Sommarföräldrar 2017

Usch vad det känns tråkigt att skriva detta nu för det minsta jag vill är att göra någon annan nojig. För min del stämde funderingen, dagen efter att jag skrivit inlägget här i tråden vaknade jag av att jag drömt att jag drack öl och så blödde jag.(vadå väl sammanlänkad kropp och hjärna?!)
Men jag hade verkligen noll graviditetssymptom sedan någon vecka tillbaka och de två tidigare gånger jag varit gravid har jag haft många symptom som kommit redan 5-6 dagar innan jag skulle haft mens.

Och till er andra, stort lycka till! Jag kommer följa er lite mer på håll men flikar väl in när jag tycker att jag har nåt att tillägga för konstigt nog har man blivit intresserad av både graviditeter och barn sedan man själv blivit mamma. Det trodde jag aldrig om mig själv :rofl:

Och så vill jag poängtera att jag mår bara bra. Visst är det tråkigt men jag tänker att kroppen är fantastisk som tar hand om det själv när det inte utvecklas som det ska!:heart

Vad tråkigt men skönt att du mår OK iaf! Tänkte ju välkomna dig som en erfaren mamma mitt bland alla oss gröngölingar ;) Men kul att du fortsätter att titta in i tråden iaf! :)

Får välkomna @FiVi istället!

Jag har tagit hål på v 18 :eek: (vart tog tiden vägen) och vi har RUL den 13/1. Lite tidigt men åker till australien i 3 veckor tre dagar efter så det fick bli så, spänd på hur stor jag är efter semestern! Vi berättade också för sista delen av släkten julafton så nu är det helt officiellt iaf och de flesta på jobbet vet det också (ryktet sprider sig som en löpeld :D)
Min mage är helt klart större, men fortfarande ganska diffust och inte en solklar bebisbula tyvärr..
Väntar också på rörelser, har inte känt något alls just nu och är inne i en period där jag inte riktigt märker av något.

Vad tråkigt men skönt att du mår OK iaf! Tänkte ju välkomna dig som en erfaren mamma mitt bland alla oss gröngölingar ;) Men kul att du fortsätter att titta in i tråden iaf! :)

Jag har tagit hål på v 18 :eek: (vart tog tiden vägen) och vi har RUL den 13/1. Lite tidigt men åker till australien i 3 veckor tre dagar efter så det fick bli så, spänd på hur stor jag är efter semestern! Vi berättade också för sista delen av släkten julafton så nu är det helt officiellt iaf och de flesta på jobbet vet det också (ryktet sprider sig som en löpeld :D)
Min mage är helt klart större, men fortfarande ganska diffust och inte en solklar bebisbula tyvärr..
Väntar också på rörelser, har inte känt något alls just nu och är inne i en period där jag inte riktigt märker av något.
Haha erfaren :rofl:
Sonen har inte ens fyllt ett:p

Men ett gott råd kan jag bjuda på:
Läs "föda utan rädsla" redan nu i mitten av graviditeten och bläddra i den lite då och då. Jag är helt övertygad om att den gjorde stor skillnad för oss:) (Vi fick uppleva en helt fantastisk förlossning:heart)
Och packa ner en marabou chokladkaka eller något annat energirikt som du gillar för det slår alla förlossningsfikor i världen när du behöver ladda om:D

Usch vad det känns tråkigt att skriva detta nu för det minsta jag vill är att göra någon annan nojig. För min del stämde funderingen, dagen efter att jag skrivit inlägget här i tråden vaknade jag av att jag drömt att jag drack öl och så blödde jag.(vadå väl sammanlänkad kropp och hjärna?!)
Men jag hade verkligen noll graviditetssymptom sedan någon vecka tillbaka och de två tidigare gånger jag varit gravid har jag haft många symptom som kommit redan 5-6 dagar innan jag skulle haft mens.

Och till er andra, stort lycka till! Jag kommer följa er lite mer på håll men flikar väl in när jag tycker att jag har nåt att tillägga för konstigt nog har man blivit intresserad av både graviditeter och barn sedan man själv blivit mamma. Det trodde jag aldrig om mig själv :rofl:

Och så vill jag poängtera att jag mår bara bra. Visst är det tråkigt men jag tänker att kroppen är fantastisk som tar hand om det själv när det inte utvecklas som det ska!:heart

Nej fy vad tråkigt, men skönt att du mår ok!
Hur gammal är sonen? Kanske var din kropp inte redo för en till graviditet ännu:heart

Jag är inte en särskilt nojig person av mig. Jag är trots allt inte helt utan graviditetssymptom och tänker att, skulle det inte gå vägen, så är kroppen inte redo eller barnet friskt nog. Sen skulle det såklart ändå vara tråkigt om det blev så.
Jag ska dock be om ett UL när jag tar kontakt med mvc. Bara för att se att det ser ut som det ska:)

Tack så mycket!:D erfaren vet jag inte om jag skulle kalla mig själv efter ett år som mamma:p
Bättre att vara förstföderska tror jag. Inga förväntningar eller förhoppningar. Man är bara ett blankt papper! Nu blir det ju att man kommer jämföra med förra gången.
Jag hade en superbra förlossning, men är helt säker på att det var för att jag som sagt inte hade någon som helst bild över hur det skulle bli.
Sen är sonen och har vart drömungen typ. Sovit hela nätter sedan han var två månader gammal, alltid ätit bra både amning, flaska och mat och han är dessutom JÄMT nöjd och glad. Gråter nästan aldrig. Så när det gäller det "riktiga" småbarnslivet är jag också en riktig grönjöling antar jag, eftersom vi inte fått testa på det där med sömnbrist och kolik och sånt:laugh:
Hoppas på en till lika snäll bebis, men oddsen för det känns inte så höga:p

Men viktigast av allt är att allt går bra hela vägen och att det kommer ut en frisk bebis:love: sen fixar man det hur dem än blir!

Så när det gäller det "riktiga" småbarnslivet är jag också en riktig grönjöling antar jag, eftersom vi inte fått testa på det där med sömnbrist och kolik och sånt:laugh:
Hahaha jag hade det exakt likadant. Urtrevlig unge men att man ska landa med en till sån känns inte jättetroligt. Jag har aldrig tur i spel.

(av någon anledning så vill inte mina smileysar sitta kvar...)

Vad tråkigt att läsa! :( Ta hand om dig!

Jag kände mig väldigt cool inför andra barnet, har också världens finaste ett-åring som alltid har varit väldigt tillfreds med livet, bara han få vara nära så går han med på det mesta. Sen efter att vi fick veta att det var tvillingar så kastades det helt omkull... hur gör man med två på samma gång liksom??? :confused:O_o

Haha erfaren :rofl:
Sonen har inte ens fyllt ett:p

Men ett gott råd kan jag bjuda på:
Läs "föda utan rädsla" redan nu i mitten av graviditeten och bläddra i den lite då och då. Jag är helt övertygad om att den gjorde stor skillnad för oss:) (Vi fick uppleva en helt fantastisk förlossning:heart)
Och packa ner en marabou chokladkaka eller något annat energirikt som du gillar för det slår alla förlossningsfikor i världen när du behöver ladda om:D

Tack så mycket!:D erfaren vet jag inte om jag skulle kalla mig själv efter ett år som mamma:p
Bättre att vara förstföderska tror jag. Inga förväntningar eller förhoppningar. Man är bara ett blankt papper! Nu blir det ju att man kommer jämföra med förra gången.
Jag hade en superbra förlossning, men är helt säker på att det var för att jag som sagt inte hade någon som helst bild över hur det skulle bli.
Sen är sonen och har vart drömungen typ. Sovit hela nätter sedan han var två månader gammal, alltid ätit bra både amning, flaska och mat och han är dessutom JÄMT nöjd och glad. Gråter nästan aldrig. Så när det gäller det "riktiga" småbarnslivet är jag också en riktig grönjöling antar jag, eftersom vi inte fått testa på det där med sömnbrist och kolik och sånt:laugh:

Men viktigast av allt är att allt går bra hela vägen och att det kommer ut en frisk bebis:love: sen fixar man det hur dem än blir!

Ni är ju fortfarande mer erfarna än oss som inte har genomgått en förlossning, ammat osv… :D;)
Hoppas också på en drömunge men försöker ställa in mig på att det kan bli värsta tänkbara scenariot haha!

Ni är ju fortfarande mer erfarna än oss som inte har genomgått en förlossning, ammat osv… :D;)
Hoppas också på en drömunge men försöker ställa in mig på att det kan bli värsta tänkbara scenariot haha!

Jag hade exakt samma inställning förra gången och nu också. Räknar med det värsta så allt som är bättre är bra!:D räknar med en tung graviditet, en svår förlossning, krångel med amning och kolik och 2-3 års sömnbrist, haha!

Jag kände mig väldigt cool inför andra barnet, har också världens finaste ett-åring som alltid har varit väldigt tillfreds med livet, bara han få vara nära så går han med på det mesta. Sen efter att vi fick veta att det var tvillingar så kastades det helt omkull... hur gör man med två på samma gång liksom??? :confused:O_o

Wow! Jag kan tänka mig att det kom som en chock:D
Jag har många i min närhet som har tvillingar och jag har ärligt talat aldrig hört några av dem gnälla över att ha just två. Det fixar du/ni galant!:love:

• Gilla
Reactions: KJK
Nej fy vad tråkigt, men skönt att du mår ok!
Hur gammal är sonen? Kanske var din kropp inte redo för en till graviditet ännu:heart

Jag är inte en särskilt nojig person av mig. Jag är trots allt inte helt utan graviditetssymptom och tänker att, skulle det inte gå vägen, så är kroppen inte redo eller barnet friskt nog. Sen skulle det såklart ändå vara tråkigt om det blev så.
Jag ska dock be om ett UL när jag tar kontakt med mvc. Bara för att se att det ser ut som det ska:)
Han blir ett om ett par veckor. Har faktiskt inte ens tänkt på att kroppen inte skulle vara redo men så kan det kanske vara. Vi försöker inte aktivt skaffa syskon utan tar det lite som det kommer.

Skönt att du inte heller är den nojiga typen och resonerar som jag när det handlar om hur kroppen sköter sig :)

Juni
6/6- MalanMjöl, 28 år första barnet
9/6 - Thalbaz, 28 år, första barnet
19/6 - Ryttla, 28 år, första barnet
20/6 - Cynthia, 32 år, första barnet
29/6 - Kanintant, 34 år, första barnet

Juli
5/7 - Humla, 31 år, första barnet
11/7 - Comatose, 33 år, andra barnet (Sthlm)

Augusti
Fivi, 27 år, andra barnet

La in mig själv och var vi finns, kan vara kul ifall det är nån som vill bebis-dejta sen kanske!

Juni

Juli

Augusti

La in mig själv och var vi finns, kan vara kul ifall det är nån som vill bebis-dejta sen kanske!

Juni
18/6 - Julmust 35 år första barnet

Juli

Augusti

Jag verkar ha ramlat bort så petar in mig igen :).

16+5 idag och kan såklart inte låta bli att känna efter rörelser när jag sitter/ligger still. Det bubblar ju en del men kan lika gärna vara tarmrörelser.. och så känner jag min egen puls. Nån annan som börjat känna rörelser? För övrigt mår jag bra, känner av ischiasen på ena sidan till och från, ffa om jag rört mig mycket i knepiga positioner under dagen eller suttit länge i samma ställning, t ex kört bil långt. Helt hanterbart som det är nu så hoppas det inte eskalerar.

Gått upp 0,5-1 kg och fått sätta en gummisnodd i byxknappen, men andra ser nog inte minibulan än. Den ploppar numera upp tydligt nedanför naveln varje morgon för att sedan försvinna efter toalettbesök. Såklart större mage på kvällen men det är nog mest tarmar och vätska. Kan pendla upp till 1,5 kg i vikt från morgon till kväll som ogravid och det gör jag ju nu också. Väntar ivrigt på riktig bula och rörelser så att jag får mån sorts bekräftelse på liv därinne men antar att jag snällt får vänta på RUL 20/1 :p. Hur har ni andra det med bula och viktökning?

Mitt uppdaterade datum har också försvunnit, verkar ha blivit en tidigare lista som kopierats nånstans. Hoppas det inte är något mer som fallit bort

Juni

Juli
2/ 7 - Humla, 31 år, första barnet (Sthlm)

Augusti

Juni

Juli

Augusti

Jag verkar ha ramlat bort så petar in mig igen :).

16+5 idag och kan såklart inte låta bli att känna efter rörelser när jag sitter/ligger still. Det bubblar ju en del men kan lika gärna vara tarmrörelser.. och så känner jag min egen puls. Nån annan som börjat känna rörelser? För övrigt mår jag bra, känner av ischiasen på ena sidan till och från, ffa om jag rört mig mycket i knepiga positioner under dagen eller suttit länge i samma ställning, t ex kört bil långt. Helt hanterbart som det är nu så hoppas det inte eskalerar.

Gått upp 0,5-1 kg och fått sätta en gummisnodd i byxknappen, men andra ser nog inte minibulan än. Den ploppar numera upp tydligt nedanför naveln varje morgon för att sedan försvinna efter toalettbesök. Såklart större mage på kvällen men det är nog mest tarmar och vätska. Kan pendla upp till 1,5 kg i vikt från morgon till kväll som ogravid och det gör jag ju nu också. Väntar ivrigt på riktig bula och rörelser så att jag får mån sorts bekräftelse på liv därinne men antar att jag snällt får vänta på RUL 20/1 :p. Hur har ni andra det med bula och viktökning?

Försöker också komma ihåg att känna efter rörelser men har inte märkt något nytt som kunde vara rörelser ännu iaf. Mår också helt OK, känner av bäckenet lite efter jag har ridit eller om jag suttit mycket men helt hanterbart fortfarande.
Har medvetet undgått vågen då jag mest kommer bli deprimerad över uppgången, gissar på iaf 3 kg upp.. Min mage har blivit märkbart större denna veckan känns det som, får nog leva i klänningar när vi reser till australien för tror inte jag har några shorts som passar även om mina byxor fortfarande passar (typ stretch i allihop :D)

Vaknade i morse med insikten att vi blir föräldrar i år. :eek: Mådde bajs verkligen hela förmiddagen, somnade i svärföräldrarnas kökssoffa kl 10 och sov till 13, sen mådde jag mycket bättre! Varit ute på en liten promenad och har börjat sitta in svärfars unghäst. Skööönt med semester!

Berättat för sambons familj, de blev jätteglada och svärmor pratar om allt hon ska sticka. Väldigt roligt med ett så positivt mottagande, älskar mina svärföräldrar. :love:

Smyger in här :o
Plussade på julaftonsmorgon och har nog inte hunnit smälta ännu att jag är gravid. Har en 1,5 åring som är född Juni 2015. Vi hade tänkt vänta med syskon men det blev en liten hoppsan :D Så oplanerat som det bara kunde bli.
Känns spännande och läskigt på samma gång. Går in i v.7 (6+0) på onsdag. Mår änsåläng helt ganska. Lite molande i livmodern, trött och smått illamående ibland. Kräkts 2 gånger. Men om man jämför från förra graviditeten där jag mådde extremt illa och kräktes 20-35gånger/dag från v6 fram till v.17 och sen fortsatte kräkas 5-6gånger/dag till samma dag som sonen föddes mår jag finemang :D Men allt kan ju hända så ska skrika hej än :crazy:

Juni

Juli
2/ 7 - Humla, 31 år, första barnet (Sthlm)

Augusti
29/8 - Rosen-Knoppen, 28år, andra barnet (Sthlm)

Hur har ni andra det med bula och viktökning?

Har faktiskt inte vägt mig efter julens frossande. :nailbiting: Vinterjackan går att stänga med nöd och näppe. Går uteslutande runt i leggings/jeggings eller träningsbyxor istället för jeans. :up:Kan inte längre "dra in" magen, det vanliga magdallret putar ut men någon söt liten bula har jag inte.

Och jag har börjat använda pallen när jag sitter upp på märren. :angel:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 106
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
633
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 087
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka