Sommarföräldrar 2017

Vi får preliminärt datum första UL vid vecka 12, men det är klart de måste jämföra måtten vid det senare ULet så att det stämmer och annars flytta. Men enligt hon igår så gör de aldrig det. Pratade med kompisen om det igår och hon har gått till samma avdelning på sina UL och sa att givetvis fick de veta könet på sin bebis (de ville det).
Till oss sa de också vid RUL att de inte ändrade datumet om det var gjort en datering vid KUB och måtten sedan verkar stämma vid RUL.

Till oss sa de också vid RUL att de inte ändrade datumet om det var gjort en datering vid KUB och måtten sedan verkar stämma vid RUL.
Jo precis, men om måtten stämmer så är det helt logiskt för mig att man inte flyttar datumen, det har jag inga problem med alls. Men denna BM sa att de "aldrig" flyttar några satta datum, då tolkade jag det som att de inte flyttar även om måtten inte överensstämmer, och det blir ju galet? Men hon kan ha uttryckt sig oklart.

Jo precis, men om måtten stämmer så är det helt logiskt för mig att man inte flyttar datumen, det har jag inga problem med alls. Men denna BM sa att de "aldrig" flyttar några satta datum, då tolkade jag det som att de inte flyttar även om måtten inte överensstämmer, och det blir ju galet? Men hon kan ha uttryckt sig oklart.

BM uttryckte sig på något liknande sätt vid vårt RUL. Minns inte exakt men ungefär: "Idag ska vi mäta men vi kommer inte att flytta ert beräknade datum".

Vi får preliminärt datum första UL vid vecka 12, men det är klart de måste jämföra måtten vid det senare ULet så att det stämmer och annars flytta. Men enligt hon igår så gör de aldrig det. Pratade med kompisen om det igår och hon har gått till samma avdelning på sina UL och sa att givetvis fick de veta könet på sin bebis (de ville det).
Jag har fått UL i Lund och de sa att om de kan datumbestämma vid Kub så ändrar de inte det vid Rul då Kub ger ett mer korrekt datum

Men
Jag är oxå i lund och till mig säger de alltid att det är rul som gäller....
Det verkar ju uppenbarligen skilja sig mellan samma landsting här också (Kalmar i mitt fall). Har man inga gemensamma riktlinjer? :confused: Nu kan just det här med RUL vs KUB ha varit luddigt uttryckt av den barnmorskan vi hade igår men jag vet åtminstone två andra grejor som skiljer sig åt mellan olika barnmorskor på samma MVC.

T.ex. fick ju jag ta om mina KUB-prover. Min BM-kompis sa att det gick fint att ta dem det första datumet, men enligt min ordinarie BM så gick det inte alls (min kompis å sin sida kontrade senare med att hon hade rätt och min BM fel, och jag vet än idag inte vem som faktiskt hade rätt :p) så jag fick ta om dem nån vecka senare. De jobbar ändå på samma MVC men verkar trots det ha olika rutiner.

Hej och hå hormoner.... Min sambo är rätt tystlåten av sig i vanliga fall men nu har han varit extremt tyst och butter de senaste dagarna. Har frågat flera gånger vad han tjurar om utan att få nåt svar. Till slut lackar ju jag ur så nu går jag runt som ett åskmoln och vägrar säga ett ljud medan han pratar på för att lätta upp stämningen.
Tydligen var det den gamla bilen som han har gått och tjurat över, han lyckades inte fixa en grej på den. Men säg det då när jag frågar flera gånger..
Detta kan ju ta priset som århundradets onödigaste gräl och jag kan bara inte sluta tjura. :devil:

@Fritidsryttare: Får du samma BM inför nästa koll får du säga att du hellre går till din seminveterinär! :devil:

Bara röklukten hade fått mig att vända i dörren. Jag har astma och förväntar mig att slippa få ett anfall triggat pga vårdpersonal...

@Fritidsryttare: Får du samma BM inför nästa koll får du säga att du hellre går till din seminveterinär! :devil:

Bara röklukten hade fått mig att vända i dörren. Jag har astma och förväntar mig att slippa få ett anfall triggat pga vårdpersonal...
Haha! Den varianten har jag faktiskt kört med hunden. Veterinärkliniken dit jag skulle för att kolla henne när hon var dräktig sist sjabblade så, antagligen p.g.a inte så rutinerad veterinär. Då avbokade jag och förklarade att vi kör med häst-ultraljudet istället, då vet jag att det böir rätt. :p Det blev soptunnelocket som fick agera brits för Mynta den gången också, hon var mindre nöjd :D:D

Jag har glömt ändra, men blev också flyttad på ultraljudet. En vecka! Åt fel håll!

Juni
6/6- MalanMjöl, 28 år första barnet- RUL säger flicka (Kph)
9/6 - Thalbaz, 28 år, första barnet (Östergötland)
9/6 - Omega, 26 år, första barnet

19/6 - Ryttla, 28 år, första barnet
20/6 - Cynthia, 32 år, första barnet
24/6 - Julmust 35 år första barnet
29/6 - Kanintant, 34 år, första barnet

Juli
2/ 7 - Humla, 31 år, första barnet (Sthlm)
17/7 - Comatose, 33 år, andra barnet (Sthlm)
20/7 - Pannkaka 40 år första barnet

Augusti
5/8 . Manhattan_2006 31 år första barnet

10/8 - hvala, 33 år, andra barnet (Sthlm)
11/8 - Fritidsryttare, 25 år, första barnet
16/8 - Fivi, 27 år, andra barnet
25/8 - Dumle_gumman, 30 år, Första barnet
26/8 - IdaV, 27 år, första barnet
30/8 - Rhinos, 27 år, andra barnet (Skaraborg)
31/8 - Rosen-Knoppen, 28år, andra barnet (Sthlm)

Jag har glömt ändra, men blev också flyttad på ultraljudet. En vecka! Åt fel håll!

Juni
9/6 - Thalbaz, 28 år, första barnet (Östergötland)

Juli

Augusti

Fy! Det är verkligen inte kul. Hur mår du förresten? Har illamåendet lagt sig?

För mig rullar allt på. Känner lite bök i magen ibland, oftast någon gång varje dag. Har blivit ganska stor och kan absolut inte dölja magen längre. Mår bra, energin har kommit tillbaka till viss del, men är fortfarande hungrig ofta ;).

För er som vill få lite mer kött på benen inför förlossningen kan jag varmt rekommendera podden Vattnet går. Programledaren har en ny gäst i varje avsnitt och de tar upp allt från helt fantastiska graviditeter och förlossningar till helt hemska sådana. Jag lyssnar på podden med jämna mellanrum och längtar lika mycket efter förlossningen varje gång (ja, det är faktiskt något jag längtar efter) :).

Så, nu när vi till slut kommit fram till ett namn passar jag på att uppdatera listan. :)

Juni

9/6 - Thalbaz, 28 år, första barnet (Östergötland), Född 17/3, Ellen, 40cm, 1205g.

Juli

Augusti

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 157
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 096
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar