommar till allt... eller inte jag alltså

Men hörrni... JAG KAN SOVA PÅ MAGE NU!!! *mohahha alla era "tjockisar"* :banana:

Ähh det va väll inget att komma med, kan jag fortfarande göra nu i v.35! :banana::rofl: Tycker ju att bebis borde bli platt men kan inte styra så mkt vad min kropp gör när jag sover. Vaknar iaf så skönt så på mage! :)

Jag är fortfarande fullt rörlig i sängen sålänge jag inte lägger mig på rygg och ligger kvar så en stund, då gör det lite ont att komma runt till sidan. Men annars så är det som vanligt!!

Jag kanske inte alls är i v.35 kanske bara är i v.18!?! Hemska tanke! :p:D

Hihihi! Du får köpa ett gravtest med veckovisning ;) hihihi

Fast det hade varit kul med ett sånt test med veckovisning bara för att se hur rätt de har. Jag funderade på det ett tag. Nu är det ju för sent....

Jag har faktiskt funderat på det jag med! Men jag misstänker att kassapersonalen skulle kolla aningen konstigt på mig :rofl:

Men det skulle vara roligt!

Ja antagligen, dessutom tror jag bara att de visar veckor i början av graviditeten om jag inte minns fel...

Jo tror det jag med sen står det väll kanske bara 12 och uppåt eller något liknande!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 837
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar