Sommarföräldrar 2022

Två dagar över bf här nu. Har ställt in mig på en septemberbebis så får allt annat bli en bonus.

Var hos barnmorskan idag, bokade in ett besök till där om en vecka och sedan är det först efter ytterligare en vecka som sjukhuset ska ringa upp mig om en överburenhetskontroll. Trodde att man bara "fick" gå en vecka över tiden här nu men det gäller tydligen endast förstföderskor. Hur gör de där ni bor?
 
Två dagar över bf här nu. Har ställt in mig på en septemberbebis så får allt annat bli en bonus.

Var hos barnmorskan idag, bokade in ett besök till där om en vecka och sedan är det först efter ytterligare en vecka som sjukhuset ska ringa upp mig om en överburenhetskontroll. Trodde att man bara "fick" gå en vecka över tiden här nu men det gäller tydligen endast förstföderskor. Hur gör de där ni bor?
Ställer också in mig på septemberbebis. Bf om 3 dagar.

När sonen föddes fick man gå 2 v över. Han kom 11 dagar efter bf. Nu har de ändrat till 1 v (+ 2 dagar om det är helg), verkar inte ha att göra med vilket barn i ordningen det är. Örebro gäller det för min del.
 
Två dagar över bf här nu. Har ställt in mig på en septemberbebis så får allt annat bli en bonus.

Var hos barnmorskan idag, bokade in ett besök till där om en vecka och sedan är det först efter ytterligare en vecka som sjukhuset ska ringa upp mig om en överburenhetskontroll. Trodde att man bara "fick" gå en vecka över tiden här nu men det gäller tydligen endast förstföderskor. Hur gör de där ni bor?
När jag födde 2019 fick man gå över 14 dagar innan igångsättning vilket jag gjorde exakt 😶.

Nu vill de att barnet ska vara ute efter 14 dagar, så de vill gärna sätta igång några dagar innan.
 
Två dagar över bf här nu. Har ställt in mig på en septemberbebis så får allt annat bli en bonus.

Var hos barnmorskan idag, bokade in ett besök till där om en vecka och sedan är det först efter ytterligare en vecka som sjukhuset ska ringa upp mig om en överburenhetskontroll. Trodde att man bara "fick" gå en vecka över tiden här nu men det gäller tydligen endast förstföderskor. Hur gör de där ni bor?

Här får man en kontroll en vecka efter BF och eventuell igångsättning sker i så fall ytterligare en vecka senare om jag förstått det rätt. På kontrollen kollar de CTG-kurva samt hur öppen man är, tror det erbjuds hinnsvepning också.
 
Men på riktigt!?! Vi har båda arbetat bland en massa människor sedan covid startade, klarat oss i 2,5 år och NU tre dagar efter BF blir vi pangförkylda och testar båda positivt för covid på snabbtester. :cry:

Jäkla dumt att gå på bröllop i lördags fastän vi höll avstånd, men det kändes löjligt att stanna hemma när min man arbetat i serviceyrke fram till för en vecka sedan när han gick på semester. Och även om vi bara har oss själva att skylla så blir jag också småsur i hemlighet på folk som tittade fullständigt oförstående på oss när vi sa att vi ville hålla avstånd och inte ta i hand.

Jaja, nu HOPPAS jag verkligen på en septemberbebis samtidigt som jag är orolig för komplikationer vid överburenhet. Usch vad ledsen jag är! Försöker trösta mig med att det hade varit värre med magsjuka, eller det finns ju miljoner saker som vore värre förstås!
 
Men på riktigt!?! Vi har båda arbetat bland en massa människor sedan covid startade, klarat oss i 2,5 år och NU tre dagar efter BF blir vi pangförkylda och testar båda positivt för covid på snabbtester. :cry:

Jäkla dumt att gå på bröllop i lördags fastän vi höll avstånd, men det kändes löjligt att stanna hemma när min man arbetat i serviceyrke fram till för en vecka sedan när han gick på semester. Och även om vi bara har oss själva att skylla så blir jag också småsur i hemlighet på folk som tittade fullständigt oförstående på oss när vi sa att vi ville hålla avstånd och inte ta i hand.

Jaja, nu HOPPAS jag verkligen på en septemberbebis samtidigt som jag är orolig för komplikationer vid överburenhet. Usch vad ledsen jag är! Försöker trösta mig med att det hade varit värre med magsjuka, eller det finns ju miljoner saker som vore värre förstås!

Fy vilken otur! När hade ni första symtom? Håller tummarna att det blir lindrigt och att bebis låter vänta på sig lite.
 
Fy vilken otur! När hade ni första symtom? Håller tummarna att det blir lindrigt och att bebis låter vänta på sig lite.

Båda hade lite ont i halsen igår eftermiddag. Idag har vi rejäl feber och mannen spyr också. :crazy:

Det står ingenting om vad som gäller på förlossningens hemsida. Bara att 1-2 stödpersoner får lov att följa med på förlossningen. När jag var inne och läste innan sommaren stod det att 1 frisk stödperson fick följa med... De allmänna rekommendationerna nu verkar vara att man ska stanna hemma från jobb o.s.v. tills man är symptomfri, inte 5 dagar efter positivt test eller vad det nu var tidigare. Så det finns kanske hopp om att min man kan vara med, beroende på hur fort han blir frisk, när bebis tänker komma och vad de har för restriktioner på förlossningen.

Börjar för säkerhets skull ställa in mig på att föda ensam och inser att det viktigaste är att bebis inte påverkas av detta och att jag hinner bli lite piggare.
 
Båda hade lite ont i halsen igår eftermiddag. Idag har vi rejäl feber och mannen spyr också. :crazy:

Det står ingenting om vad som gäller på förlossningens hemsida. Bara att 1-2 stödpersoner får lov att följa med på förlossningen. När jag var inne och läste innan sommaren stod det att 1 frisk stödperson fick följa med... De allmänna rekommendationerna nu verkar vara att man ska stanna hemma från jobb o.s.v. tills man är symptomfri, inte 5 dagar efter positivt test eller vad det nu var tidigare. Så det finns kanske hopp om att min man kan vara med, beroende på hur fort han blir frisk, när bebis tänker komma och vad de har för restriktioner på förlossningen.

Börjar för säkerhets skull ställa in mig på att föda ensam och inser att det viktigaste är att bebis inte påverkas av detta och att jag hinner bli lite piggare.

Håller tummarna för att det löser sig!

I min region står det på 1177 att medföljande partner måste vara symtomfri men det kan säkert vara olika beroende på region.
 
Vi har varit på sexveckors kontroll idag! Tre veckor sedan vi vägde senast, Cajsa har gått upp ett kilo och carl 1,2 kg (ungefär) sedan vi var där sist! De växer så det knakar!! De fick också rotavaccinet idag :)
Måste bara säga att jag älskar namnen på dina barn.
 
Jag tänker lite på det jag med, så var lite rädd för namnen först, men tänker att dagens barn kanske inte tittar så mkt på kalle och tänker så 🙈
Om så skulle vara fallet så får ni väl helt enkelt säga att han heter och kallas Carl :)
Säger hon vars ungar älskar Musse piggs klubbhus med bla Kalle Anka.
 
Idag är jag trött! Hade alla tre barnen själv natt till igår och även om vi sov förvånansvärt bra så kom det nog ikapp nu 😅 Sitter i skuggan i trädgården och vaggar lillen som inte vill sova när vagnen står still. Längtar lite tills den dagen kommer, allt blir så mycket enklare då och vi har gärna våra barn sovandes ute i vagn. Men tills dess får jag väg vagga helt enkelt 😄
 
Idag hade jag första oombedda rådet från en främling 😁 Tant som förfärat utbrast att "du måste öppna upp, det blir jättevarmt där inne!!!". Jag svarade lugnt att bebis är inte varm, hon är snarare kall, och tanten bara vandrade vidare i tron om att hon knäppt mig på näsan. I vagnen låg bebisen bekvämt med lite lätt kalla fötter och vinden i håret från ventilationsnätet (älskar verkligen den ventilationsluckan på Bugaboo Fox 3!) 😁
 
Idag hade jag första oombedda rådet från en främling 😁 Tant som förfärat utbrast att "du måste öppna upp, det blir jättevarmt där inne!!!". Jag svarade lugnt att bebis är inte varm, hon är snarare kall, och tanten bara vandrade vidare i tron om att hon knäppt mig på näsan. I vagnen låg bebisen bekvämt med lite lätt kalla fötter och vinden i håret från ventilationsnätet (älskar verkligen den ventilationsluckan på Bugaboo Fox 3!) 😁

Hopplösa människor som inte kan hålla tyst.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 059
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd :) V 5 (4+5), BF 5 juni. Plussade igår igen efter 2 försök sedan sista MF. Hoppas verkligen att den lille krabaten vi stanna i...
98 99 100
Svar
1 996
· Visningar
123 456
Senast: superstar
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 695
Senast: Tora
·
Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 099
Senast: Zody
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp