Huh, inser att jag varit väldigt förskonad från det där med illamående..jag mådde mest illa på nätterna och när jag var hungrig från v. 7 till vecka 10, sen försvann det. Tröttheten hängde i till vecka 13, men sen släppte även den. Mår oförskämt bra just nu, vilket också ger lite oro. Vill snabbspola tiden till RUL, så jag får bekräftelse på att den lilla mår bra.
Magen har dock växt något sjukt redan på mig, idag går vi in i vecka 18 (17+0), men jag har redan en ordentlig kula..börjat få bristningar till och med.
En sak jag tycker är så sjukt jobbig är dock att jag behöver ta heparinspruta varje kväll. Jag fick blodpropp i benet som vandrade upp till lungorna och gjorde mig väldigt, väldigt dålig under 2021. Enda boven som kunde pekas ut var mina p-ringar jag hade då. Så nu när jag ringde BM för inskrivning i höstas satte de mig omedelbart på heparin. Men nu 4 månader in typ har jag börjat få enorma blåmärken, de försvinner aldrig, så när jag sticker mig nu gör det bara ont. Dessutom har ju skinnet redan börjat bli spänt, så nu börjar det blir svårt att hitta ett bra ställe att sticka i. Man ska ju kunna ta i låren också, men fått rekommendationen att försöka spruta i magen så länge det bara går.
Kommer behöva ta heparin 6 veckor efter förlossningen också..
Vet att det är för min skull, men jag genuint hatar det.