Sv: Sommarmammor 2010 forts
Men, jag kan ju lika gärna ha två veckor extra kvar... Det händer inte så mycket här, molar lite i ryggen ibland men jag har svårt att säga om det är min ganska vanliga ryggvärk eller inte. Idag ska jag iaf på picknick så jag hoppas att vädret vill vara med oss! Försöker planera in något nästan varje dag så man har något att sysselsätta sig med, på onsdag ska jag gå på mina söta systerdöttrars skolavslutning.
Och haha, sexliv? Det är liksom inte lika hett längre av någon anledning... Vi gör våra försök, men kroppen är rätt begränsande numer. Jag längtar lite efter att få min kropp tillbaka.
Ang pappans arbetsgivarintyg så har vi precis skickat in sambons till FK´s inläsningscentral i Östersund, men hans lönetant var inte så begåvad på att göra sådana så hon eller vi kommer att få backning då hon inte ens fått med organisationsnumret. Vi tyckte att det var lika skönt att ha det fixat innan, med tanke på semestrar och sånt sen. Vad jag har förstått så behövs inte fler papper skickas in än inkomstuppgifterna. På dagen D skickar man in 10 dagar och sen när man kommer hem kan man begära de dagarna via nätet.
Jag har inte alls så mkt att göra, tyvärr. Fast även ganska skönt. Dagarna går endå(sakta med säkert), mkt tack vare att jag kan sova halva dagarna. Behöver bara upp och kissa en gång på ett 12hs sovpass så jag har det rätt bra! Somnar även om direkt jag lägger mig ner igen!
Vårat sexliv skulle varit mkt bättre om det inte vore för blödningarna, inte så trevligt när sambon är blodrädd men tycker han har tagit det hela mkt bra iaf!
Är aldrig så rörlig som när vi har sex!
Till och med foglossningar försvinner då! Känns som jag är väldigt förskonad mot det mesta!
Jag har funderat på det här med pappas papper och hans 10dagar också. Hur vet dom att han är pappa till mitt barn där borta på försäkringskassan. Har det skötts automatisk ihop med att han va och skrev på för faderskap?
Nu jobbar ju min karl skift. Om det är så att han är ledig när banet föds, ska han iaf skicka sms om 10dagar då den dagen barnet föds eller vänta tills den dagen han skulle jobbat? eller skickar man det då bara för att sen kunna fylla i exakt vilka dagar man vill ha inom den där 60 dagars perioden även om man inte vill ta ut för den dagen man skickar sms:et på?
Hoppas ni förstår min virriga fråga!
Annars så har jag och min sambo varit barnvakt idag åt ett barn på 1,5år och en 3månaders och det gick jätte bra! Båda barnen somnade efter en stund och sov så gott! Väldigt skönt! Men det gjorde att jag va tvungen att gå upp tidigare än vanligt idag så nu är jag trött!
Dax för en tupplur tror jag! Sambom har iaf åkt för att jobba em nu, trök!