Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Jag blir hyperaktiv av godis och kan absolut inte sova om jag stoppar i mig det på kvällen. Här är det mest jordgubbar och vattenmelon som gäller, mums! :d

Hoppas du kan få lite fart på miniModett med godiset bara så h*n tittar ut snart. Måste vara outärdligt att bara vänta. :crazy:

Vad nyttig du är :D I och för sig, en smarrig melonsallad med vatten- honung- nät- och galiamelon är godare än det mesta godiset! Och jordgubbar går inte av för hackor, kan nästan skörda en per dag från mina plantor! Fast till jordgubbar får det gärna vara en len, hemmagjord chokladmousse på mörk choklad :d (Konstigt att jag kan bli sugen på mer gött fastän jag är så mätt :D)

Vet förresten precis hur det är att bli mörbultad inifrån, det har Mini roat sig med ofta..

Är väl bäst att skriva några rader så ingen får falska förhoppningar ;) Dax att det börjar hända mer än små sammandragningar och slängar av molvärk om det ska bli ett söndagsbarn. Mini pressar utåt av alla krafter, än är hela magen skev åt vänster och än åt höger. BF+9..

Jag tror stenhårt på att det blir ett Måndagsbarn! För det skulle väll bli svalare imorgon? Så då tror jag mini väntar tills dess!

Åhhhh vad du håller oss på halster.... Vi är lika nyfikna som du på vilden i magen ;) hihi

Det är lite kul att du säger så om magen :) Jag kallade min för SvamBob Fyrkant i slutet ;)

Har inte varit jätteaktiv på Buke, men gjort några inlägg här och där och vill bara meddela att jag är på väg till förlossningen nu. Har BF 14/7 men nu vill lillan ut så om tio minuter åker vi. Vattnet gick för en stund sen och värkarna känns ordentligt nu var femte minut. Håll tummarna för oss!
Återkommer...
:laugh:

Maken tycker också att den blir fyrkantig, "lådan på magen" säger han :D Eller "basketbollen". Känns och ser ut som att hela paketet liksom ligger utanpå!

Har försökt mig på lite hederligt kroppsarbete i form av hagmockning för att skrämma ut Mini men han har ju aldrig brytt sig om det förr så hyser inga större förhoppningar..

Aneka: Svalare vore najs! Här var det 24 i skuggan redan vid 09.30, hörs lite åska på håll då och då så är minst sagt tryckande värme.

WeepingLady: Vad är detta för stil, vet du inte att övertid is the new black? ;)

Wiiie en bebis på in(ut)gång!! Lycka till!!! :banana:

Nu får MiniModett allt ta och komma ut så att det kan bli min tur på listan någongång!! :)
Känn dig inte alls pressad Modett :angel:

Haha, är man 9 dagar sen så får man faktiskt finna sig i att bli omsprungen i kön :cool: *hård men rättvis*

Är rätt säker på att min vän som var på BF+5 fått sin lilla nu! Fick sms från henne igårkväll när hon var på förlossningen och 5 cm öppen, hade fått ett mms nu men DET GICK INTE ATT ÖPPNA!!! Tekniken ska bara funka! Inte går det att kolla över nätet heller av någon anledning, och vem som helst kan ju gissa att det är en bild på lillan/lillen (lillan tror jag :laugh:).

KL

Jag kan idag meddela att min motvilja/fasa för att amma inför folk blivit botad! ;)
Vi var iväg hos sambons pappa igår som fyllde år, Kom dit vid 15 och då hade skruttan varit vaken sedan 12 så trodde hon skulle sova sig igenom eftermiddagen/kvällen med bara 1-2 matningar, kl 22 kom vi hem och då var hon fortfarande vaken :eek: hade dessutom spenderat nästan hela dagen med att äta :crazy: sov kanske 10min några få gånger.
Men som kompensation sov hon från 23-05.30, det var skönt!
hon var glad hela kvällen så länge hon fick mat när hon ville :D så det var bara att sitta bland folket och amma det, men det gick bra det med...

Lilla tjejen har nu växt ur nästan alla sina stl50 kläder och imorgon blir hon 8veckor redan, tiden bara springer iväg.
Denna vecka har vi både BVC och återbesök på barnavdelningen att se fram emot, ska bli kul att se hur hon gått upp nu när hon har haft några ätardagar och hur lång hon blivit eftersom vi fått lägga undan en del kläder.

Modett - Jag tror med på ett måndagsbarn, det är bra och snälla barn :angel: ;)

What, 8 veckor redan?? :eek: Dax för lite fler bilder på underverket tycker jag :laugh:

Måndag, tja varför inte? Jag är inte längre speciellt nogräknad! :D

Måste uppdatera om kompisen, hon hade fått en liten tjej på 3056 gr :love: FUUUUUSK!

Måndag, tja varför inte? Jag är inte längre speciellt nogräknad! :D

Denna hittade jag, låter ju mysigt med ett måndags-barn :D Iofs låter alla dagar trevliga, enligt nedanstående!

Måndag:
Måndagsbarn är ögonfröjd. Måndagsbarn är snällt och rart. De som är födda på en måndag, är oftast svärmiskt anlagd, har ett sinne för poesi, är mild, vänlig, godhjärtad och hänsynsfull.

Tisdag:
Tisdagsbarn är älskvärdhet. Tisdagsbarn gör allt med fart. De som är födda på en tisdag, är vanligen starka och handlingskraftiga, men de är ofta krigiska och går anfallsvis tillväga.

Onsdag:
Onsdagsbarn får lida ont. Onsdagsbarn är kärt besvär. De som är födda på en onsdag, har i regel snabb uppfattningsförmåga, de är inteligenta och läraktiga, men de kan ofta vara ganska självsvåldiga.

Torsdag:
Torsdagsbarn slita tungt. Torsdagsbarn gör fin karriär. De som är födda på en torsdag, är gärna energisk och snabb i vändningarna, men kan ofta förivra sig och handla oöverlagt.

Fredag:
Fredagsbarn är goda och givmilda. Fredagsbarn gör gärna gott. De som är födda på en fredag, är kärleksfulla och trofasta. De förstår att skapa ett lyckligt hem och har i regel tur med kärlek.

Lördag:
Lördagsbarn får arbeta för födan. Lördagsbarn får slita hårt. De som är födda på en lördag, har sällan tur med kärlek. De har vanligen lycka med sig i handel och penningaffärer.

Söndag:
Söndagsbarn är sött och snällt. Söndagsbarn har det alltid bra och får det mesta de vill ha. Det har alltid ansetts för lyckligt att vara söndagsbarn. De kan se in i framtiden, nästan allting lyckas för dem och de har livlig fantasi.

Va taskigt att skicka ett trasigt mms! Du har inte för lite minne eller något sånt då?
Såg att du fått reda på vikten, det va en liten tjej för att ha gått över 5dagar!

Jag tycker du verkar ta det hela väldigt bra trotts att du gått över hela 9 dagar! Jag skulle vara helt förkrossad! :bow: till dig!!

Tummarna hålls hårt för er bebis!

Modett... Nu är det ju liksom dags, du blir tom omsprungen! Duktigt dock att du ger livstecken ifrån dig så att vi vet om att du fortfarande går och väntar ;) Skickar en ordentlig spark i rumpan till minimodett!

Ojoj, verkar som att man ska knipa vissa dagar :eek: Själv är man torsdagsbarn, kanske ligger något i skrönan *funderar*

Aneka: Min mobil är rätt kass så det är nog därför, för det funkade när hon skickade till makens :laugh: Jo 48 cm var hon dessutom, så det var ingen bjässe trots övertiden. Hennes mage var betydligt större än min dessutom! Jag har ju trott att jag ska få en liten en men det blir nog en 180 centimeters 75 kilosklump med moppemusche. Det börjar komma lite slängar av frustration, men det är mest när jag är trött eller hungrig :D

Kaktus: Fint folk kommer alltid sent ;) Sent folk kommer också alltid sent..

Shit det har du ju rätt i, vissa dagar lät ju inte alls särskilt trevliga - som jag hade för mig!

Haha, alla har ju åtminstone något positivt men onsdag och lördag ska jag försöka hålla igen ;) Lida ont eller sällan tur med kärlek vore ju förskräckligt :eek::D

Typiskt att den är den 7/7 på onsdag då, tänkte tidigare att 100707 vore ett bra och enkelt personnummer :D

Då ska du ju hålla igen några månader till.... hihihi 101010 hade ju varit såååå klockrent. Har iofs en kompis som ska ha den 7:e... hihihi

Aha, det kanske är 101010 han väntar på :idea: Har, apropå enkla personnr en kompis som är född 800808, också lätt att komma ihåg! Och minns snacket om de barn som skulle födas 060606 (666! OMG!)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 847
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?