Hur mycket clementiner får man äta då? Mår så *piip* illa och det är bara de där clementinerna som lyckas hålla illamåendet i schack. Fattar att jag kanske inte behöver vräka i mig 10 st som igår men är typ 5/dag ok? Käkat en hittills...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur mycket clementiner får man äta då? Mår så *piip* illa och det är bara de där clementinerna som lyckas hålla illamåendet i schack. Fattar att jag kanske inte behöver vräka i mig 10 st som igår men är typ 5/dag ok? Käkat en hittills...
Nästa paket får bli ekologiska, brukar inte gilla clementiner vanligtvis så bara grabbade tag i ett nät när jag såg att de var på extrapris, ett lustigt infall. Trodde inte riktigt att de skulle spela en så här viktig roll i mitt näringsintag.Försök köpa ekologiska. Citrusfrukter generellt är hårt besprutade. Men vindruvor är värre
Nästa paket får bli ekologiska, brukar inte gilla clementiner vanligtvis så bara grabbade tag i ett nät när jag såg att de var på extrapris, ett lustigt infall. Trodde inte riktigt att de skulle spela en så här viktig roll i mitt näringsintag.
Herregud, nu blev jag sugen på det _också_ Allt som är syrligt och friskt tenderar att kicka igång min hjärna totalt. Sniglade runt på Ica igår innan brandlarmet gick på jakt efter lämpliga saker att göra fruktsmoothies på. Nu hann jag aldrig så långt som till kassan tack och lov men jag lär proppa varukorgen full med sånt idag istället.Jag förstår dig. Jag levde på fryst mango med pressad citron på några veckor.
Herregud, nu blev jag sugen på det _också_ Allt som är syrligt och friskt tenderar att kicka igång min hjärna totalt. Sniglade runt på Ica igår innan brandlarmet gick på jakt efter lämpliga saker att göra fruktsmoothies på. Nu hann jag aldrig så långt som till kassan tack och lov men jag lär proppa varukorgen full med sånt idag istället.
Suttit på den där babyshowern hela eftermiddagen/kvällen. Älskar min kompis och jag älskar fika men det är inte riktigt min cup of tea. Gänget älskar att anordna såna här grejor och jag känner mest att jag kommer leva i skräck för att de gör nåt sånt här för mig. Får man säga nej redan innan? Vet ju att de isf kommer hemlighålla det för mig också, så ska jag liksom röja en grej som aldrig kommer komma på tal? Samma med möhippa...
Sambon tycker ju vi ska gifta oss nu när vi väntar barn och har planerat allt enligt egen utsago. Önskar mig en lugn tillställning bara han och jag på en bergstopp nånstans i Norrland men det lär ju inte ske, dels för att han vill gifta sig till sommaren och jag orkar knappt bestiga de där bergen ens när jag är ogravid och sen lär inte hans föräldrar undgå att märka vad som är i görningen, de får dock gärna vara med, det är den där eventuella möhippan jag fasar för.
Hade jag brytt mig om bröllop hade jag antagligen velat ha en massa mer att säga till om, men jag är rätt likgiltig inför äktenskap (missförstå rätt, ska jag gifta mig så är det med denna mannen och jag gör det gärna, är mest anti själva grejen).
En lite kul grej var att jag vet att åtminstone en till i sällskapet på 10 ikväll var "hemligt" gravid, så vi var två stycken och jag vet fler där det planeras bebisar i samma gäng. Så det lär bli rena babyboomen framöver.
Jag tycker inte att det är fel att säga att man inte är intresserad av varken babyshower eller möhippa. Och vill man gå på den mjukare linjen kan man föreslå nägonting annat man kan göra tillsammans än en regelrätt babyshower, t.ex gå ut och äta någonting gott eller fixa händer/fötter.Suttit på den där babyshowern hela eftermiddagen/kvällen. Älskar min kompis och jag älskar fika men det är inte riktigt min cup of tea. Gänget älskar att anordna såna här grejor och jag känner mest att jag kommer leva i skräck för att de gör nåt sånt här för mig. Får man säga nej redan innan? Vet ju att de isf kommer hemlighålla det för mig också, så ska jag liksom röja en grej som aldrig kommer komma på tal? Samma med möhippa...
Sambon tycker ju vi ska gifta oss nu när vi väntar barn och har planerat allt enligt egen utsago. Önskar mig en lugn tillställning bara han och jag på en bergstopp nånstans i Norrland men det lär ju inte ske, dels för att han vill gifta sig till sommaren och jag orkar knappt bestiga de där bergen ens när jag är ogravid och sen lär inte hans föräldrar undgå att märka vad som är i görningen, de får dock gärna vara med, det är den där eventuella möhippan jag fasar för.
Hade jag brytt mig om bröllop hade jag antagligen velat ha en massa mer att säga till om, men jag är rätt likgiltig inför äktenskap (missförstå rätt, ska jag gifta mig så är det med denna mannen och jag gör det gärna, är mest anti själva grejen).
En lite kul grej var att jag vet att åtminstone en till i sällskapet på 10 ikväll var "hemligt" gravid, så vi var två stycken och jag vet fler där det planeras bebisar i samma gäng. Så det lär bli rena babyboomen framöver.
Jag tycker inte att det är fel att säga att man inte är intresserad av varken babyshower eller möhippa. Och vill man gå på den mjukare linjen kan man föreslå nägonting annat man kan göra tillsammans än en regelrätt babyshower, t.ex gå ut och äta någonting gott eller fixa händer/fötter.
Suttit på den där babyshowern hela eftermiddagen/kvällen. Älskar min kompis och jag älskar fika men det är inte riktigt min cup of tea. Gänget älskar att anordna såna här grejor och jag känner mest att jag kommer leva i skräck för att de gör nåt sånt här för mig. Får man säga nej redan innan? Vet ju att de isf kommer hemlighålla det för mig också, så ska jag liksom röja en grej som aldrig kommer komma på tal? Samma med möhippa...
Haha han har mer kontakter inom bygg, så jag får väl akta mig så han inte får för sig att köra upp mig med en grävskopa, det är större risk än att han ska kosta på mig lyxen att få flyga uppDu ska göra det du själv vill. Jag förstår verkligen att man inte vill ha babyshower och/eller möhippa. Det är ju bara att säga det till den som du tror kan tänkas anordna något sådant så den vet.
Dessutom, har inte din karl kontakter inom helikopterbranschen? Det går att flyga upp på fjället också
Ja, jag tror jag ska göra det. De brukar vara rätt lugna med om man säger till om nåt, sen borde de insett vid det här laget att jag inte är nån babyshower-människa.Jag tycker inte att det är fel att säga att man inte är intresserad av varken babyshower eller möhippa. Och vill man gå på den mjukare linjen kan man föreslå nägonting annat man kan göra tillsammans än en regelrätt babyshower, t.ex gå ut och äta någonting gott eller fixa händer/fötter.
Jag är helt inne på din linje så jag får försöka lägga upp det lite fint och kanske föreslå en fika allihop istället. Kommer bara bli pinsamt om jag ska stå där som ett fån när alla ropar surprise (vi grundlurade kompisen igår, hon trodde hon skulle på glöggkväll) och filmar hela spektaklet.Jag smsade med en kompis, vi kom in på babyshower (efter att jag läst nåt inlägg här) och jag sa nä babyshower är inget för mig. Amerikansk kristen högtid där man ska be för barnets ankomst och konsumera pengar, inte min stil. Då svara kompisen "vilken tur att vi kom in på ämnet nu, vi hade tänkt ha babyshowe för dig". Så du kan väl försöka nämna det i förbifarten när det väl är officielt
Det är självklart att de kommer lyssna, de är jättebra så, jag är mer fundersam över hur jag ska lägga fram det på ett sätt som inte framstår som ohövligtJag slapp möhippa helt, mina vänner vet att jag inte ville ha sånt. Jag hoppas dina vänner lyssnar på dig.
Det är självklart att de kommer lyssna, de är jättebra så, jag är mer fundersam över hur jag ska lägga fram det på ett sätt som inte framstår som ohövligt
Det var ett utmärkt förslag på formulering, nappar på den faktiskt, tack! Kan ju ta upp det redan i samband med tillkännagivandet av bebisen, det faller sig mer naturligt.Vet ni, kan vi inte skippa möhippa/baby shower och äta middag tillsammans istället? Det skulle jag verkligen uppskatta!