Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Lutar åt något av de alternativen ;) Vore så skönt om det ville starta av sig själv, men annars får väl expertisen ta vid. SMVC på torsdag, så viss tid har han på sig :laugh:

Känner mig bara så ruskigt omotiverad till allt just nu, vi har ju haft fullt upp men hunnit beta av det som ska göras och då går tiden så saaakta. Får tips om att putsa fönster, avfrosta frysen och annat men bläh så tråkigt :crazy: Jag vill föda barn, inte vara huslig!

Jag förstår dig!! Du får vara omotiverad nu, med all rätt!!
Får hoppas att mini kommer ut innan torsdag! Annrs får du väll reda på då när mini som absolut senast ska komma ut! Hoppas verkligen för din del att han vill ut med egen vilja! Han verkar ju iaf veta vart utvägen är någonstans!

*kl*
Själv är jag hemma nu igen! Har hunnit se och gosa 3dagars bebis! Såå liten och söt prinsessa! Känns lite läskigt att man ska få en alldeles egen sen! :love:

Ja visst är det lite småskrämmande fast häftigt att träffa de där pyttesmå nyfödingarna :D Kan inte riktigt greppa att man själv snart ska vara ansvarig för en sådan bräcklig liten varelse! Spelar ingen roll att jag har 5 småsyskon och således har sett min beskärda del av nykläckta varelser, glömmer ändå bort hur pluttiga de är.

Svidet beror nog på att de varit där o checkat läget... Att man kan få så ont av ngt som i vanliga fall är skönt ;)
Men då var jag helt omogen. det kändes bättre, men inte bra, när jag hade mjuknat...

Men snart så kommer den ut- på ett el annat sätt :)

Slemhinnorna är väl lite sköra nu helt enkelt! Samtidigt ska de palla med att tänjas ut rent orimligt långt, bäst de tuffar upp sig lite :eek:

*kl*
Vi ska iallafall dra in till stan och käka, blir bra att göra någonting och samtidigt slippa laga mat själv för det faller under noll-motivations-kategorin.

Mini fortsätter att pressa åt alla håll därinne, tror han försöker orsaka största möjliga förödelse innan han lämnar skutan :cool: Mami ska inte få en platt mage ever again..

Haha, största möjliga förödelse, haha!

Här tycker jag att det är lite jobbigt nu när det är så varmt. Vi har inte varit utanför dörren än idag, tänkte ta en kvällspromenad efter maten och hoppas att det är lite svalare då. M tycker nog att värmen är rätt jobbig och vi bor ju, tyvärr, fortfarande i vår lägenhet med fönster bara i söderläge så den blir rätt varm den också. Det skulle dock bli svalare på måndag igen så det ser vi fram emot!

Jag gillar värmen och har varit ute och solat och badat hela dagen. Mina fötter och händer verkar tycka mindre bra om detta för nu är de på bristnings gränsen. Ser helt sjukt ut.:D

Usch usch sådär såg jag ut efter att ha jobbat som fuktionär på GHS i år. Inte skönt alls.
Nu sväller jag bara upp yttepytte lite skönt nog. Händerna har klarat sig hela tiden *pepper peppar*

Usch lider verkligen med dig, kan inte vara skönt alls! Hoppas du kan ligga med fötterna högt mkt eller gå på raska promenader! Fast enda som hjälper mig är sömn. Min svullnad försvinner bara om jag får sova riktigt länge!

Ja faktiskt utan större problem. Tur att man kan ha flipflop, vanliga skor är ju inte att tänka på. Fötterna gör inte så ont men händerna värker/domnar dessto mera.
Kan tillägga att jag normalt har rätt små fötter storlek 36.

Raska promenader är något jag verkligen inte klarar av länge. Vankar fram väldigt långsamt. Försöker ligga med fötterna högt, så mkt det går. Tyvärr sover jag väldigt dåligt pga mina domningar i händerna.

Håller helt med Bollen :eek:

Jag tycker att jag har svullna fötter, men jämfört med dig är det dock ingenting.

*kl*
Lite uppdatering från min sida. Var på tillväxt-UL och hos BM i torsdags, vilket var v. 33+2. TUL:et såg bra ut och alla mått utom lårbenet var något större än normalt. Uppskattad vikt blev 2,4 kg. Mitt SF-mått låg dock fortfarande något under medel på knappt 31 cm. Blodtrycket var 110/40, vilket jag tyckte kändes väldigt lågt, men min konstiga BM bara skrattade bort det.

Jag förstår dock inte vad det tog åt min bebis i torsdags då det var full rulle i magen från det att jag gick upp vid 07 tills jag gick och lade mig vid 24. Jag kände mig totalt mörbultad inombords och visste knappt var jag skulle ta vägen för det gjorde så ont! :eek:

Han har dessutom börjat lägga sig till rätta med huvudet nedåt, vilket gör att värken i främre fogen har tilltagit.

Ajj! Kalla fotbad? Högläge? Massage? Ser verkligen inte ut som något man vill gå på!

*kl*
Uuuusch, alldeles för mätt i kombination med alldeles för lite plats i magen = SPÄNT! Förutom nyttigt skrovmål har jag pressat i mig mängder av lösgodis, är huvudet dumt osv.. :angel:

Jo jag har förstått det! Hoppas verkligen allting bara rinner av dig när bebis väl är ute sen!
Inte allt för lång tid kvar nu iaf!!

Va skönt att allt såg bra ut!! Drygt att bebis försökte bulta sönder dig sen men h*n ville väll bara berätta att h*n va stor och stark!! :)

Jo, stor och stark så det räcker! Tur att inte alla dagar är lika aktiva...

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 846
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar