Sommarföräldrar 2017

Tack för alla gratulationer! :)

Det är mycket nytt men vi börjar sakta komma in i det. Lilltjejen mår bra men läkarna har bråkat lite med henne. Hon är inte så samarbetsvillig så de har haft problem att få dit en infart och ska göra ett nytt försök ikväll. Tanken är även att hon ska få ligga utanför kuvösen med någon av oss ikväll.

Jag känner mig lite som att någon kört över mig med ett tåg. Träningsvärk i hela övre delen av kroppen och underredet uppskattar inte att sitta ner. Jag sov dessutom i princip ingenting förrän i går kväll. Nu har jag i alla fall fått två påsar blod och hoppas jag piggnar till lite. Kan säga att personalen var rätt imponerad igår när jag knatade runt med ett blodvärde på 74 utan besvär. :p Jag håller även på att bli mjölkko. Började pumpa igår och det rinner på ganska bra. Just nu producerar jag tillräckligt åt henne. Får bara hoppas att det fortsätter så.

Alltså, det där med namn är ju skitsvårt. :banghead: Nu har jag I alla fall kommit fram till några namn jag kan tänka mig så får vi väl se vad vi kommer överens om.

Tack för alla gratulationer! :)

Det är mycket nytt men vi börjar sakta komma in i det. Lilltjejen mår bra men läkarna har bråkat lite med henne. Hon är inte så samarbetsvillig så de har haft problem att få dit en infart och ska göra ett nytt försök ikväll. Tanken är även att hon ska få ligga utanför kuvösen med någon av oss ikväll.

Jag känner mig lite som att någon kört över mig med ett tåg. Träningsvärk i hela övre delen av kroppen och underredet uppskattar inte att sitta ner. Jag sov dessutom i princip ingenting förrän i går kväll. Nu har jag i alla fall fått två påsar blod och hoppas jag piggnar till lite. Kan säga att personalen var rätt imponerad igår när jag knatade runt med ett blodvärde på 74 utan besvär. :p Jag håller även på att bli mjölkko. Började pumpa igår och det rinner på ganska bra. Just nu producerar jag tillräckligt åt henne. Får bara hoppas att det fortsätter så.

Alltså, det där med namn är ju skitsvårt. :banghead: Nu har jag I alla fall kommit fram till några namn jag kan tänka mig så får vi väl se vad vi kommer överens om.
Verkar va en liten tös med egen vilja :love:

Blodvärde på 74 O_o Jag är imponerad. Mitt var nere på 81 när jag var gravid med sonen och det tyckte jag var fruktansvärt :crazy:

Verkar va en liten tös med egen vilja :love:

Blodvärde på 74 O_o Jag är imponerad. Mitt var nere på 81 när jag var gravid med sonen och det tyckte jag var fruktansvärt :crazy:

Jag har normalt ganska lågt blodvärde så kroppen är väl van. Tror inte jag brukar ligga långt över hundra normalt. Nu har energin tagit slut efter lunch och jag har sovit middag. :p

Bebis har kört världens gympapass under magen så jag har fått ligga på soffan med magkatarr en stund. Undrar hur den ligger då...? :p Kommer vara helt död framöver för går in i slutskedet på min dräktiga märr från och med idag, hon kan föla när som helst. Sååå mycket mer spännande med fölvak, med risk för att bli halshuggen :D Årets första fölis dök upp under morgonen så är lagom fölsjuk nu!

Jag har shoppat gravidkläder. Fanns ett par byxor som var snygga men inte i min storlek såklart. Ett aber att vara samma size som de flesta andra....
Fick presentkort när jag fyllde år så jag lade allt på graviditet. Aldrig aldrig gjort det i mina tidigare graviditeter. Men nu sliter jag i att det är pengar i sjön. Jag pallar inte vara obekvämt klädd så jag vill ha gravid byxor när jag rider oxå... En period i livet red jag bara i jeans så det borde ju gå med gravidjeans oxå.
Storleksråden förvirrar mig. Det står att man ska gå upp 1 storlek från 4 månaden men jag har samma storlek alltid. Lite tight om magen mot slutet men det känns ju helt lönlöst att köpa ny storlek hela tiden? Inte provat än iofs så jag får kanske byta allt. Kände inte för att stå i provrumsljuset nu när jag faktiskt är på gott humör...

Det var mig en riktig kärring till BM (den vi hade förra gången var _hur_ gullig som helst!). Jag med mitt humör höll på att bli vansinnig på henne i början för vissa saker hon sa men behärskade mig. Fick lite fina bilder på knodden som höll full rulle där inne. :)
17310153_1862328260459510_8018120781753943627_o.jpg

Senast ändrad:
Det var mig en riktig kärring till BM (den vi hade förra gången var _hur_ gullig som helst!). Jag med mitt humör höll på att bli vansinnig på henne i början för vissa saker hon sa men behärskade mig. Fick lite fina bilder på knodden som höll full rulle där inne. :)
17310153_1862328260459510_8018120781753943627_o.jpg
Trist !
Men skönt att veta allt är bra hittills.
Fick du samma bf eller blev du flyttad?

Trist !
Men skönt att veta allt är bra hittills.
Fick du samma bf eller blev du flyttad?
Det var en av många "roliga" saker hon sa... Att de minsann inte flyttar datum (jag frågade) utan de mäter bara så att allt ser bra ut. Allt verkade överensstämma iaf med mått och så så jag antar att jag ligger kvar på samma datum. Kön kollas heller inte meddelade hon när sambon försynt påpekade att vi ändå inte ville veta. Lustigt då att flera goda vänner till mig fått veta kön om man vill och min BM-kompis frågade om det....
Sen kan man framföra saker på mer eller mindre trevliga vis och hon tillhörde definitivt den senare kategorin. Tur vi hade en sån gullig BM första besöket, så vi tar med oss den positiva upplevelsen därifrån och förtränger denna tror jag.

Det var en av många "roliga" saker hon sa... Att de minsann inte flyttar datum utan de mäter bara så att allt ser bra ut. Kön kollas heller inte meddelade hon när sambon försynt påpekade att vi ändå inte ville veta. Lustigt då att flera goda vänner till mig fått veta kön om man vill och min BM-kompis frågade om det....
Sen kan man framföra saker på mer eller mindre trevliga vis och hon tillhörde definitivt den senare kategorin. Tur vi hade en sån gullig BM första besöket, så vi tar med oss den positiva upplevelsen därifrån och förtränger denna tror jag.
Oj...
Trodde det var en av huvuduppgifterna på rul att spika datum...
Fel person på fel plats tydligen.

Oj...
Trodde det var en av huvuduppgifterna på rul att spika datum...
Fel person på fel plats tydligen.
Alltså hon var så konstig... Började besöket med att ursäkta att det luktade i rummet. Jo tack, det STANK cigarettrök trots att hon vädrade för fullt. Hon sa att hon var oskyldig men ja...

Sen ville hon att jag skulle lägga mig på britsen med ytterskorna på trots att där inte var nåt papper (i min värld är det rutin att man har underlägg som byts mellan varje besök och inte lägger sig med de smutsiga skorna mitt på britsen. Så var det även förra besöket, plus att BM då var noga med att sprita). Tydligen la jag mig fel med kudden för långt ner för då mästrande hon mig med att så där kunde jag väl ändå inte ligga?! :rage: Här nånstans brann det för mig så jag sa nåt om att det faktiskt gick alldeles utmärkt (det hade ändå inte påverkat hennes undersökning). Då blev hon trevligare resten av besöket, tror hon kände vibbarna....

Alltså hon var så konstig... Började besöket med att ursäkta att det luktade i rummet. Jo tack, det STANK cigarettrök trots att hon vädrade för fullt. Hon sa att hon var oskyldig men ja...

Sen ville hon att jag skulle lägga mig på britsen med ytterskorna på trots att där inte var nåt papper (i min värld är det rutin att man har underlägg som byts mellan varje besök och inte lägger sig med de smutsiga skorna mitt på britsen. Så var det även förra besöket, plus att BM då var noga med att sprita). Tydligen la jag mig fel med kudden för långt ner för då mästrande hon mig med att så där kunde jag väl ändå inte ligga?! :rage: Här nånstans brann det för mig så jag sa nåt om att det faktiskt gick alldeles utmärkt (det hade ändå inte påverkat hennes undersökning). Då blev hon trevligare resten av besöket, tror hon kände vibbarna....

Vilken människa :eek: Hon ska tydligt inte jobba med människor! :banghead:
Jag hade brunnit av på alla cylindrar, mitt humör och temprament som gravid är inte att leka med :laugh:

Jag blev tyvärr flyttad på ultraljudet så nu blir det augusti istället, kunde det inte ha varit åt andra hållet?;) en pojke är det iallafall, vilket jag har trott hela tiden:) allt såg bra ut, moderkakan låg dock lite lågt så ska få göra ett nytt ultraljud i v 32 för att se om den åkt upp, om inte blir det kejsarsnitt, hjälp!
Juni
6/6- MalanMjöl, 28 år första barnet- RUL säger flicka (Kph)
9/6 - Thalbaz, 28 år, första barnet (Östergötland)
9/6 - Omega, 26 år, första barnet

19/6 - Ryttla, 28 år, första barnet
20/6 - Cynthia, 32 år, första barnet
24/6 - Julmust 35 år första barnet
29/6 - Kanintant, 34 år, första barnet

Juli
2/ 7 - Humla, 31 år, första barnet (Sthlm)
11/7 - Comatose, 33 år, andra barnet (Sthlm)
20/7 - Pannkaka 40 år första barnet

Augusti
5/8 . Manhattan_2006 31 år första barnet

10/8 - hvala, 33 år, andra barnet (Sthlm)
11/8 - Fritidsryttare, 25 år, första barnet
16/8 - Fivi, 27 år, andra barnet
25/8 - Dumle_gumman, 30 år, Första barnet
26/8 - IdaV, 27 år, första barnet
30/8 - Rhinos, 27 år, andra barnet (Skaraborg)
31/8 - Rosen-Knoppen, 28år, andra barnet (Sthlm)

Jag blev tyvärr flyttad på ultraljudet så nu blir det augusti istället, kunde det inte ha varit åt andra hållet?;) en pojke är det iallafall, vilket jag har trott hela tiden:) allt såg bra ut, moderkakan låg dock lite lågt så ska få göra ett nytt ultraljud i v 32 för att se om den åkt upp, om inte blir det kejsarsnitt, hjälp!
Juni
6/6- MalanMjöl, 28 år första barnet- RUL säger flicka (Kph)
9/6 - Thalbaz, 28 år, första barnet (Östergötland)
9/6 - Omega, 26 år, första barnet

19/6 - Ryttla, 28 år, första barnet
20/6 - Cynthia, 32 år, första barnet
24/6 - Julmust 35 år första barnet
29/6 - Kanintant, 34 år, första barnet

Juli
2/ 7 - Humla, 31 år, första barnet (Sthlm)
11/7 - Comatose, 33 år, andra barnet (Sthlm)
20/7 - Pannkaka 40 år första barnet

Augusti
5/8 . Manhattan_2006 31 år första barnet

10/8 - hvala, 33 år, andra barnet (Sthlm)
11/8 - Fritidsryttare, 25 år, första barnet
16/8 - Fivi, 27 år, andra barnet
25/8 - Dumle_gumman, 30 år, Första barnet
26/8 - IdaV, 27 år, första barnet
30/8 - Rhinos, 27 år, andra barnet (Skaraborg)
31/8 - Rosen-Knoppen, 28år, andra barnet (Sthlm)

Gjorde kejsarsnitt med sonen och det var en positiv upplevelse trots att det var ett akutsnitt. Så skulle det bli snitt för dig kommer det nog gå bra :)
För de flesta flyttar sig moderkakan så att det går att genomföra en vaginal förlossning :)

Jag har fått en riktig Nej-sägare här hemma :D Snart två år och sån egen vilja.
Hela helgen har handlat om nej nej nej nej. "Vill du ha äpple? = Nej" "Ska vi gå ut och leka = Nej" Allt är nej eller neje.. "Neje mamma" och så ser han arg ut. Det är svårt att hålla sig för skratt.
Idag när jag hämta sonen på förskolan så skulle pedagogen lite fint berätta att sonen inte riktigt varit sig själv idag
"Eeehhhm han har inte varit riktigt sådär.. eehm.. positiv som han brukar" :laugh:

Höll inte på att få hem honom :grin: "nej mamma.. buss" för att han ville åka buss hem :banghead:
Så där står jag med foglossningssmärtor, mår så jävla illa, svetten lackar och ungen ligger på marken och sprattlar.
Då kommer en annan pedagog från förskolan som frågar om jag vill ha hjälp med honom in i bilen som uppenbarligen ser hur uppgiven jag är :love:
Det är skönt också när de vet hur jag mår och kan och vill underlätta för en..

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 160
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 096
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar