Sommarföräldrar 2017

Vi ska upp till Stockholm på snabbvisit senare i veckan; sambons farmor bor i Hägersten så vi tänkte ta en tur på Heron city och dylikt. Finns det nån specifikt bra barnaffär där i krokarna? Tänker att man kan ju passa på att kika lite eftersom utbudet lär vara bättre där uppe.

Vi ska upp till Stockholm på snabbvisit senare i veckan; sambons farmor bor i Hägersten så vi tänkte ta en tur på Heron city och dylikt. Finns det nån specifikt bra barnaffär där i krokarna? Tänker att man kan ju passa på att kika lite eftersom utbudet lär vara bättre där uppe.

Hoppar in från sommartråden 2015.
I Kungens kurva finns Big baby och Babyproffsen, passar ju bra iom att ni redan är där om ni ska till Heron city.

Hua, har redan börjat gå upp i vikt. Mindre aktiv i kombination med att jag behöver äta precis _hela_tiden, gör att byxorna börjar sitta tight. :cautious: Sambon kommer hem imorgon och därefter åker vi vidare upp till Norrland i 1.5 vecka, då lär det ju inte bli mindre mat precis. Jag har fått börja återuppta mitt kaffedrickande i mindre skala, insåg att det funkar liksom inte att vara utan det för jag mådde så extremt dåligt, det var nästan värre än själva graviditeten. :P Så fort kaffe började intas igen så kan jag hålla igång nästan som vanligt om dagarna, även om jag fortfarande mår lite illa ifall jag inte äter (dvs minst en gång i timmen).

Juni
6/6- MalanMjöl, 28 år första barnet
9/6 - Thalbaz, 28 år, första barnet
19/6 - Ryttla, 28 år, första barnet
20/6 - Cynthia, 32 år, första barnet
29/6 - Kanintant, 34 år, första barnet

Juli
5/7 - Humla, 31 år, första barnet

Augusti
Positron, 27 år, andra barnet
Fivi, 27 år, andra barnet

Skriver också in mig här:) Är i v.8 och vi har redan berättat för våra närmaste. Har heller inte pratat med mvc än. Tänkte ta det sen efter nyår.
Ska bli spännande och se hur denna graviditeten kommer skilja sig ifrån förra. Än så länge känner jag mig knappt gravid, förutom den här f ö r l a m a n d e tröttheten:grin: Förra gången kunde man lägga sig och ta en liten nap om man behövde när man var ledig. Men läget är lite annat nu med en 1-åring som håller låda hela dagarna:D Har dessutom en häst att hålla igång och en hund som ska motioneras, så har inte tid att sova medans han vilar middag, för då och går vi med hunden eller så rider jag på banan med honom sovande i vagnen i hörnet.:)

Ska komma tillbaka till jobbet från föräldraledigheten nu i Januari igen. Och jag har lite ångest över att berätta för chefen att jag antagligen inte blir särskilt långvarig:o å andra sidan är det ju inte så konstigt, det blir ändå nästan 2 år emellan barnen och det är inget ovanligt.

Jag vill vara med!:D

Bara haft en mindre blödning och en mens (i slutet av oktober) sedan jag slutade amma i mitten av september och började känna igen vissa symptom från förra graviditeten så blev misstänksam och testade för en dryg vecka sen. Testet visade positivt och då fick jag en idé om att det vore den ultimata julklappen till sambon. Så igår morse när jag kom hem från jobbet berättade jag och det var nog den bästa julafton någonsin baserat på de 20 minutrarna från att jag berättade till att jag damp ner i sängen :heart

Jag vet ju inte riktigt hur långt gången jag är men skulle gissa på v. 7-9 någonting. Ringer MVC efter nyårshelgen.

Och det är väl märkligt? Jag känner lättnad för att jag knappt mår illa alls denna gången (mådde illa halva förra graviditeten) men så kommer oron krypandes, tänk om någonting är fel eftersom jag inte mår illa? Aldrig är man nöjd:meh:

Känner igen det där och jag känner likadant! Att man blir fundersam om allt verkligen står rätt till när man mår så pass bra. Det enda jag känner nu är tröttheten och lite växtvärk i livmodern ibland. Men inget illamående ännu, och jag kräktes mer halva förra graviditeten också. Det kommer nog snart för min del tror jag! Men man har ju hört att det kan skilja sig mellan graviditeter så det är bara att hålla tummarna för att det är så

Vi berättade nyheten för hela släkten på julafton. Det bllev många glada miner och lite tårar. Flera i familjen har pikat lite under flera år men hade nog tappat hoppet. Jag kommer fylla 33 innan bäbis är ute.

Just nu känns allt som en lång väntan på rul i mittet av januari. Det ömmar i magen och jag kissar ofta. Annars känns det inte särskilt mkt. V16 nu.

Vi berättade nyheten för hela släkten på julafton. Det bllev många glada miner och lite tårar. Flera i familjen har pikat lite under flera år men hade nog tappat hoppet. Jag kommer fylla 33 innan bäbis är ute.

Just nu känns allt som en lång väntan på rul i mittet av januari. Det ömmar i magen och jag kissar ofta. Annars känns det inte särskilt mkt. V16 nu.
Ung och fräsch:up:

Jag är 33 och inte gravid än, kommer vara minst 34 innan första barnet ;)

• Gilla
Reactions: Ray
Köpte mitt livs första bebisgrej idag på Big baby vid kungens kurva. Ett par bebisstrumpor för hisnande 20 kr.:D Tänkte vi skulle packa in dem i en present till svärföräldrarna på nyår som en hint om vad som komma skall. :)

Jag gjorde liknande, köpte en bäbismössa och gav när mamma fyllde, pappa och delar av vår släkt var också där! Det var väldigt uppskattat :)

Ätit en gigantisk middag ihop med sambons farmor och kusin, nu är jag så mätt och tjock om magen att den gör alldeles ont! Magen har börjat svälla nåt oerhört, vart ska detta sluta. :o Sambon sneglar konstigt på mig som inte gör annat än att tjata om mat i alla dess former. :p

Känner igen det där och jag känner likadant! Att man blir fundersam om allt verkligen står rätt till när man mår så pass bra. Det enda jag känner nu är tröttheten och lite växtvärk i livmodern ibland. Men inget illamående ännu, och jag kräktes mer halva förra graviditeten också. Det kommer nog snart för min del tror jag! Men man har ju hört att det kan skilja sig mellan graviditeter så det är bara att hålla tummarna för att det är så
Usch vad det känns tråkigt att skriva detta nu för det minsta jag vill är att göra någon annan nojig. För min del stämde funderingen, dagen efter att jag skrivit inlägget här i tråden vaknade jag av att jag drömt att jag drack öl och så blödde jag.(vadå väl sammanlänkad kropp och hjärna?!)
Men jag hade verkligen noll graviditetssymptom sedan någon vecka tillbaka och de två tidigare gånger jag varit gravid har jag haft många symptom som kommit redan 5-6 dagar innan jag skulle haft mens.

Och till er andra, stort lycka till! Jag kommer följa er lite mer på håll men flikar väl in när jag tycker att jag har nåt att tillägga för konstigt nog har man blivit intresserad av både graviditeter och barn sedan man själv blivit mamma. Det trodde jag aldrig om mig själv :rofl:

Och så vill jag poängtera att jag mår bara bra. Visst är det tråkigt men jag tänker att kroppen är fantastisk som tar hand om det själv när det inte utvecklas som det ska!:heart

Juni
6/6- MalanMjöl, 28 år första barnet
9/6 - Thalbaz, 28 år, första barnet
19/6 - Ryttla, 28 år, första barnet
20/6 - Cynthia, 32 år, första barnet
29/6 - Kanintant, 34 år, första barnet

Juli
5/7 - Humla, 31 år, första barnet

Augusti
Fivi, 27 år, andra barnet

Usch vad det känns tråkigt att skriva detta nu för det minsta jag vill är att göra någon annan nojig. För min del stämde funderingen, dagen efter att jag skrivit inlägget här i tråden vaknade jag av att jag drömt att jag drack öl och så blödde jag.(vadå väl sammanlänkad kropp och hjärna?!)
Men jag hade verkligen noll graviditetssymptom sedan någon vecka tillbaka och de två tidigare gånger jag varit gravid har jag haft många symptom som kommit redan 5-6 dagar innan jag skulle haft mens.

Och till er andra, stort lycka till! Jag kommer följa er lite mer på håll men flikar väl in när jag tycker att jag har nåt att tillägga för konstigt nog har man blivit intresserad av både graviditeter och barn sedan man själv blivit mamma. Det trodde jag aldrig om mig själv :rofl:

Och så vill jag poängtera att jag mår bara bra. Visst är det tråkigt men jag tänker att kroppen är fantastisk som tar hand om det själv när det inte utvecklas som det ska!:heart

Åh nej vad tråkigt. :(:heart

Vi berättade också för släkt och vänner kring julhelgen. En hel del glädjetårar blev det! Så skönt att äntligen kunna prata om det. Nu känns väntan eeeevighetslång fram till RUL om 4 veckor. :nailbiting: Väntar otåligt på att känna rörelser också. :love:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 096
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
632
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 087
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka