Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Nä jag vet väl kanske det egentligen, men alla andra pratar om konstanta sd och förvärkar och här är det i prinicip stendött :D

Dessutom försöker jag förbereda mig på att gå över tiden men har insett att det kanske vore bra att iaf samla ihop det jag vill ha med mig på ett och samma ställe. Jag är beräknad om 1½ vecka enl UL och enl sista mens på måndag, jag vet i princip när hon blev till, och vet att det omöjligt kan stämma med UL datumet även om det kan ta ett tag för ägget att fästa. Men, hon kan ju lik förbaskat bli sen ändå ;)

att blodtrycket går upp kan vara ett tecken på att födseln är på G snart, behöver ju inte vara så i ditt fall men enligt min bm är det ofta så:)

Men det är väl inte så höga blodtryck de har väl??? Jag har legat som en sten mellan 120-130/ 70-75 hela tiden förutom den sista veckan.
Tyvärr fick jag ju massor med äggvita med då och jag misstänker att slemproppen inte kan gå utan att man öppnat sig lite...
Tyvärr har inte mitt blodtryck gått ner ännu :( 17dgr efter förlossningen så jag ska kollas lite extra.

En fråga generellt- när har ni börjat shoppa o så. Min mammas arbetskamrat tyckte jag var galen som var ute med min 3v bäbis. Jag har träffat folk o handlat sedan starten. Enda stället jag undviker är apoteket- där är det ju mycket baciller som träffas....

Det är inget farligt bt, men det är högt för att vara mig. Tydligen är det undertrycket som är det mest betydelsefulla och det har ju gått upp 15-20 enheter på mig mot normalt.

Comfort, jag kan ju alltid hoppas på att det är nåt på G inom överskådlig framtid nu när det inte blev något med husköpet så vi ska inte ha någon visning på lägenheten.

Jag tänkte bara om jag hade högt från början- inte att inte ditt var högt... ser att det såg så ut...
Märker du ngt själv?

Trist att det inte blev ngt med huset- vi får hålla tummar för en bäbis istället :)

Jag tror att ditt bt är normalt det också, jag har lågt i vanliga fall. Det kanske finns någon sjukvårdsutbildad som kan svara på det?
Jag märker nog ingen skillnad alls :) Har ryggvärk, men det har nog inte med bt att göra ;)

Ja det var jättetråkigt med huset, men vi får leta vidare helt enkelt... och så får vi hoppas att jag inte är en elefant så att vi får snusa bebis snart :)

*kl*

Nu har ni minsann hunnit skriva en massa! Man får så mycket att läsa ikapp om man inte sitter vid datorn på ett dygn :D

Ser att ni pratat ridning: uppnådde mitt reviderade "mål" (rättare sagt önskemål) att kunna rida i vecka 38 - går ju in i 39 imorrn! Så nu har jag som inga fler mål att sätta egentligen, lär nog kunna rida till betessläpp/förlossning om inget jätteoväntat händer. Rider definitivt inte varje dag eller hårda pass, men måste nog säga att de bekvämaste stunderna för mig är i sadeln :laugh: Bäbis sover aldrig så gott som då, övrig tid är det ett pressande och tryckande och sparkande och hickande.. Har däremot, i söndags, bestämt mig för att inte trava mer för det är inte helt bekvämt. Skritt och galopp däremot är hur nice som helst!

Och obekvämast-award går btw till att köra bil. Uuuuff vad tröttsamt det är för de inre stackars organen! Idag har jag suttit i bilen i totalt 44 mil, varav de sista 22 i princip bestått av konstant pressande och fotbollskickande från varelsen i magen.

Häftigt att du fortfarande kan rida, vilken lycka :) Jag ska och kika på träningar imorgon, men mer än så blir det inte för mig tyvärr...

Jag tycker däremot att jag sitter bra i bilen, har svårare att sitta bekvämt annars. Nu åker jag iof inga längre sträckor så det kanske beror på det.

Nej det är inte högt egentligen! Men vi har ju haft ännu lägre under graviditeten. En del undrar hur jag kan stå på benen, men jag har aldrig lidit av det...

Graviditeten hade nog känt mycket längre och tråkigare om jag inte kunnat det, så jag tackar min lyckliga stjärna :laugh: Tror det hjälper min rygg också, den har aldrig varit kalasbra men tror att jag haft rejält mycket mer problem om jag inte kunnat hålla igång den i sadeln.

Sen får jag ju för all del "försvara" beslutet att rida ibland, särskilt äldre släktingar eller personer i periferin av umgänget gillar att säga "men nuu har du väl slutat rida :crazy:" eller "men TÄNK om du ramlar av :crazy:". Förklarar då oftast att jag lika gärna kan vara med om en bilolycka, halka i duschen eller ramla i trappan och att både min läkare och BM tycker att det bara är att rida på. Anser mig vuxen nog att ta det beslutet.

+ Kaktus

Har också alltid varit en "lågtryckare", intressant om en höjning kan betyda förlossning på G. Får se hur det ligger vid nästa koll, på onsdag!

En fråga generellt- när har ni börjat shoppa o så. Min mammas arbetskamrat tyckte jag var galen som var ute med min 3v bäbis. Jag har träffat folk o handlat sedan starten. Enda stället jag undviker är apoteket- där är det ju mycket baciller som träffas....

Nu tänker jag inte så mycket på det, men sonen är född mitt i vintern när RS-viruset härjade som värst. Då fick han inte följa med och vi var jättenoga med handtvätt m.m. Lite annat på sommaren tycker jag...

kan dra mig som exempel, jag låg ofta på 110/60, runt där.
Men när jag var där på onsdagen hade jag 120/95, och då hade värkarna startat natten till onsdag och det var ett säkert tecken tyckte hon på.

Synd på huset kaktusblomma, så tråkigt när man inte får huset man hoppats på för man (iaf jag) börjar ju drömma och planera:(

Jo- jag har alltid hört att jag har normalt blodtryck- det var därför jag undrade. Alla ggr de kollat det säger de bara bra- jag har inte ens vetat vad det var nu innan jag blev gravid...
Fast just nu är mitt inte bra :(
Men det känner jag ju med- med huvudvärk o snöflingor framför ögonen. Vissa dagar har jag problem med att det är för ljust.
O sen känns det i armen när de mäter när det är högt... På bb var det så högt att jag hade tryck över hjärtat/bröstkorgen. Då såg jag stjärnor- LÄSKIGT....
Hoppas att jag har vilat ner det tills på måndag.

Nä- just nu är det väl inga direkta virus på g vad jag har hört...
Hostan o förkylningarna som går är hon ju uppfödd med...

Delvis kl och apropå tryck över bröstkorgen..

Nån som upplever att det ibland i samband med sammandragningar liksom trycker över bröstkorgen, i huvudet och hettar i ansiktet? Får för mig att det kommer sig av att han pressar mot kroppspulsådern?

Här var det dött idag!

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av det du beskriver. Dock fick jag enormt tryck över bröstet runt v 30 och var inne och kollade upp det, då berodde det mest troligt på att hon låg olämpligt på nåt vis, har sluppit det sedan dess.

Med tanke på hur han kan pressa uppåt så är det väl kanske det det beror på.. Eller kroppspulsådern som skrivet. Det släpper ju alltid efter en liten stund.

För övrigt 12 dagar kvar till BF nu, det låter ju helt vansinnigt! Kände av 2 små förvärkar tidigare ikväll, å ena sidan önskar jag att det ska "bli på riktigt" fast å andra sidan inte :D Beteshagen är näääästan klar, ska dra tråden imorrn. Och sen ska de få börja beta = fritt fram för förlossning :laugh:

Jag har nog också börjat känna av något. Dels lite molvärk och så har det kommit någon mer smärtsam sammandragning, vi ligger ju så lika, jag har 9 dagar kvar, men enligt sista mens är jag beräknad imorgon! Galet! Nu får du faktiskt se till att hålla dig i ledet ;)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 836
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar