Icke, jag njuter inte heller. Alls. Jag mår ju inte bra.
Det innebär inte att det inte är värt det, men det är som att ha influensa i nio månader, och ont som f-n har jag.
Ungefär så ja...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Icke, jag njuter inte heller. Alls. Jag mår ju inte bra.
Det innebär inte att det inte är värt det, men det är som att ha influensa i nio månader, och ont som f-n har jag.
Hormoner är helt normalt och man får bara leva med att vara lite rubbad ett tag de där tårarna kan komma för vad som helst jag började storböla en kväll för att sambon inte svarade i telefonen, att han inte slutat jobba och spenderar den största delen av jobbkrisen nere i tunnlar utan mobilmottagning de ignorerade hjärnan fullständigt.. Kritik går inte för sig hur väl upplagd den än är så kommer tårarna om någon ens nämner att jag gjort något fel Tycker inte hormonerna blir bättre med tiden men tröttheten var mycket bättre v.15-v.20 före de sov jag mer än jag någonsin gjort, kvällsmänniska som däckade 21.00 helt plötsligt Nu i veckan. 21 är tröttheten tillbaka men beror nu mer på att jag inte kan sova, irriterande..Står och börjar nästan gråta av ilska för att den ena hästen är så svårmockad... Alltså herregud, inser ju att det är helt befängt och att det inte är ett normalt beteende. Kommer det vara så här? Pendlar mellan att känna mig som världens sämsta matte som knappt orkar borsta hästarna och i nästa sekund är jag förbannad för att de bajsar för mycket. Tack gode tid att sambon inte är hemma...
Hah
Hormoner är helt normalt och man får bara leva med att vara lite rubbad ett tag de där tårarna kan komma för vad som helst jag började storböla en kväll för att sambon inte svarade i telefonen, att han inte slutat jobba och spenderar den största delen av jobbkrisen nere i tunnlar utan mobilmottagning de ignorerade hjärnan fullständigt.. Kritik går inte för sig hur väl upplagd den än är så kommer tårarna om någon ens nämner att jag gjort något fel Tycker inte hormonerna blir bättre med tiden men tröttheten var mycket bättre v.15-v.20 före de sov jag mer än jag någonsin gjort, kvällsmänniska som däckade 21.00 helt plötsligt Nu i veckan. 21 är tröttheten tillbaka men beror nu mer på att jag inte kan sova, irriterande..
Står och börjar nästan gråta av ilska för att den ena hästen är så svårmockad... Alltså herregud, inser ju att det är helt befängt och att det inte är ett normalt beteende. Kommer det vara så här? Pendlar mellan att känna mig som världens sämsta matte som knappt orkar borsta hästarna och i nästa sekund är jag förbannad för att de bajsar för mycket. Tack gode tid att sambon inte är hemma...
Däremot är jag helt förundrad över utvecklingen som sker i min kropp i detta nu, det är ju fantastiskt att nåt så försvinnande litet ska bli ett nytt liv!
Jag hyser den största beundran för mina djur som bär fram sina ungar och gör det så bra, antar att jag får beundra mig själv lite grann också nu när jag är i samma situation.
Haha känns ändå mer normalt att gråta för en sån sak än att hästen bajsar för mycket.Jag kommer ihåg att jag stod och bölade i köket en gång under förra graviditeten för att jag absolut inte orkade diska/laga mat vilket av det det nu var, jag som typ aldrig gråter annars. Har som tur var inte varit lika känslig den här gången, förmodligen för att jag inte är lika trött.
Tack för ditt svar, känns skönt att inte vara ensam!
Googlade faktiskt lite eftersom jag känt mig konstig redan sen innan jag plussade. Känns som extrem PMS och jag är helt deppig och nedstämd, inte alls mitt vanliga jag som ändå brukar se rätt ljust på tillvaron. Nu vill jag bara gräva ner mig under en sten och gömma mig ungefär... Jag sov en liten stund mitt på dagen, och nu vill jag inget hellre än att krypa ner i sängen igen. Att klippa klorna på hunden känns övermäktigt. Verkar inte vara helt ovanligt att man blir deppig, antingen i början eller hela graviditeten så ska ta upp det med barnmorskan om det inte blivit bättre tills dess. Tror att det kom så oförberett gör att jag tog det hårdare också, det var verkligen en chock.
Försöker rida allt jag bara kan nu medan kroppen är glad. Är inställd på att betäcka stoet i vår så det känns som att vi har vår sista vettiga träningsperiod för ett bra tag framöver nu. Men hur länge kan man fortsätta rida, det är frågan...
Är det lite väl våghalsigt att hoppas på att kunna rida helgkurser i mars/april? En vän red ända fram till dagarna innan BF men alla har väl knappast sådan tur. Så svårt! Min BM är hästmänniska och frågade (nyfiket) hur jag har tänkt göra med att hålla igång hästen senare, dvs. om jag har någon medryttare. Har ingen medryttare och vill helst inte skaffa, låter henne hellre vila än att släppa upp någon annan. Ni andra med häst, hur har ni tänkt?
@Julmust
Spökveckor var ordet! Alltså jag känner knappt av att jag är gravid nu och jag antar att det är den här perioden man ska njuta?
Fick se liten på KUB förra veckan och har RUL i slutet av januari. Men vilken lyx för dig att ha tillgång till UL på jobbet.
KL
Försöker rida allt jag bara kan nu medan kroppen är glad. Är inställd på att betäcka stoet i vår så det känns som att vi har vår sista vettiga träningsperiod för ett bra tag framöver nu. Men hur länge kan man fortsätta rida, det är frågan...
Är det lite väl våghalsigt att hoppas på att kunna rida helgkurser i mars/april? En vän red ända fram till dagarna innan BF men alla har väl knappast sådan tur. Så svårt! Min BM är hästmänniska och frågade (nyfiket) hur jag har tänkt göra med att hålla igång hästen senare, dvs. om jag har någon medryttare. Har ingen medryttare och vill helst inte skaffa, låter henne hellre vila än att släppa upp någon annan. Ni andra med häst, hur har ni tänkt?
Hoppar åter igen in från vårtråden@Julmust
Spökveckor var ordet! Alltså jag känner knappt av att jag är gravid nu och jag antar att det är den här perioden man ska njuta?
Fick se liten på KUB förra veckan och har RUL i slutet av januari. Men vilken lyx för dig att ha tillgång till UL på jobbet.
KL
Tack för svar! Jag är nog sån att jag gärna håller det inom mig och drar mig undan hellre än att jag besvärar nån av mina vänner... Jag ska ta upp det med min BM när vi träffas och hoppas så klart att jag mår bättre framöver. Igår var jag inte så deppad, nästan som vanligt så förhoppningsvis stabiliserar det sig framöver.Låt det inte gå för långt eller ta över vardagen bara innan du berättar för någon Jag insåg tidigt att detta skulle bli en otroligt tuff graviditet och har gått gott stöd av Mvc-knuten psykolog
Jag har planer på att eventuellt släppa iväg ridhästen till en kompis på långtidsfoder. Inte bara för att jag är gravid utan för att jag tappat sugen på att rida och behöver ett break mentalt, har åkt som en jojo mellan olika stall och haft sjuka och skadade hästar hela hösten så jag är helt bränd. Därav blir det inte mycket ridning ens nu. Försöker släpa mig upp några dagar i veckan och hoppas kunna fortsätta med det, men hästen som rids är rätt knepig så när jag blir mer otymplig så kommer jag nog sitta av. Hade min stabila klippa varit igång så hade jag nog velat rida aktivt så länge det gått, men hon är högdräktig och allvarligt skadad så det kan jag inte.@Julmust
KL
@Fritidsryttare Grattis till graviditeten! Oj va jag känner igen mig i allt du skriver, det kunde vara mina ord. Blev helt oplanerat gravid för två år sedan när min sambo (fast då bodde vi inte ihop än) precis åkt till Mali för 4 månaders tjänstgöring. Allt gick ju väl ändå och vi har idag världens finaste 1,5-åring men psyket mitt har fått ett par rejäla törnar under tiden, vilket nog delvis beror på hur jag mådde under den där första tiden. Hästar har jag tyvärr tappat suget på och jag sålde nyligen mitt avelssto, kändes bara som något tidskrävande som gav dåligt samvete. Det finns många saker som påverkat mitt mående, kanske framför allt att jag kämpade med en sjuk fölungen barnets första månader i livet, och det behöver såklart inte bli lika för dig, men du är klok som reflekterar över det tycker jag.Jag har planer på att eventuellt släppa iväg ridhästen till en kompis på långtidsfoder. Inte bara för att jag är gravid utan för att jag tappat sugen på att rida och behöver ett break mentalt, har åkt som en jojo mellan olika stall och haft sjuka och skadade hästar hela hösten så jag är helt bränd. Därav blir det inte mycket ridning ens nu. Försöker släpa mig upp några dagar i veckan och hoppas kunna fortsätta med det, men hästen som rids är rätt knepig så när jag blir mer otymplig så kommer jag nog sitta av. Hade min stabila klippa varit igång så hade jag nog velat rida aktivt så länge det gått, men hon är högdräktig och allvarligt skadad så det kan jag inte.