Håller tummarna att det är på gång!
Ja, det får GÄRNA dra igång i kväll.
Först ska jag bara ta emot det sista lasset med hö i eftermiddag, sen kan jag iallafall slappna av med att hästen har mat fram tills nästa höst!
På måndag börjar sonen skolan så jag hade ju hoppats att vi hade fått bebis och hunnit hem tills dess. Blir lite extra bök annars då sonen lär till sin mormor då hans pappa är mitt i flytt nu i dagarna och kan ta emot han först på måndag eftermiddag. Att vara hos mormor är absolut inget problem i sig, men jag lär ju tänka till med hans packning då han ska ha sina nya skolstartskläder med sig, sin medicin så den räcker i några dagar, han ska vara ren och nyduschad innan skolan osv osv. Det hade varit enklare om bebis kom så vi hinner hem igen tills senast söndag.
Då är det då bara medicinen som behöver med och tänkas på.
Fullt sjå att bara packa för hunden liksom med allt hon ska ha, och försöka lägga upp någon bra strategi med henne. Hon ska ju också till ”mormor” (min mamma alltså) men hon är inte imponerad av att vara där, och ännu mindre imponerad av mammas hund, och mamma är så nervös att hundarna ska bli osams så hon stressar ju upp stämningen till max. Min har gett hennes hund någon tillsägning, med all rätt (han unghund, hon gammal tant, så hon har ju uppfostrat och sagt ifrån när han springer och hänger sig i hennes öron tex) , men det är allt.
Som läget är nu så är hon totalt ointresserad av mammas hund, och mammas hund håller sig på avstånd, så egentligen så är det ju lugnt eftersom det är inget som händer eftersom dom ligger på varsitt håll bara. Det är ju inte så att min flyger på hennes helt random. Men mamma är ju så nervös att så fort någon rör på sig så blir hon hysteriskt och ska resa sig och flytta på hundarna vilket såklart orsakar en väldig stress och oro hos hundarna, så får se hur det går. (Den som får det jobbigast blir nog morsan alltså….)
Tur BB-väskan är klar iallafall, alltid något!
Något sånt hann jag ju inte med när sonen kom eftersom det kom som en blixt från klar himmel, så bara där ligger vi ju plus.
Nä, jag tror jag bokar in att det börjar dra igång lite lätt ikväll, sen blir det lite till och från under natten, i morgon bitti åker vi in, sen kommer han i morgon eftermiddag, och på lördag får vi åka hem efter det där 48-timmars provet.
Vart ska jag skicka den beställningen?