Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jo det är klart.
Men jag hade nog gärna haft lite smärtlindring till min amning då. Då kanske man hade kunnat slappna av på ett annat sätt.
Samtidigt så var det ju värt smärtan i slutänden. Det är skönt att kunna amma nu.
Idag har vi varit till BVC och mätt och vägt. Mathilda har nu 12 dagar gammal kommit över sin födelsevikt med 10 gr och växt 2,5 cm! Nu är hon 52,5 cm lång och väger 3725 gr.
Iiiingen Mini än. Gick bra hos BM, hon undersökte och det var moget och klart fast inte så mkt öppet. Säger ju egentligen inte så mycket om NÄR det kommer sätta fart, men åtminstone så har ju hans stånganden mot mitt stackars underrede gett något resultat! Allt annat också bra i vanlig ordning, har faktiskt gått upp 6 kg nu och järnvärdet uppe i 134 trots att jag i princip slutat med järntabletterna.
En färdknäpp och ett glas vin sa BM att man rekommenderade förr i det här läget, men nu för tiden vågar de inte rekommendera vinet
Kvällsuppdatering: det finns inget att uppdatera. Visst, lite ryggont och småspänningar i magen men var helt klart mer action igår. Då var jag ju nästan beredd på att det skulle börja på riktigt!
Förresten sa BM idag att 70% föder under vecka 41. Lutar åt att jag missar majoriteten eftersom det blir vecka 42 imorrn.. Nåja, vem vill vara som alla andra?
Haha, bra för Bukes statistik om det börjar lockas hit folk för att se om en envisa morsgrisen släppt greppet Snart kanske spelsajterna hör talas om det också!
Sovit råkasst, trött som.. Han härjade i vanligt ordning kring tolvslaget och ONT!! gjorde det i neråtgående riktning. Kunde knappt svara på makens frågor. Somnade inte förrän vid 02, sen upp och kissa en ggn/timman fram till 06.30 när jag var tvungen att gå upp. Så har sovit lite på soffan, känner mig något seg. Lite magont men inte mer, måste försöka hitta på något att fördriva tiden med nu.
Ja BM menade ju att undersökningen inte tydde på att jag skulle ha något räsersnabbt värkarbete att se fram emot/vara rädd för så det är väl segöppnat helt enkelt. Blir lite putt, min vän som är på BF+6 har regelbundna värkar nu och ska in på koll - vill också!!
Ni blir åtminstone vältränade av allt peppdansande
*kl*
Känns lite "svidigt" i de nedre regionerna idag. Tyckte att det sved lite när hon undersökte igår, kanske slemhinnorna som blev irriterade? Vad tror ni? Hoppas och tror inte att det är uvi på g, för kiss-stickan var då okej igår..
Det ante mig Men nu är det bara 9 timmar kvar tills det är söndag och jag tror att minimodett gör entre! Dessutom fick vi höra att söndagsbarn sägs bli lyckliga barn, det låter väl bra?
Foder & Strö Hästen får redan lusern pellets, krafft muscle, lusern hack och mineraler + fri tillgång på hö.
Men är en väldigt gammal häst, så tyvärr...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.