Sommarföräldrar 2017

Jag önskar nästan att jag kräktes, jag har jättesvårt att göra det. Nu har jag istället ett förlamande illamående så jag har varit sängliggande i princip hela dagen och inte kunnat plugga nånting. Känns nästan som influensan bortsett från muskelvärken och febern. Spelar ingen roll om jag äter eller ej, mår lika dåligt för det men har petat i mig lite käk nu under eftermiddagen trots att magen vänder sig av blotta tanken... Får försöka fixa lergigan comp imorgon om jag mår bättre då. Testat de där seabanden idag igen men det är verkligen noll skillnad.

Juni
6/6- MalanMjöl, 28 år första barnet
9/6 - Thalbaz, 28 år, första barnet
19/6 - Ryttla, 28 år, första barnet
20/6 - Cynthia, 32 år, första barnet
29/6 - Kanintant, 34 år, första barnet

Juli
5/7 - Humla, 31 år, första barnet

Augusti

Jag har glömt ändra mitt datum. Det är 20e som gäller!

Imorse blev jag sådär löjligt glad, för första gången i 14+2 kunde jag verkligen se en babybula och inte bara en odefinierbart större mage :):love::banana:.
Livmodern stod verkligen rakt ut från en liten bit under naveln och kanske 1,5 dm ner mot blygdbenet. Var tvungen att fota så att jag vet att jag inte inbillade mig.
Sen gick jag på toa och då försvann den tillbaka ner i (nästan) osynligheten igen :grin:

Ni som kräks under graviditeten, hur löser ni det praktiskt? Jobbar ni på som vanligt, stannar ni hemma när det är som värst? Jag har skola idag egentligen och tenta imorgon och mår verkligen inget vidare, sitter med en hink bredvid mig, känns övermäktigt att ens öppna boken. Skulle antagligen behöva äta men inte helt enkelt när det känns som att det skulle komma upp direkt igen.

Jag har jobbat på och tar mig till toalett/papperskorg så fort jag kan. Försöker småäta för att hålla det på hanterbar nivå. Jag kräks fortfarande, men upplever att jag kräks mindre nu när en del stress är borta.
Det är ju väldigt individuellt om det funkar eller ej.
Det som hindrar mig från att jobba heltid nu är bäckensmärtorna.

Jag har jobbat på och tar mig till toalett/papperskorg så fort jag kan. Försöker småäta för att hålla det på hanterbar nivå. Jag kräks fortfarande, men upplever att jag kräks mindre nu när en del stress är borta.
Det är ju väldigt individuellt om det funkar eller ej.
Det som hindrar mig från att jobba heltid nu är bäckensmärtorna.

Jag är i v 25, det lättar ju för de flesta innan det.

Juni
18/6 - Julmust, 35 år, första barnet

Juli
5/7 - Humla, 31 år, första barnet

Augusti

(Lade till Julmust som föll bort i den senaste listan. Saknar vi någon annan?)

Förlåt och varning för gnäll-inlägg igen, känner mig som världens gnällspik.
Är inne på dag 2 av totalt sängliggande... Vaknade 05, mådde skit. Släpade mig ut till stallen runt 09, kom hem 11 och sen har jag blivit liggande. Enda gången jag mår bra är när jag sover.

Har börjat få kräkreflexer så fort jag stoppar nåt i munnen men än så länge har jag fått behålla det. Allt i matväg är äckligt. Petade i mig några pepparkakor i bilen i morse, sen har jag sörplat i mig mindre portioner av vaniljyoghurt men mår ju fan bara ännu sämre. Ska det vara så här i flera veckor? :cry:
Ska försöka släpa mig iväg till apoteket om en stund...

Just det, sambon ringde igår och släppte den roliga nyheten att han kanske får jobba över, dvs han kommer inte hem på onsdag eventuellt. Behöver jag säga att jag inte blev så glad? :p

Förlåt och varning för gnäll-inlägg igen, känner mig som världens gnällspik.
Är inne på dag 2 av totalt sängliggande... Vaknade 05, mådde skit. Släpade mig ut till stallen runt 09, kom hem 11 och sen har jag blivit liggande. Enda gången jag mår bra är när jag sover.

Har börjat få kräkreflexer så fort jag stoppar nåt i munnen men än så länge har jag fått behålla det. Allt i matväg är äckligt. Petade i mig några pepparkakor i bilen i morse, sen har jag sörplat i mig mindre portioner av vaniljyoghurt men mår ju fan bara ännu sämre. Ska det vara så här i flera veckor? :cry:
Ska försöka släpa mig iväg till apoteket om en stund...

Ring Mvc och be om lergigan Comp. Det är värt att slippa må så illa och slippa va helt däckad ❤️

Gud vad jag lider med er som mår skit. Fy sjutton :( Jag är evinnerligt tacksam att jag kom lindrigt undan, hoppas ert släpper snart. Mitt illamående och värsta trötthet kom v. 7 och släppte runt v. 10-11.

Stor kram till er :heart

Gud vad jag lider med er som mår skit. Fy sjutton :( Jag är evinnerligt tacksam att jag kom lindrigt undan, hoppas ert släpper snart. Mitt illamående och värsta trötthet kom v. 7 och släppte runt v. 10-11.

Stor kram till er :heart
kan inte annat än att hålla med! Aldrig fel att på perspektiv på tillvaron, mina 3-4 veckor med trötthet och lite illamående känns som en baggis förhållande till ert mående! :o

Woho, vaknade i morse och kände mig typ 100 gånger bättre än de senaste dagarna! Lite illamående och så absolut, men inte den här förlamande känslan av att jag knappt kan ta mig ur sängen! Känner mig nästan pigg och sitter och äter frukost :bump::banana: Hoppas verkligen att det håller i sig och att jag led av nån bacill eller nåt, jag har fått ett par liknande "anfall" sen i somras, att jag bara ligger helt utslagen på soffan en eller två dagar, minus illamåendet då. Tror nästan det är stressutlöst på nåt vis då det kommer och försvinner utan förvarning.

Ni som kräks under graviditeten, hur löser ni det praktiskt? Jobbar ni på som vanligt, stannar ni hemma när det är som värst? Jag har skola idag egentligen och tenta imorgon och mår verkligen inget vidare, sitter med en hink bredvid mig, känns övermäktigt att ens öppna boken. Skulle antagligen behöva äta men inte helt enkelt när det känns som att det skulle komma upp direkt igen.

Jag klarar inte att jobba. Jag kräks upp till 25 gånger per dag och illamåendet blir så mycket värre av minsta lilla stress, det går liksom inte. Jag orkar inte ens duscha för vattenångan får mig att spy. Rör mig bara mellan soffan och toaletten.

Nu har jag fått ny medicin, Ondansetron (samma som man ger till cancerpatienter mot illamående) och peppar, peppar, lite bättre är det. Är sjukskriven till mitten av januari och hoppas verkligen att jag mår bättre då!

Jag klarar inte att jobba. Jag kräks upp till 25 gånger per dag och illamåendet blir så mycket värre av minsta lilla stress, det går liksom inte. Jag orkar inte ens duscha för vattenångan får mig att spy. Rör mig bara mellan soffan och toaletten.

Nu har jag fått ny medicin, Ondansetron (samma som man ger till cancerpatienter mot illamående) och peppar, peppar, lite bättre är det. Är sjukskriven till mitten av januari och hoppas verkligen att jag mår bättre då!
Herregud, har du klarat att bo hemma hela tiden eller har du varit inlagd? Det låter helt fruktansvärt, mitt eget mående är en bagatell i sammanhanget.

Herregud, har du klarat att bo hemma hela tiden eller har du varit inlagd? Det låter helt fruktansvärt, mitt eget mående är en bagatell i sammanhanget.

Nä det är ju hemskt att må illa, så jag tror att du också har det skitjobbigt!

Ja jag bor hemma och nu har det ju lugnat sig lite, men om jag får en omgång till rekommenderade min läkare att jag läggs in med dropp.

Nu ska jag bege mig till Täby centrum för att handla julklappar. Typ det dummaste man kan göra tror jag, men jag har skjutit upp det så länge och på ett sätt ska det bli kul att se folk igen, så jag hoppas att det blir okej. Wish me luck!

Nä det är ju hemskt att må illa, så jag tror att du också har det skitjobbigt!

Ja jag bor hemma och nu har det ju lugnat sig lite, men om jag får en omgång till rekommenderade min läkare att jag läggs in med dropp.

Nu ska jag bege mig till Täby centrum för att handla julklappar. Typ det dummaste man kan göra tror jag, men jag har skjutit upp det så länge och på ett sätt ska det bli kul att se folk igen, så jag hoppas att det blir okej. Wish me luck!
Jag var nere i stan för en vecka sen och handlade lite klappar, har fortfarande några kvar men drar på det då jag mår som jag gör, vill inte ens åka ner till Ica-butiken då jag är rädd att jag ska börja spy i affären eller nåt, mår fruktansvärt illa av lukter.
Hoppas det går bra för dig att handla julklappar!

Juni
18/6 - Julmust, 35 år, första barnet

Juli
2/7 - Humla, 31 år, första barnet

Augusti

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 088
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
632
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 084
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka