Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är så fruktansvärt avundsjuk på er som har er förlossning framför er. Ja, jag vet att alla inte har den upplevelsen av förlossningen som jag fick, men det var så jävla häftigt alltså. Omvälvande, intensivt, bitvis skrämmande. Men den i särklass mest häftiga upplevelse jag haft i hela mitt liv. Vill så gärna föda barn igen. :love:

Jag är så fruktansvärt avundsjuk på er som har er förlossning framför er. Ja, jag vet att alla inte har den upplevelsen av förlossningen som jag fick, men det var så jävla häftigt alltså. Omvälvande, intensivt, bitvis skrämmande. Men den i särklass mest häftiga upplevelse jag haft i hela mitt liv. Vill så gärna föda barn igen. :love:

Kan tänka mig att byta! *räcker upp en hand* :angel:

Knapp..
Väckte maken (känns ovant att inte bara skriva sambon längre) för en liten färdknäpp imorse, får se om det hjälper:o:D Vill få det överstökat snart..

Jag är inlagd sedan igår kväll pga högt blodtryck 160/100 och ögonflimmer.
Fått medicin och väntar på ronden.
De var jättegulliga i natt och knöade in en säng till på mitt rum så sambon kunde stanna.
Har bf 1/8 så bebisen får gärna titta ut.
Även jag kan tänka mig att hyra in @Reykur

Jag är inlagd sedan igår kväll pga högt blodtryck 160/100 och ögonflimmer.
Fått medicin och väntar på ronden.
De var jättegulliga i natt och knöade in en säng till på mitt rum så sambon kunde stanna.
Har bf 1/8 så bebisen får gärna titta ut.
Även jag kan tänka mig att hyra in @Reykur
Är det havandeskapsförgiftning eller har dom någon annan anledning till blodtrycket och flimret? Hoppas allt går bra oavsett!
Kan tänka mig att bebis gärna får komma nu, jag känner likadant och har bf en vecka efter dig. @Reykur kan få hoppa in här också ;)

Kan tänka mig att byta! *räcker upp en hand* :angel:

Knapp..
Väckte maken (känns ovant att inte bara skriva sambon längre) för en liten färdknäpp imorse, får se om det hjälper:o:D Vill få det överstökat snart..
Här har det inte hänt nåt alls trots färdknäppen i veckan.. Sambon tycker hon ska komma nu så får väl säga åt honom att ställa upp och hjälpa till ett par gånger till!

Här har det inte hänt nåt alls trots färdknäppen i veckan.. Sambon tycker hon ska komma nu så får väl säga åt honom att ställa upp och hjälpa till ett par gånger till!

Ja klart han ska ställa upp;) På att igen bara:D

Här kom ryggsmärtorna tillbaka lite starkare efter färdknäppen imorse, kände av det redan igårkväll men då var det inte så farligt utan kunde sova normalt (dvs 2-3 timmar mellan toabesöken). Nu har de lugnat sig lite igen, men jag hoppas det sätter igång på riktigt snart. Sitter och studsar på min pilatesboll och hoppas det hjälper:up:

Verkar som att @Reykur skulle kunna få fullt upp annars, jag skulle till o med kunna erbjuda en slant mot att få byta:laugh:

Ni som har fött och ni andra som ska, har eller kommer era partners (eller annan närstående) vara med på förlossningen? Hela tiden?
Vi har ju lite problem med hundvakt och om hon tittar ut innan tisdag nästa vecka så kommer hunden nog få vara hos makens morfar och då behöver han åka dit med jämna mellanrum för att ta ut honom (hans morfar ser väldigt dåligt och klarar inte av det själv).

Ni som har fött och ni andra som ska, har eller kommer era partners (eller annan närstående) vara med på förlossningen? Hela tiden?
Vi har ju lite problem med hundvakt och om hon tittar ut innan tisdag nästa vecka så kommer hunden nog få vara hos makens morfar och då behöver han åka dit med jämna mellanrum för att ta ut honom (hans morfar ser väldigt dåligt och klarar inte av det själv).
Vi har också hund och har förberett både min svärmor, sambons syster (som iofs också ska ha samtidigt) samt ena grannen som lovat ställa upp att hjälpa till med promenader. Känns superskönt att ha backup då sambon absolut inte vill behöva lämna BB alls förrän vi åker hem tillsammans.
Så han kommer stanna från att vi åker dit, tills vi åker hem.

Japp, min var med hela tiden. Hunden hade vi lejt bort till mina svärisar. Som tur var så (eller enkelt var) så umgicks vi just den helgen, midsommar. Så vi lämnade hunden hos dem. Sen var vi ju inlagda på neo och kom hem en vecka senare, så det blev lite längre tid än vad vi trodde. Svärisarna skulle eg till Astrid Lindgrens värld just den veckan med deras andra barnbarn, men de ställde in det för att ta hand om vår hund :)

@Lilleknodd @ninsan vad skönt att ni har/kommer lösa det, vi har ju tyvärr ingen annan släkt i närheten och de vi har lärt känna här (bott här drygt 1 år bara) har ju också semester nu och vi vill inte låsa upp någon när vi inte vet när/hur länge det blir:(
Det enda positiva är att det är ca 10 min mellan BB och hans morfar.

Liten uppdatering från mig som inte varit så aktiv i tråden.

Här föddes en punktlig tjej den 27/7 kl 13.32.
3 540g och 51 lång.

Var på gymmet en sväng när värkarna drog igång. Tog mig in i personalrummet och tänkte vila mig igenom det jag tänkte var förvärkar. Insåg dock hyfsat snabbt att liten planerade att göra entré på riktigt. Kom till BB runt 10.30 och ut kom hon 13.32. Det var en bra förlossning bortsett från att bm envisades med att mosa upp lustgas-masken i ansiktet på mig trots att jag upprepade ggr sa att jag kräks av lustgas. Sydde några stygn och var på benen efter några h. Liten mår bra och ska heta Ellie.

3 540g och 51 lång.

Var på gymmet en sväng när värkarna drog igång. Tog mig in i personalrummet och tänkte vila mig igenom det jag tänkte var förvärkar. Insåg dock hyfsat snabbt att liten planerade att göra entré på riktigt. Kom till BB runt 10.30 och ut kom hon 13.32. Det var en bra förlossning bortsett från att bm envisades med att mosa upp lustgas-masken i ansiktet på mig trots att jag upprepade ggr sa att jag kräks av lustgas. Sydde några stygn och var på benen efter några h. Liten mår bra och ska heta Ellie.
Grattis! :love:

3 540g och 51 lång.

Grattis!!

Vi har inte heller något gult kort. En liten bok som heter typ mitt barns hälsojournal där allt fylls i. Står vad de vaccineras mot men inte när eller biverkningar om jag minns rätt.
Rotavaccinet är det enda vi fått övrig information om.

Ja, just sovbristen är tuff! Får jag 3 h sammanhängande sömn är det en RIKTIGT bra natt! Senaste nätterna har lillkillen börjat vakna redan vid 3-4 på morgonen, pigg som en lärka. Imorse gav jag honom till sin pappa vid 8, då hade han varit vaken sen kl 3 O_o min man gav honom då flaskan och jag kunde sova till kl 11 :bow:

Ja, precis det där är en stark anledning till att jag överväger att introducera flaska... Har ni haft några problem eller har bebisen tagit flaska direkt? Vår dotter tar inte napp så jag är lite fundersam kring vad hon kommer säga om flaska...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka