Sommarföräldrar 2017

Vi fick en liten dotter runt halv åtta ikväll. :love:

Alla mår bra nu men jag fick problem efter förlossningen då jag inte slutade blöda och fortsatte ha ont. Det upptäcktes inte direkt så efter ett par timmar och mycket misshandel av min stackars mage åkte jag lite akut på operation och det visade sig att lite av moderkakan blivit kvar. Dagen har varit rätt omtumlande och det känns fortfarande surrealistiskt att plötsligt vara mamma.

Jag har varit och tittat på henne på neo nu och fick hålla henne en liten stund efter förlossningen med. :love:

Nu ska jag se om jag kan sova lite och så lär det bli en hel del bebismys imorgon, eller senare idag egentligen. :p

Grattis!! Skönt att ni mår bra trots lite krångel. :heart

Alla mår bra nu men jag fick problem efter förlossningen då jag inte slutade blöda och fortsatte ha ont. Det upptäcktes inte direkt så efter ett par timmar och mycket misshandel av min stackars mage åkte jag lite akut på operation och det visade sig att lite av moderkakan blivit kvar. Dagen har varit rätt omtumlande och det känns fortfarande surrealistiskt att plötsligt vara mamma.

Jag har varit och tittat på henne på neo nu och fick hålla henne en liten stund efter förlossningen med. :love:

Nu ska jag se om jag kan sova lite och så lär det bli en hel del bebismys imorgon, eller senare idag egentligen. :p
Nej men oj:bow:
Grattis och hoppas allt går bra med lillan:)

@MalanMjöl

Jo, det lär ju bli ett tag. Vi skulle räkna med att bli kvar till BF men om det inte blir komplikationer kanske vi får komma hem någon gång under maj men dom har inte sagt något specifikt. Förhoppningsvis får vi i alla fall komma tillbaka till vårt ordinarie sjukhus om 2-3v.

Hon är 40 cm lång och vägde 1205 g, normalstor för sin ålder. :)
En liten docka:love: Bara att ta dagen som den kommer:)

Stort grattis! Håller tummarna för att allt går då smidigt som möjligt nu!

Jag har haft lite jobbigt med sammandragningar under veckan. Har känt sammandragningar senaste veckorna men då har det bara varit någon då och då. I onsdags kväll kom de tätt trots att jag vilade. Hade en tid till barnmorskan i torsdags så jag avvaktade till dess. Fick lämna ett urinprov då urinvägsinfektioner kan ge sammandragningar. Svaret kommer efter helgen. Det har lugnat ner sig i vilket fall nu.

Besöket hos bm gick bra i övrigt. Magen så stor den skulle vara. Hb 111, vilket var på gränsen till godkänt, ska försöka ta järntabletter lite oftare.

Men lilla bebisen :love: Stort grattis! Hoppas allt är bra trots omständigheterna :heart

@MalanMjöl

Jo, det lär ju bli ett tag. Vi skulle räkna med att bli kvar till BF men om det inte blir komplikationer kanske vi får komma hem någon gång under maj men dom har inte sagt något specifikt. Förhoppningsvis får vi i alla fall komma tillbaka till vårt ordinarie sjukhus om 2-3v.

Hon är 40 cm lång och vägde 1205 g, normalstor för sin ålder. :)
Jag har en kollega som fick barn i samma vecka förra året. De bodde på sjukhuset i ca två månader och sen fick de hemsjukvård en tid. Allt har gått bra för dem.

Ska släpa ner sambon till stan idag och kolla barnvagn. Gäller att passa på när han har ryggont och inte orkar jobba som en tok. :D Mycket hormoner i omlopp här nu tror jag, var iväg och hälsade på mycket goda vänner till mig häromkvällen och de tyckte det var självklart med åtminstone ett syskon till knodden jag bär på nu. Även sambon vill ha fler.
Tycker att jag kan väl få ruva klart på den jag har först innan ämnet kommer på tal. :grin: Har varit extremt anti mot fler barn från början (skulle inte ens ha barn alls för inte så länge sen), men nu känns tanken helt plötsligt ganska angenäm.:crazy: Jag antar att ska man skaffa syskon så bör de ligga hyfsat nära varandra i tid också för att de ska ha nöje av varandra, eller hur tänker ni andra?

Tack! @TeamLundVer @Lazy Lady @Rhinos:)

Jo hon hade väldigt bråttom men vi mår bra. Det var väl en evinnerlig tur att hon "förvarnade" för 3v sedan så jag fick sprutor för lungmognad då. De hade nog inte ens hunnit ge båda nu. Jag var i v 27 enligt sjukhusets räkning, 28 enligt appen (blir inte riktigt klok på hur de räknar trots att jag frågade BM på vägen till Linköping), 27+6 för att vara exakt.

Åh vad skönt :love:
Apparna räknar den vecka man är i medan vården räknar avklarade veckor, därav att det skiljer (fast ändå inte). BF är ju densamma iaf.

Ska släpa ner sambon till stan idag och kolla barnvagn. Gäller att passa på när han har ryggont och inte orkar jobba som en tok. :D Mycket hormoner i omlopp här nu tror jag, var iväg och hälsade på mycket goda vänner till mig häromkvällen och de tyckte det var självklart med åtminstone ett syskon till knodden jag bär på nu. Även sambon vill ha fler.
Tycker att jag kan väl få ruva klart på den jag har först innan ämnet kommer på tal. :grin: Har varit extremt anti mot fler barn från början (skulle inte ens ha barn alls för inte så länge sen), men nu känns tanken helt plötsligt ganska angenäm.:crazy: Jag antar att ska man skaffa syskon så bör de ligga hyfsat nära varandra i tid också för att de ska ha nöje av varandra, eller hur tänker ni andra?
När denna har kläckts så är det 5,5 år emellan våra och det är väl lite i översta läget tycker vi( men det passade oss bäst så) men dem är ändå så pass att dem kommer kunna leka med varandra ett tag framöver men inte tillräckligt nära för att det kommer bli jobbigt med att den yngre ska göra aaaallt som den äldre gör.

Vi ville ha drygt 2år mellan våra och sonen kommer vara 2år och 5 mån när Liten kommer. Det känns perfekt för han ser verkligen fram emot att bli storebror, han har varit väldigt involverad från start osv Dessutom är han blöjfri sedan ett år då och det känns bra att inte ha två blöjbarn.

När denna har kläckts så är det 5,5 år emellan våra och det är väl lite i översta läget tycker vi( men det passade oss bäst så) men dem är ändå så pass att dem kommer kunna leka med varandra ett tag framöver men inte tillräckligt nära för att det kommer bli jobbigt med att den yngre ska göra aaaallt som den äldre gör.
Ok! Jag tänker att om man nu ska satsa på två så är väl typ 2 år mellan rätt lagom, men då lär arbetsbördan vara "ganska" tung under de första åren.

Vi ville ha drygt 2år mellan våra och sonen kommer vara 2år och 5 mån när Liten kommer. Det känns perfekt för han ser verkligen fram emot att bli storebror, han har varit väldigt involverad från start osv Dessutom är han blöjfri sedan ett år då och det känns bra att inte ha två blöjbarn.
Ja, i mitt huvud känns två år ganska lagom. :)

Största fördelen är att den stora klarar sig utmärkt själv. Skulle man få ett kolikbarn eller ett riktigt plåster så kan man ändå roa den stora utan alltförmycket krångel.
Ja, det är min största farhåga, att det kommer bli tungt med så tätt mellan graviditeterna, speciellt då sambon har ett så pass frånvarande jobb och jag tänkte försöka plugga nån gång också.

På tal om hormoner så dök Budweisers reklam med den lilla hundvalpen upp i mitt fb-flöde. Började böla som en bebis direkt bara låten gick igång och kunde inte ens kolla klart hela. :p

På tal om hormoner så dök Budweisers reklam med den lilla hundvalpen upp i mitt fb-flöde. Började böla som en bebis direkt bara låten gick igång och kunde inte ens kolla klart hela. :p

Jag kan knappt kolla på fb eller Aftonbladet längre då det finns så mycket elände. Gråter flera gånger i veckan antingen för att jag är rädd att det ska hända sonen ich mannen ngt eller för att jag är så lycklig som har dem. :o

Dannys cover på Ted Gärestads låt (som spelas hela tiden på radio :cautious:) sätter igång syndafloden då vi hade originalet på vårt bröllop.

Jag kan knappt kolla på fb eller Aftonbladet längre då det finns så mycket elände. Gråter flera gånger i veckan antingen för att jag är rädd att det ska hända sonen ich mannen ngt eller för att jag är så lycklig som har dem. :o

Dannys cover på Ted Gärestads låt (som spelas hela tiden på radio :cautious:) sätter igång syndafloden då vi hade originalet på vårt bröllop.
Haha jag scrollar för det mesta vidare när jag ser att det är något känsloframkallande på datorn eller tvn; men nu föll jag dit, satt och snyftade för mig själv medan jag fixade med tvätten. :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 162
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 096
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar