Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
I morse kändes det som att jag hade fått sova hela natten, och jag kunde inte minnas några uppvak! Men jag tänkte att det inte kunde vara möjligt, och brösten var mjuka och kändes inte alls som att de hade fått vara ifred en massa, massa timmar. Så jag kollade min app som registrerar bl.a. sömn (jag har en aktivitetsklocka) och jodå, jag hade enligt den vaknat ungefär samma tider som brukligt under natten och varit vaken ett tag varje gång. Konstigt att jag inte minns det. :confused:

Nu ligger jag fortfarande bredvid V som sover. Har varit vaken och hungrig i över tre timmar, och jag hör att sambon och dottern snarkar i rummet bredvid. :meh: Kommer bli roligt att lägga henne i kväll och få upp henne till förskolan i morgon...

I morse kändes det som att jag hade fått sova hela natten, och jag kunde inte minnas några uppvak! Men jag tänkte att det inte kunde vara möjligt, och brösten var mjuka och kändes inte alls som att de hade fått vara ifred en massa, massa timmar. Så jag kollade min app som registrerar bl.a. sömn (jag har en aktivitetsklocka) och jodå, jag hade enligt den vaknat ungefär samma tider som brukligt under natten och varit vaken ett tag varje gång. Konstigt att jag inte minns det. :confused:

Nu ligger jag fortfarande bredvid V som sover. Har varit vaken och hungrig i över tre timmar, och jag hör att sambon och dottern snarkar i rummet bredvid. :meh: Kommer bli roligt att lägga henne i kväll och få upp henne till förskolan i morgon...

Jag tycker det är så intressant hur olika nätterna kan kännas fast man oftast vaknar ungefär samma antal gånger! Det kanske handlar om hur de råkar tajma med ens egna sömncykler? Ibland märker man ju att man vaknar lätt av minsta knyst, andra gånger är man helt jäkla groggy och hittar knappt bebisen fast han ligger bredvid en i sängen :D ibland somnar jag om direkt när han börjar amma och andra gånger har jag jättesvårt att somna om.

Häromnatten vaknade vår bebis bara tre gånger på hela natten, typ vid 01.00, 03.00 och 04.00 och sedan vid sextiden. Kände mig som en ny människa! Han verkar verkligen vara inne i en lugnare fas nu för han vaknar inte lika ofta och sover bra mellan. Sååå skönt!!

Idag har vi varit på höstpromenad och konsert i kyrkan. Jag tror jag har världens snällaste bebis :love: han bara hänger med så glatt och upplever världen med stora ögon. I natt kommer han sova gott. Han fick ha sina minsta skor på sig och en supersöt keps typ. Jag höll på att skratta ihjäl mig när jag klädde på honom. SÅ. HIMLA. SÖT!!!

Jag tycker det är så intressant hur olika nätterna kan kännas fast man oftast vaknar ungefär samma antal gånger! Det kanske handlar om hur de råkar tajma med ens egna sömncykler? Ibland märker man ju att man vaknar lätt av minsta knyst, andra gånger är man helt jäkla groggy och hittar knappt bebisen fast han ligger bredvid en i sängen :D ibland somnar jag om direkt när han börjar amma och andra gånger har jag jättesvårt att somna om.

Häromnatten vaknade vår bebis bara tre gånger på hela natten, typ vid 01.00, 03.00 och 04.00 och sedan vid sextiden. Kände mig som en ny människa! Han verkar verkligen vara inne i en lugnare fas nu för han vaknar inte lika ofta och sover bra mellan. Sååå skönt!!
Haha! Relaterar hårt till att knappt hitta bebisen, fast han ligger bredvid! :rofl: Och jag tror du har rätt gällande sömncyklerna.

Kollade vad min app påstår, och om den stämmer vaknade jag vid 01, 03:30, 06 och 07. Ganska likt din då. Sen sov han vidare, med hjälp av ett gäng snuttomgångar, till 10-tiden. Vi somnade för natten vid 23. Varför är båda mina ungar som tonåringar..? :meh:;)

Ja, jämfört med hans stöknätter tidigare i veckan var ju den här natten som en lyxhotellnatt :D

Haha! Relaterar hårt till att knappt hitta bebisen, fast han ligger bredvid! :rofl: Och jag tror du har rätt gällande sömncyklerna.

Kollade vad min app påstår, och om den stämmer vaknade jag vid 01, 03:30, 06 och 07. Ganska likt din då. Sen sov han vidare, med hjälp av ett gäng snuttomgångar, till 10-tiden. Vi somnade för natten vid 23. Varför är båda mina ungar som tonåringar..? :meh:;)

Ja, jämfört med hans stöknätter tidigare i veckan var ju den här natten som en lyxhotellnatt :D

Haha ja då är man lite lätt borta! :D Kommer ihåg en gång med dottern när jag vaknade på natten fick för mig att hon inte hade något huvud! :D:o Blev typ helt stel av fasa och va nära att börja skrika hysteriskt när jag på något sätt kvicknade till och insåg att hon såg ut precis som vanligt, komplett med alla kroppsdelar :D dock rätt ilsken och hungrig!

Verkligen tonårstider :D vår bebis är helt övertrött och vill egentligen somna för natten redan kring 18-tiden, men vill inte sova ensam på kvällen så han brukar få hänga på och vara lite kinkig tills storasyskonen går och lägger sig vid 20, då somnar han på mig i soffan. Däremot är han superpigg, glad och börjar snickesnacka massor vid 06-tiden på morgonen :cautious::D:love:

Här går det undan. T blir 4 månader på torsdag. Det firar vi med första tanden O_o:cautious::wtf:
Oj!

Här är det fortfarande dregligt och ett väldigt gnoende i en öm mun. Hållt på sen fyra månader ungefär, imorgon 6 månader. Nästan så jag tycker den kan komma fram snart, så det ömmar mindre för honom. Men lite orolig för amningen då :crazy:.

Oj!

Här är det fortfarande dregligt och ett väldigt gnoende i en öm mun. Hållt på sen fyra månader ungefär, imorgon 6 månader. Nästan så jag tycker den kan komma fram snart, så det ömmar mindre för honom. Men lite orolig för amningen då :crazy:.

Upptäckte att det var ”hål” i tandköttet på höger framtand (ungefär 1/4 tands storlek) så borde komma snart

Storebror fick också tidigt. Blev jobbigt med amning när han hade fått tänder även uppe. Då började han bitas.

Haha ja då är man lite lätt borta! :D Kommer ihåg en gång med dottern när jag vaknade på natten fick för mig att hon inte hade något huvud! :D:o Blev typ helt stel av fasa och va nära att börja skrika hysteriskt när jag på något sätt kvicknade till och insåg att hon såg ut precis som vanligt, komplett med alla kroppsdelar :D dock rätt ilsken och hungrig!

Verkligen tonårstider :D vår bebis är helt övertrött och vill egentligen somna för natten redan kring 18-tiden, men vill inte sova ensam på kvällen så han brukar få hänga på och vara lite kinkig tills storasyskonen går och lägger sig vid 20, då somnar han på mig i soffan. Däremot är han superpigg, glad och börjar snickesnacka massor vid 06-tiden på morgonen :cautious::D:love:

Måste bara berätta en annan rolig historia på temat övertrötta föräldrar :D min kompis berättade att hon hade vaknat på natten av att bebisen grät hungrig och micron plingade till om och om igen, men hennes man dök inte upp med nappflaskan. Till slut gick hon ner till köket och frågade vad han pysslade med. Då hade han gått ner för att värma ersättning till bebisen, men glömt att sätta in den i micron innan han startade den (flera gånger på raken... :rofl: ) eftersom han var så trött, så han hade bara kört micron tom om och om igen med nappflaskan i handen :D

Nu är vi mitt i språng 4 och det är bara jag som duger åt damen. Pappa går bara an ibland och alla andra är jätteläskiga. Samtidigt vill hon bara vara nära hela tiden. Så jag har förberett trädgården för grässådd i helgen med bebis i sele. Bra tungt att gå och kratta med 7kg extra på magen, får väl hoppas att det tog lite extra på mammakilona :D.

Vi har varit på bebistisdag vid kyrkan idag. Mormor kom och hämtade Lilleman på träningen innan, ungefär lagom tills han började tröttna. Sen sov han en stund i vagnen medan jag tränade klart. Bebistisdag gör vi gärna om. Det fanns kaffe, kl 10 var det sångstund och vi gjorde avtryck av hans fötter :love: både blå och gröna blev det så vi ska göra eget kort till farsdag. Han låg ett ganska bra tag på mage också, vad stark han börjar bli!

Tänk att prematurblöjan var för stor när han föddes :D.

Bifogade filer

• IMG_20181016_172212.webp
    IMG_20181016_172212.webp
    186,4 KB · Visningar: 35
Detta eviga snuttandet på natten alltså :wtf:
Nora tar ju inte napp, och använder lite min tutte som napp :meh:
Hon vaknar säkert 10-15 ggr på en natt, och vill bara ha in tutten i munnen och sen somnar hon igen. Så hon är inte hungrig och vill äta. Har provat att inte ge henne tutten för att se vad hon gör, men då bara bökar hon och blir ledsen när den inte kommer..

Någon som känner igen sig? Eller har tips?

Detta eviga snuttandet på natten alltså :wtf:
Nora tar ju inte napp, och använder lite min tutte som napp :meh:
Hon vaknar säkert 10-15 ggr på en natt, och vill bara ha in tutten i munnen och sen somnar hon igen. Så hon är inte hungrig och vill äta. Har provat att inte ge henne tutten för att se vad hon gör, men då bara bökar hon och blir ledsen när den inte kommer..

Någon som känner igen sig? Eller har tips?
Dottern var lite så, jag brukade vakna i en stor pöl av mjölk :cautious:.
Det enda som hjälpte var att sluta liggamma.
Men hon tog iaf nappen, det gör inte din eller hur?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 602
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 136
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 541
Senast: Jeps
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 163
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18