Sommarföräldrar 2017

Jag var också lite osäker just gällande möhippa (vi har inte babyshowers i vårt gäng) men jag pratade med bästa vännen och hon bad mig beskriva den ultimata möhippan.

Jag sa såhär:
Inget pinsamt
God frukost eller brunch
Något aktivt
Något lite lugnare
God middag

Jag blev överraskad men en superbra brunch hemma hos oss, fick på mig en brandmanshjälm med slöja (helt ok). Sedan provade vi på poledancing (sjukt jobbigt), laserdome, 5-kamp, vinprovning hos en av vännerna (med ngn som höll i det) samt en riktigt god middag som vi hjälptes åt att laga.

Det var så jag och vi hade jättekul just för att de tog till sig vad jag önskade. :love:

Bästa vännen önskar sig ngn typ av weekend bara hon och jag den dagen hon tänker gifta sig. Det kommer hon få också :)

Jag var också lite osäker just gällande möhippa (vi har inte babyshowers i vårt gäng) men jag pratade med bästa vännen och hon bad mig beskriva den ultimata möhippan.

Jag sa såhär:
Inget pinsamt
God frukost eller brunch
Något aktivt
Något lite lugnare
God middag

Jag blev överraskad men en superbra brunch hemma hos oss, fick på mig en brandmanshjälm med slöja (helt ok). Sedan provade vi på poledancing (sjukt jobbigt), laserdome, 5-kamp, vinprovning hos en av vännerna (med ngn som höll i det) samt en riktigt god middag som vi hjälptes åt att laga.

Det var så jag och vi hade jättekul just för att de tog till sig vad jag önskade. :love:

Bästa vännen önskar sig ngn typ av weekend bara hon och jag den dagen hon tänker gifta sig. Det kommer hon få också :)
Det låter ju som att du hade en fantastisk möhippa! Då jag lär vara höggravid lagom till bröllopet så gör jag gärna något lugnare, (läs: ligger som en däckad säl i ett isbad ;) ), men brunch och sen nån riktigt god middag lät underbart! Älskar ju mat :)

Det låter ju som att du hade en fantastisk möhippa! Då jag lär vara höggravid lagom till bröllopet så gör jag gärna något lugnare, (läs: ligger som en däckad säl i ett isbad ;) ), men brunch och sen nån riktigt god middag lät underbart! Älskar ju mat :)

Kanske lite fotmassage också om du kommer vara höggravid ;)

Har gått runt i timtal och längtat efter en saftig högrevsburgare med extra allt på. Hade illamåendet från helvetet när jag gick runt i affären och handlade, men uthärdade. Var så hungrig när jag kom hem från sista stallet att hela magen vrålade. Satte äntligen tänderna i min efterlängtade burgare och vad händer? Jo, jag blir spyfärdig efter en tugga och därefter proppmätt! :arghh::arghh::arghh::turd: Smoothiesarna som jag sörplat i mig under dagen håller mig ju knappast mätt nån längre stund, men mina vitaminnivåer lär skjuta i höjden p.g.a all frukt jag får i mig.

Nu har min vänstra höft gett upp efter ca 45 minuters aktiv ridning på banan men det var så värt det, den återhämtar sig förhoppningsvis under natten. :D

Ni som kräks under graviditeten, hur löser ni det praktiskt? Jobbar ni på som vanligt, stannar ni hemma när det är som värst? Jag har skola idag egentligen och tenta imorgon och mår verkligen inget vidare, sitter med en hink bredvid mig, känns övermäktigt att ens öppna boken. Skulle antagligen behöva äta men inte helt enkelt när det känns som att det skulle komma upp direkt igen.

Ni som kräks under graviditeten, hur löser ni det praktiskt? Jobbar ni på som vanligt, stannar ni hemma när det är som värst? Jag har skola idag egentligen och tenta imorgon och mår verkligen inget vidare, sitter med en hink bredvid mig, känns övermäktigt att ens öppna boken. Skulle antagligen behöva äta men inte helt enkelt när det känns som att det skulle komma upp direkt igen.

Gurka, sockerärtor/sugarsnaps, tuggummi, proteinbars och citronvatten levde jag på i somras för att kunna jobba ö h t. Undvek starka lukter och den mesta maten så mycket jag kunde. Tillät mig själv att stanna upp och andas fokuserat när illamåendet började komma.
Hade jag dock inte jobbat natt största delen av sommaren så hade jag nog varit hemma "sjuk" mycket.

Gurka, sockerärtor/sugarsnaps, tuggummi, proteinbars och citronvatten levde jag på i somras för att kunna jobba ö h t. Undvek starka lukter och den mesta maten så mycket jag kunde. Tillät mig själv att stanna upp och andas fokuserat när illamåendet började komma.
Hade jag dock inte jobbat natt största delen av sommaren så hade jag nog varit hemma "sjuk" mycket.
Sitter och försöker förtvivlat tugga i mig en banan, det är närmare till köket än till sovrummet där mina älskade clementiner ligger. Kan knappt gå upprätt utan att det känns som att magsäcken ska vända sig ut och in. Mat i all ära men man ska kunna laga den också, just nu känns det övermäktigt att ens skala en banan. Åt du saker som du ändå kände att du var lite sugen på eller bara tvingade du i dig? Allt jag tänker på i matväg får mig att vilja spy. Sitter som ett kolli i soffan böjd över hinken....

Sitter och försöker förtvivlat tugga i mig en banan, det är närmare till köket än till sovrummet där mina älskade clementiner ligger. Kan knappt gå upprätt utan att det känns som att magsäcken ska vända sig ut och in. Mat i all ära men man ska kunna laga den också, just nu känns det övermäktigt att ens skala en banan. Åt du saker som du ändå kände att du var lite sugen på eller bara tvingade du i dig? Allt jag tänker på i matväg får mig att vilja spy. Sitter som ett kolli i soffan böjd över hinken....
Jag åt det jag var sugen på, d v s sugarsnaps och gurka. Hade små påsar med ärtorna i jackfickan, i väskan, i bilen... Och citron i vattnet. Tuggade tuggummi för att få en fräsch känsla. Tuggade ärtor eller tuggummi mer eller mindre hela tiden.

Har du provat åksjuketabletter?

Skorpor, russin, kex och sånt som många andra pratar varmt om gjorde det bara värre för mig. En del behöver äta hela tiden, andra kan inte äta alls.

Men det viktigaste just nu är att du får i dig vätska, som du får behålla. Sen kan du börja prova dig fram till vad som funkar.

Min räddning de värsta veckorna var postafen, Seaband och chips (ej smaksatta).

Jag åt det jag var sugen på, d v s sugarsnaps och gurka. Hade små påsar med ärtorna i jackfickan, i väskan, i bilen... Och citron i vattnet. Tuggade tuggummi för att få en fräsch känsla. Tuggade ärtor eller tuggummi mer eller mindre hela tiden.

Har du provat åksjuketabletter?
Jag var inne på Apoteket och frågade om det för några dagar sen, då mådde jag inte hälften så illa som jag gör nu. Då sa hon som jobbade där att det står i bipacksedeln att det skall tas i nödfall typ. Jag kände väl att det var rätt överkomligt (då) men idag skulle de ha varit tacksamma att ha, blotta tanken på att ta mig ut bland folk får mig dock lätt gråtfärdig för tillfället. Bananen gjorde väl lite skillnad för stunden så ska försöka laga lite lunch här som jag förhoppningsvis kan äta av under dagen.

Skorpor, russin, kex och sånt som många andra pratar varmt om gjorde det bara värre för mig. En del behöver äta hela tiden, andra kan inte äta alls.

Men det viktigaste just nu är att du får i dig vätska, som du får behålla. Sen kan du börja prova dig fram till vad som funkar.
Rooibos-te är typ det enda jag är sugen på. Fick knappt ens i mig kaffe i morse trots att jag skurit ner med hälften. Dricker väldigt dåligt i vanliga fall, har ingen normal "törstreflex" så kan gå dagar utan att jag dricker annat än kaffe men ska verkligen försöka skärpa mig. Har resorb hemma också.

När det var som värst för mig fick det gå max en timme mellan att jag åt. Det bästa var torra saker som kex. Varm blåbärssoppa var inte bra, den kom upp lika fort igen.
Jag har inga mer bra tips men håller tummarna för att det ger sig snart.

Tre dagar kvar på jobbet innan jul. Hur ska jag orka?

När det var som värst för mig fick det gå max en timme mellan att jag åt. Det bästa var torra saker som kex. Varm blåbärssoppa var inte bra, den kom upp lika fort igen.
Jag har inga mer bra tips men håller tummarna för att det ger sig snart.

Tre dagar kvar på jobbet innan jul. Hur ska jag orka?
Tack, jag tror tyvärr att detsamma kommer gälla här. Gick bra en stund efter bananen, sen började jag må illa igen. Provsmakade maten o mådde lite bättre igen. Får försöka komma ihåg att alltid ha något nära till hands så att jag slipper de där extrema anfallen. Verkar vara värst på morgonen, vaknat de senaste nätterna av att jag mått illa när blodsockret dalat osv.

Hoppas detta var sista listan nu, uppdaterat mitt datum.

Juni

6/6- MalanMjöl, 28 år första barnet
9/6 - Thalbaz, 28 år, första barnet
18/6 - Cynthia, 32 år, första barnet
19/6 - Ryttla, 28 år, första barnet
29/6 - Kanintant, 34 år, första barnet

Juli
5/7 - Humla, 31 år, första barnet

Augusti

Idag har vi varit på UL och KUB. Allt såg bra ut! Känns som man äntligen kan andas ut.

Vi fick hålla på ett bra tag innan bebis behagade lägga sig rätt så hon kunde mäta nacken, men jag hade nog kunnat ligga där och titta hur länge som helst. Så himla fascinerande att få titta "live" på hur den lilla bökade runt och vinkade och grejade. Så mycket detaljer man ser så här tidigt ändå. Blev tillbakaflyttad 3 dagar från första uträkningen och inte en hel vecka som allra första ultraljudet visade.
Skönt för sambon att vara med idag med och få se att det faktiskt är en liten mini-människa där inne.

Kräktes från v 8 och fram tills förra veckan. Dock glesare och glesare från v 26 (om inte minnet är helt åt skogen). Idag kräks jag ungefär 1-3 gånger månaden.

Jag klarade inte jobbet utan mina kära lergigan Comp. Då kunde jag spy på morgonen och sen va det bra. Jag blev lite piggare av tabletterna med vilket va välkommet. Vanliga lergigan däckade jag av och även postafen.

Åt mycket rån, kex och swebars.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 088
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
632
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 084
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka