Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Jo det är klart.
Men jag hade nog gärna haft lite smärtlindring till min amning då. Då kanske man hade kunnat slappna av på ett annat sätt.
Samtidigt så var det ju värt smärtan i slutänden. Det är skönt att kunna amma nu.

Ja ja, hur som haver är det inte långt kvar nu :D Men de sista dagarna är lika långa som hela graviditeten...

Idag har vi varit till BVC och mätt och vägt. Mathilda har nu 12 dagar gammal kommit över sin födelsevikt med 10 gr och växt 2,5 cm! Nu är hon 52,5 cm lång och väger 3725 gr.

Hm, Modett har varit borta flera timmar utan att meddela sig, bebis på G? Håller tummarna för att det är så :)
Eller så njuter Modett bara av solen ;)

Senast ändrad:

Iiiingen Mini än. Gick bra hos BM, hon undersökte och det var moget och klart fast inte så mkt öppet. Säger ju egentligen inte så mycket om NÄR det kommer sätta fart, men åtminstone så har ju hans stånganden mot mitt stackars underrede gett något resultat! Allt annat också bra i vanlig ordning, har faktiskt gått upp 6 kg nu och järnvärdet uppe i 134 trots att jag i princip slutat med järntabletterna.

En färdknäpp och ett glas vin sa BM att man rekommenderade förr i det här läget, men nu för tiden vågar de inte rekommendera vinet :angel:

Kvällsuppdatering: det finns inget att uppdatera. :mad: Visst, lite ryggont och småspänningar i magen men var helt klart mer action igår. Då var jag ju nästan beredd på att det skulle börja på riktigt!

Förresten sa BM idag att 70% föder under vecka 41. Lutar åt att jag missar majoriteten eftersom det blir vecka 42 imorrn.. Nåja, vem vill vara som alla andra?

Jag måste kolla denna tråd varje dag nu för att få veta om det kommit någon miniModett :D Tror jag aldrig varit så aktiv på bukefalos förr.

Mini tänker stanna där till 40-årsåldern tror jag *suck* Får försöka med vräkningsorder, men hur ser man till att den kommer fram? Sväljer pappret? :eek:

Haha, bra för Bukes statistik om det börjar lockas hit folk för att se om en envisa morsgrisen släppt greppet :D Snart kanske spelsajterna hör talas om det också!

Sovit råkasst, trött som.. Han härjade i vanligt ordning kring tolvslaget och ONT!! gjorde det i neråtgående riktning. Kunde knappt svara på makens frågor. Somnade inte förrän vid 02, sen upp och kissa en ggn/timman fram till 06.30 när jag var tvungen att gå upp. Så har sovit lite på soffan, känner mig något seg. Lite magont men inte mer, måste försöka hitta på något att fördriva tiden med nu.

Ditt värkarbete kanske startar så här :) Du är ju iaf på gång :)

Jag hejadansar vidare.:bump::bump::bump:

Ja BM menade ju att undersökningen inte tydde på att jag skulle ha något räsersnabbt värkarbete att se fram emot/vara rädd för så det är väl segöppnat helt enkelt. Blir lite putt, min vän som är på BF+6 har regelbundna värkar nu och ska in på koll - vill också!!

Ni blir åtminstone vältränade av allt peppdansande ;)

*kl*
Känns lite "svidigt" i de nedre regionerna idag. Tyckte att det sved lite när hon undersökte igår, kanske slemhinnorna som blev irriterade? Vad tror ni? Hoppas och tror inte att det är uvi på g, för kiss-stickan var då okej igår..

Det ante mig ;) Men nu är det bara 9 timmar kvar tills det är söndag och jag tror att minimodett gör entre! Dessutom fick vi höra att söndagsbarn sägs bli lyckliga barn, det låter väl bra?

Heja heja heja!!!!

Jag känner lite söndagsvibbar jag med, fast börjar samtidigt tvivla på att det någonsin blir nån förlossning!

Haha, ja men ut ska ju bebben på nåt vis om man så måste sätta en blåslampa i rumpan på han eller hämta ut han handgripligen ;)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 846
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?