Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Måste bara berätta vad jag gjorde i tisdags!!

Jag red ihop med min grupp på ridskolan! :love: Såå roligt, och jobbigt såklart :D
Bara lite kramp längst ner till vänster i magen när jag travat ett tag men det gick över sen när jag skrittat en stund. Så det gick bra att galoppera och trava vidare sen!

Red på ridskolans häst Halifax! Han är lite rund om magen han med så vi va två tjockisar som lullade runt där inne i ridhuset :P

version-e8f999aee4a9e08f5e595a03b0695b3d

version-0f794f5a03c794f164a63dde1fbd921c

(ser inte så mkt ut för världen kanske, men det va roligt!)

Gillar inte att rida i vanliga kläder vanligtvis, men då mina ridbyxor inte ens går att hålla ihop med en snodd nu så fick jag stå ut med att rida i mina mamma-mysbyxor!

Btw. så hade jag glömt hur fasligt ont det gör med träningsvärk!! :eek: Va ju ett tag sen man hade det! Hua! Men nu va det nog allt absolut sista ridningen innan lillbäsis tittar ut!

Senast ändrad:

Inte bara lite imponerad att du rider faktistkt! Sist jag satt på min häst var i december/januari. Själv har jag inte ens tagit mig upp i vagnen på dryga 2 veckor pga foglossningar. Något som jag tack o lov nu blivit sjukskriven för fram till förlossningen. Måste säga att det känns som en riktig befrielse, nu kanske jag orkar att ta tag i vardags sakerna som att typ åka ut o skritta lite med pållen i vagn o kanske styra dammsugaren hemma :angel:

Inte bara lite imponerad att du rider faktistkt! Sist jag satt på min häst var i december/januari. Själv har jag inte ens tagit mig upp i vagnen på dryga 2 veckor pga foglossningar. Något som jag tack o lov nu blivit sjukskriven för fram till förlossningen. Måste säga att det känns som en riktig befrielse, nu kanske jag orkar att ta tag i vardags sakerna som att typ åka ut o skritta lite med pållen i vagn o kanske styra dammsugaren hemma :angel:

Styra dammsugaren kan jag göra, men det är med nöd och näppe! Tur vi bara bor en i tvåa, för mer orkar jag inte innan hela ryggen krampar.
Fast rida gick bra, men självklart så vart det liiite extra svårt att vända sig i sängen på kvällen sen!

Mina foglossningar har klarat sig riktigt bra tack vare att jag slutade jobba redan i v.24 eller något sånt. Hade jag fortsatt enda fram till det va dax för Full HP hade nog inte mina fogar mått lika bra. (slutade eftersom jag fick sparken)

oki! Å jag som tyckte att jag säckat ihop helt som inte orkade med övningarna till fullo(stora framdelsvändningar i trav på en volt som skulle vara som en fyrkant och sen öppna längs spåret)
Har visst helt tappat min yttersida men förhoppningsvis hittar jag den sen igen!

Stort GRATTIS !

I går jobbade jag min sista dag och får lite bonus semester pga att jag inte har några arbetsuppgifter kvar.:p Känns mkt märkligt att vet att man inte ska jobba på väldigt länge nu. Först blir det 6 veckor semester innan bebis kommer och sen vet man inte när det blir jobb igen. :D Lite surt att det ösregnar första dagen på ledigheten när det varit strålande sol nu i 2 veckor, men det får bli inomhus aktiviteter i dag. Har redan rensat och städat kylskåpet....

Det är din första lediga dag idag, klockan är 09:30 och du har redan städat kylen :p
Det är något med graviditet och att feja och dona hemma. Sköta om boet. Jag har hittat sidor hos mig själv jag aldrig sett förr. Har bytt ut knoppar på byråer, hängt om tavlor och torkat ur köksskåp.

Härligt, jag har min första lediga vecka, eller jobbade i måndags, men annars :D. Idag är dock första gången som jag inte har något planerat utan hade hoppats på att kunna sitta på balkongen eller åka och kika på runstenshoppet, men tji fick jag :) Var dessutom uppe tidigt till BM som avslutade med att säga, vi ses säkerligen nästa gång! Lite lagom hurtigt, nästa besök är på mitt BF så jag hoppas ju att det inte blir en nästa gång, men jag får nog räkna med det. Som pricken över i håller de på att byta ut våra lysrör i huset så det borras ideligen med slagborr, härligt!

Ja mkt märkligt. Nu är även frysen och skafferiet städat och rensat och jag har sovit en lång stund efter lunch. :laugh: Regnet har avtagit så snart blir det en sväng till stallet och pussa på djuren....

Var som jag skrev hos BM i morse och mitt blodtryck hade gått upp ganska mycket, jag har alltid legat lågt, riktigt lågt. I början låg jag på 85/60 och sen har det blivit runt 100-115/60-65, idag låg det på 120/80. Jag har aldrig när bt är taget haft så "högt" någonsin, men då urin och socker var bra så sa BM att det inte var någon fara. Det kanske tom är normalt att BT går upp i slutet på graviditeten, någon som vet?

Ja jag undrar om jag inte också låg något högre sista gången. Jag har haft rätt lika värden som dig. Kanske 120/70 sista gången. Högt högt ;) Det finns ju ovetenskapliga teorier, framdiskuterade bla här för länge sedan (pålitlig källa med andra ord :angel:) om att man samlar på sig vätska innan förlossningen och då borde ju blodtrycket gå upp lite också.

Kvällen innan förlossningen åt jag hur mycket mat som helst. Jag tänkte tanken att nu är det dags för jag åt som en häst, vilket jag inte gjort på länge... Och det var det också :)

Sen jag kan berätta en annan sak. När jag satt här hemma och hade lite småvärkar så var jag oändligt toalettnödig. Jag tömde hela tarmen uppifrån och ned. Riktigt skönt. *he he* Man pratar ju om det ibland att man blir lite "dålig" i magen innan förlossningen och jag har suttit på toa riktigt ordentligt inför båda förlossningarna!

Nu trodde ju tyvärr inte min BM att det var mitt sista besök hos henne, men det kan säkert vara så att det är helt normalt att bt går upp i slutet. Haha, ja teorierna som är framdiskuterade här kan ju inte vara annat än fakta ;).

Nu när du säger det så har jag de sista dagarna börjat äta mer, kanske är det så att kroppen laddar lite för det som någongång kommer? Det är dock tvärdött på den fronten så jag tror nog också att jag kommer att dyka upp på nästa BMtid...

Ja det vore ju bra om kroppen tömde sig innan förlossningen så att man inte behöver fundera på andra ev otrevligheter där...

50 min innan min första förlossning startade kände jag nada (för min sambo frågade då om det skulle bli barn till natten och jag nekade). 10 min innan första värken fick jag en liten liten blödning och inte ens då kändes det som att det var på gång... Sen pang på rödbetan.

Den här gången var allt som vanligt när jag lade mig och jag vaknade ett par gånger under natten utan att känna något. Tror att jag var upp och kissade vid 2.30 och när jag vaknade klockan 5 hade jag värkar.

Så... Nej det behöver inte kännas innan! Det är väl mer en känsla man har själv. Men min intution har då inte fungerat för mig :angel:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 836
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar