Sommarföräldrar 2017

Något illamående kom aldrig, och nu är det väl osannolikt att det ska komma, är i vecka 13 nu.
Har generellt mått bra, förutom trötthet några veckor så har det mest varit lindriga symtom som varit kortvarigt. Typ ökad törst nån vecka, kissat mycket på natten nån vecka och ökad hunger under ett par veckor.

Just nu mår jag ungefär som vanligt. Magen börjar bli större, kan inte ha mina jeans mer än en kort stund utan att få ont, och har gummisnodd istället för att knäppa arbetsbyxorna.

Något illamående kom aldrig, och nu är det väl osannolikt att det ska komma, är i vecka 13 nu.
Har generellt mått bra, förutom trötthet några veckor så har det mest varit lindriga symtom som varit kortvarigt. Typ ökad törst nån vecka, kissat mycket på natten nån vecka och ökad hunger under ett par veckor.

Just nu mår jag ungefär som vanligt. Magen börjar bli större, kan inte ha mina jeans mer än en kort stund utan att få ont, och har gummisnodd istället för att knäppa arbetsbyxorna.

Mitt illamående har kommit senaste veckan typ, är i v30! Inte så att jag mår dåligt och inte kan hantera det men det har ändå kommit sent :p men läste nånstans att det är så mycket hormoner i omlopp nu när barnet växer så att man kan må illa!

Det har börjat spänna i min vänstra ljumske när jag går. Typ som en sträckning liksom. Kan det ha med graviditeten att göra eller har jag bara gjort nåt dumt?

Det har börjat spänna i min vänstra ljumske när jag går. Typ som en sträckning liksom. Kan det ha med graviditeten att göra eller har jag bara gjort nåt dumt?

Jag tycker det låter lite som foglossning. Håller tummarna för att det inte är det, min har börjat bråka mer. :crazy: Nu har jag i alla fall ledigt i 2v, hoppas det blir bättre av det.

Jag tycker det låter lite som foglossning. Håller tummarna för att det inte är det, min har börjat bråka mer. :crazy: Nu har jag i alla fall ledigt i 2v, hoppas det blir bättre av det.
Alltså jag googlade och tyckte också det lät som det (fick ondare/mer besvär på kvällen, utlöstes när jag gick osv), men så tidigt? Idag känner jag inte av det men har inte gått så mycket heller. Hoppas vid gud att jag slipper det. :(

Alltså jag googlade och tyckte också det lät som det (fick ondare/mer besvär på kvällen, utlöstes när jag gick osv), men så tidigt? Idag känner jag inte av det men har inte gått så mycket heller. Hoppas vid gud att jag slipper det. :(
Jag fick foglossning i vecka 14 med sonen och i vecka 8 denna gången

Min kom rätt tidigt men jag kände mest av den efter ridning, första gången var nog runt v 6.

Höll det sig på en vettig nivå eller blev det sämre fort? Kunde du fortsätta rida och så?

Det gjorde mest ont att gå ett par minuter efter att man hoppat av, sedan släppte det. Jag rider fortfarande, mår så mycket bättre psykiskt om jag får rida, men det blir mest ut i skogen då fogarna är mer nöjda med det. Longering och tömkörning däremot fungerar riktigt dåligt, då kan jag få rätt ont. Det har hållt sig ganska bra fram tills nu men jag försöker tänka på hur jag rör mig och sitter för att inte förvärra. Nu har jag en höft som krånglar, går jag på fel sätt gör det rätt så ont men hoppas den skärper till sig lite när jag sitter mer stilla.

Det gjorde mest ont att gå ett par minuter efter att man hoppat av, sedan släppte det. Jag rider fortfarande, mår så mycket bättre psykiskt om jag får rida, men det blir mest ut i skogen då fogarna är mer nöjda med det. Longering och tömkörning däremot fungerar riktigt dåligt, då kan jag få rätt ont. Det har hållt sig ganska bra fram tills nu men jag försöker tänka på hur jag rör mig och sitter för att inte förvärra. Nu har jag en höft som krånglar, går jag på fel sätt gör det rätt så ont men hoppas den skärper till sig lite när jag sitter mer stilla.
Det låter iallafall som att du har det överkomligt, trist med höften bara. Då hoppas jag att mina fogar också håller sig på mattan och att det inte blir värre än det lilla jag har känt av hittills. :)

Har haft min bästa dag sen jag plussade tror jag. Helt fantastiskt för jag har kunnat hålla (nästan) samma tempo som jag brukar. Började med att handla på ica strax efter 07, SÅ skönt att kunna gå där inne utan att behöva trängas med en massa folk, gick och knaprade frenetiskt på pepparkakor under hela tiden jag var där inne, gjorde underverk mot illamåendet. :P
Sen vidare mot stallet för att släppa ut hästen, gå med henne och borsta de andra. Bytte ut pepparkakorna mot salt och vinägerchips, helt perfekt för att hålla blodsockret i schack!

Nu under eftermiddagen har jag städat ur en box, mockat hage och städat bilen, ska strax iväg och handla de sista julklapparna och sen släppa in häst. Kan ju inte påstå att min "diet" är något vidare nyttig, men äter mat och frukt mellan varven också. Tänker att i det här skedet så är jag inte riktigt i skick att själv bestämma vad jag ska äta eller inte utan magen får bestämma. Fogarna håller sig i schack, knappt känt nåt än så länge, förhoppningsvis håller det i sig. :)

Som väntat fattade mamma misstankar typ så fort jag kom innan för dörren igår och min mage fick en konstig blick. :p Den var ju inte jättediskret å andra sidan i en halvtajt collegetröja och fullproppad med mat och godis. När de fick UL-bilden när vi öppnade julklappar sade hon att hon väntat hela kvällen på att vi skulle säga något.

Jag tror även att jag har känt liten. :love: Både igår och i förrgår kändes det som den fort runt där inne och det var lite fel ställe och höll på för länge för att vara tarmarna som jag normalt inte brukar känna ändå. Jag kände rörelser tidigt förra gången med så jag har väntat i minst en vecka på att den ska ge sig till känna. :)

I övrigt var inte mina fogar jätteimponerade av att spendera större delen av dagen sittandes i olika soffor...

Vi berättade för båda familjerna igår, trodde de skulle märka hur tjock jag blivit direkt men folk verkar titta mindre på ens mage än man tror och så hade jag valt de enda kläderna jag äger som inte sitter tajt i midjan (en klänning med högt liv). I min familj var det lugnt och syrran blev nog ganska förvånad, hon trodde nog inte vi ville ha, min bror och föräldrar vet ju om våra tidigare försök.
I sambons familj blev hans mamma smått hysterisk, hon har tjatat om barnbarn i typ 20 år och ingen av sambons syskon har kunnat få barn trots att de velat så ja, vi fasade lite för att berätta men hon tog det ändå ganska samlat vilket var skönt (hon har liksom ingen känsla för att syskonen kan tycka det är jobbigt när det inte gått bra för dom, misstänker hon har någon form av diagnos som gör att det sociala inte riktigt funkar men det är en helt annan diskussion). Vi har/ska även prata med syskon och partners om att vi tänker på dom och att vi inte vill att det ska bli jobbigt för dom och att vi har full förståelse för om de tycker det är kämpigt men iaf det äldre syskonet med partner är bara glad för vår skull och jag misstänker att de kommer få en väldigt nära och fin relation med den lilla sen.

Jag hade en bra dag igår också, tack och lov eftersom jag körde 40 mil för att fira jul på två ställen, hade dött lite om jag mått som jag gör idag t.ex. :D Först var jag hos mamma, hon vet ju om graviditeten och tycker det ska bli såå spännande att bli mormor.

Nästa ställe jag var hos är som en extra-familj, är uppvuxen där i princip. Hade tänkt vänta med att säga nåt till dem men då dottern i huset (inte känd för sin taktiska sida precis...) slungade ut frågan när det var dags för mig att klämma ur mig en unge och dessutom spann vidare på ämnet så blev det ju lite svårt att ljuga..
De blev också jätteglada så det var roligt. Nu är det bara svärföräldrarna kvar att berätta för och sen en del vänner och bekanta.

Kände av fogarna/ljumsken efter allt sittande igår och min mage har börjat svullna rätt rejält ner mot ljumskarna, ser ut som en liten bebismage men är bara tarmar antar jag.

Idag är en sämre dag men ska försöka ta mig samman och städa lite här hemma iaf och gå ut med hunden. Är bortbjuden ikväll till kompisar, mindre sugen på det just nu men måste ut och träffa folk känner jag. :)

Juni
6/6- MalanMjöl, 28 år första barnet
9/6 - Thalbaz, 28 år, första barnet
19/6 - Ryttla, 28 år, första barnet
20/6 - Cynthia, 32 år, första barnet
29/6 - Kanintant, 34 år, första barnet

Juli
5/7 - Humla, 31 år, första barnet

Augusti
Positron, 27 år, andra barnet

Jag vill vara med!:D

Bara haft en mindre blödning och en mens (i slutet av oktober) sedan jag slutade amma i mitten av september och började känna igen vissa symptom från förra graviditeten så blev misstänksam och testade för en dryg vecka sen. Testet visade positivt och då fick jag en idé om att det vore den ultimata julklappen till sambon. Så igår morse när jag kom hem från jobbet berättade jag och det var nog den bästa julafton någonsin baserat på de 20 minutrarna från att jag berättade till att jag damp ner i sängen :heart

Jag vet ju inte riktigt hur långt gången jag är men skulle gissa på v. 7-9 någonting. Ringer MVC efter nyårshelgen.

Och det är väl märkligt? Jag känner lättnad för att jag knappt mår illa alls denna gången (mådde illa halva förra graviditeten) men så kommer oron krypandes, tänk om någonting är fel eftersom jag inte mår illa? Aldrig är man nöjd:meh:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 096
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
632
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 087
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka